Gå til innhold

2 spørsmål: Har jeg ATX? Holder PSUen min?


Anbefalte innlegg

Spørsmål nr. 1: Hvordan vet jeg at kabbiset mitt er ATX form? Har en ca. 3 år gammel ferdigpakke fra targa så jeg aner ikke selv.

 

 

Spørsmål nr 2: Jeg skal oppgradere PCen min. PCen vil bli slik (Skjermkort kommer etter hvert) :

 

AMD Athlon64 3000+

MSI K8N NEO FSR Hovedkort

Antageligvis 512 mb ram + kanskje 256 ram ekstra.

En 3 år gammel 80 GB maxtor harddisk.

2 cd/dvd spillere og en diskettstasjon.

Nvidia Geforce 2 64mb skjermkort (tror jeg) :blush: Skal oppdateres snart.

 

Spørsmålet er: Vil dette kjøre på en 300 watt PSU?

 

Kjenner en som har en dobbelt så bra datamaskin som denne og han kjører med en 300 watt, selv om jeg har blit rådet til å kjøpe 400 watt her på hw, så jeg er litt i tvil.

 

Takk på forhånd. :)

 

Edit: Ser dere noe som ikke passer sammen her?

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. dette er et ATX hk ja. om det er et midi eller fill tower kabinett, er det mest sansynlig et ATX kabinett. ATX har hvert standard de siste åra..

2. Systemet kommer til å kjøre dette fint på 300w, men skal du oppdatere etterhvert anbefaler jeg en kraftigere PSU. f.eks. 6800 kort suger strøm!

 

edit: hvor stort er kabbiset?

 

mvh bigben

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
1. dette er et ATX hk ja. om det er et midi eller fill tower kabinett, er det mest sansynlig et ATX kabinett. ATX har hvert standard de siste åra..

2. Systemet kommer til å kjøre dette fint på 300w, men skal du oppdatere etterhvert anbefaler jeg en kraftigere PSU. f.eks. 6800 kort suger strøm!

 

edit: hvor stort er kabbiset?

 

mvh bigben

Ok, jeg har planlagt å kjøpe gainward deforce 6800le så...

 

Hmm, hvor stort det er, veit ikke, helt. *finne målestokk* Vet ihvertfall at det er et ganske stort kabbis. (synes jeg) Er vel miditower ja.

 

Ikke qtec nei, så navnet på min i stad, men nå har jeg jo sefølgelig glemt det... For å se det må jeg skru opp PSUen fordi klistremerket er på en av de "skjulte" sidene. Skal gjøre det i morgen.

 

Nå ble jeg ihvertfall veldig glad. :) Godnyheter. :p Tror jeg skal kjøpe northq 400w "silence" et eller annet.

 

Takk for hjelp og for raske svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...