Gå til innhold

Tips til nytt grafikkort!


Drunk_Panda

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger et nytt grafikkort. Siden jeg har mistanker av at d jeg har nå sinker ned resten av pc'en :( Er ganske gammelt. Ati radeon 9200 pro 256 mb. De nye spillene må jeg kjøre på middels i grafikk :( Uansett info om pc'en min:

Intel Pentium 4 3.0 ghz 1 mb cache.

ASUS P4P800 SE (Hovedkort).

1024 mb Dual Channel Module ram. (PC3200)

Ati radeon 9200 pro 256 mb

360 Gb Hardisk :D

Windows Service Pack 2

Direct x 9.0c

 

 

Noen tips om hvilket grafikkort jeg burde kjøpe? Jeg er en gamer. så helst et bra et til en grei pris. (2000-4000kr)

Til dere som hjelper meg: I LUV U! Neida :p

 

EDIT: Skrivefeil...

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller bare vente bitte litt til, så kan du kjøpe deg et av ati's nye superkort. Ikke mange bra spill som blir sluppet før utpå nyåret (min mening) og derfor kan du trygt vente.

:ermm:

 

Han har et Radeon 9200, får vel ikke stilt HL2, Doom III og andre nye spill i noe særlig kvalitet...

 

ATi sitt "nye" superkort? Du vet ikke noe om når det kommer en gang... ATi sitt "nåværende" superkort er iallefall nesten umulig å oppdrive nå, kommer ikke inn på lager før i 2005... :roll:

 

Nå får han et kort til 2995, som med litt klokking kan matche ATi sitt nåværende toppkort (XT) i mange spill, samt er bedre en ATi sitt konkurerene kort i pris (X800 Pro non VIVO)

Lenke til kommentar
Club3D GeForce 6800 GT 256MB Skjermkort

8X AGP, 256BIT, DDR3, CRT+DVI+TV

 

Til kroner: 2 995,-

 

God pris for et kjempebra kort!

 

Noen som har noen erfaringer med dette kortet? Lurer litt på dette selv.

 

..og om det tar opp 2 plasser? Shuttle ikke akkurat kjent for god plass :roll:

Endret av basip
Lenke til kommentar
Club3D GeForce 6800 GT 256MB Skjermkort

8X AGP, 256BIT, DDR3, CRT+DVI+TV

 

Til kroner: 2 995,-

 

God pris for et kjempebra kort!

 

Noen som har noen erfaringer med dette kortet? Lurer litt på dette selv.

 

..og om det tar opp 2 plasser? Shuttle ikke akkurat kjent for god plass :roll:

er det shuttle du skal ha det i, så gå for et X800XT (PE hvis du har en del penger), eventuelt X800pro VIVO og softmodd dette.

 

Grunn? Nvidia kortene utvilker mer varme, trekker mer strøm, og tar mer plass en ATI kortene. :)

Lenke til kommentar
men vet noe om den tar opp 2 kort plasser?

 

har nettopp bestilt meg en shuttle med en amd 64 3500+, tenke og kjøpe meg et ATI x800pro vivo, men dette tilbudet var jo ikke gale..  :yes:

ja, den tar opp 2 plasser.. dessuten produserer den "sinnsyk" varme. ( da sett i forhold til til ati skjermkort. )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
men vet noe om den tar opp 2 kort plasser?

 

har nettopp bestilt meg en shuttle med en amd 64 3500+, tenke og kjøpe meg et ATI x800pro vivo, men dette tilbudet var jo ikke gale..  :yes:

ja, den tar opp 2 plasser.. dessuten produserer den "sinnsyk" varm. ( da sett i forhold til til ati skjermkort. )

jaja, får vel vente en til noen webshopper får inn x800pro vivo på lager da..

tipper det blir til neste år en gang.. :hrm:

Lenke til kommentar

Det er ikke noe superkort. Bare en liten oppdatering i X800 Serien.

 

Kjøp deg et Geforce 6600 GT.

 

Hvis dere ikke har noe annent fornudtig å si enn "Flashe det til X800 XT PE" så kan dere ti stille. Det er ikke akkurat noe for folk som ikke vet at et Radeon 9200 er flaskehalen og burde byttes ut med en gang. Etter at man har hatt noen kort og er litt erfaren kan man gjøre det (No offence, trådstarter)

 

 

:yes:

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Det er ikke noe superkort. Bare en liten oppdatering i X800 Serien.

 

Kjøp deg et Geforce 6600 GT.

 

Hvis dere ikke har noe annent fornudtig å si enn "Flashe det til X800 XT PE" så kan dere ti stille. Det er ikke akkurat noe for folk som ikke vet at et Radeon 9200 er flaskehalen og burde byttes ut med en gang. Etter at man har hatt noen kort og er litt erfaren kan man gjøre det (No offence, trådstarter)

 

 

:yes:

vell, som sagt. et nvidia kort i shuttle er ikke det beste valget.. de utvikler mer varme enn sin ati motpart, og tar mye større plass. ( og strøm )

Lenke til kommentar

Forslag:

9800 Pro

6600GT

6800LE

6800

X700 Pro (kommer snart, visstnok)

X800 Pro

 

Det er massevis av kort å velge i (for en Shuttle), og ingen av dem er dårlige. Det minst gode av disse er 9800 Pro, og det holder for å spille de tyngste spillene som er på markedet nå, i 1280x1024. For 2000,- kr så får du et 9800 Pro VIVO-kort, og kan da også se på TV på dataskjermen din (og ta opp filmer, selvfølgelig). Det skader jo ikke med en ekstra funksjon på skjermkortet... ;)

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Forslag:

Radeon 9800Pro

6600GT

6800LE

6800

X700 (kommer snart, visstnok)

X800 Pro

 

Det er massevis av kort å velge i (for en Shuttle), og ingen av dem er dårlige. Det minst gode av disse er 9800 Pro, og det holder for å spille de tyngste spillene som er på markedet nå, i 1280x1024. For 2000,- kr så får du et 9800 Pro VIVO-kort, og kan da også se på TV på dataskjermen din (og ta opp filmer, selvfølgelig). Det skader jo ikke med en ekstra funksjon på skjermkortet... ;)

:yes:

Lenke til kommentar
ja, den tar opp 2 plasser.. dessuten produserer den "sinnsyk" varme. ( da sett i forhold til til ati skjermkort. )

Det er jo tull!

Tar bare opp en plass, alle standard GT kort tar bare en plass... :no: Slutt å uttale deg om ting du ikke har peiling på

 

http://www.club-3d.nl/productshow_vga.php?...ow=&filter=&p=1

 

Det med stømbruken og varme er også tull!

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...nv-power_3.html

 

6800GT kortet bruker 7 Watt mer enn X800 pro (standard). Det er sinnskyt.... :roll:

 

Konklusjonen er at 6800GT fungerer helt fint i en Shuttle...

 

Forslag:

9800 Pro

6600GT

6800LE

6800

X700 Pro (kommer snart, visstnok)

X800 Pro

 

Vel... 6600GT er bedre enn X700 Pro. Det er X700XT som konkurerer med 6600GT, desuten så kommer det ikke før i Q1 2005, da ATi ikke er klar med bruen som oversetter fra PCIe til AGP.

 

Vil også slenge på 6800GT på slutten av den listen, samt da flytte X700 Pro til plassen etter 9800 Pro

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...