Gå til innhold

Tips til nytt grafikkort!


Drunk_Panda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor,30/11/2004 : 13:01]
ja, den tar opp 2 plasser.. dessuten produserer den "sinnsyk" varme. ( da sett i forhold til til ati skjermkort. )

Det er jo tull!

Tar bare opp en plass, alle standard GT kort tar bare en plass... :no: Slutt å uttale deg om ting du ikke har peiling på

vell da beklager jeg, vet bare av tidligere erfaring med nvidia kort ( 6800 serien ) at disse tar sinnsykt stor plass, plass som er en mangelvare i shuttle. ( når jeg tenker etter, tror jeg at jeg missforsto hele greia der. Jeg tenkte på 1 agp + 1pci, antar han mente om den tar opp 2 pci plasser ved siden av i tillegg.. :ermm: )

Og hvis du regner i W, ja gjerne.. Men skal mye mer til for å holde et nvidia 6800kort nogenlunde avkjølt, enn et ati kort. ( med en lufttemp på 20 grader, er det så og si umulig å få ihvertfall 6800LE under 50 grader idle, og 65-70 grader load. Mens da under samme romtemp, får et x800pro ned til 35-40 grader idle, og 50-55 grader load. "litt" mer forskjell enn de få wattene ? )

 

( testet selv )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Det spørs litt hvor temperatursensoren sitter på kortet blandet annet, og hvordan de regner ut temperaturen.

 

GT kortene tar bare AGP plassen, ingen PCI plasser under, det er bare Ultra kortene som har opp en PCI plass i tillegg til AGP plassen.

 

Ja, 6800 kortene tar litt større plass, en av grunnene til dette er at X800 PCB'en (selve kortet) bruker en avansert 10-lags prosess, 6800 kortene har ikke like mange lag.

Lenke til kommentar

Gainward :love:

 

skall selv ha gainward 6800gt golden sample når jeg får lønn den 10 :love:

 

gainward

 

det som er spess med dette kortet er at det er sykt raskt og ser fett ut dobbel vifte med rødt lys, :love: ja det tar pci porten under, ja det bråker men fortsatt :love: har du vindu på kabinettet så LØP OG KJØP :)

 

ufattelig klokt julegave valg panda :love:

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
eller, hvis du ikke vil bruke så sinnsykt mye penger for å få et godt skjermkort kan du gå for et FX5900 eller FX5950.. Ultra? Funker fint med det meste!

nei for guds skyld ikke gjør det!

gå heller for 9800pro(hvis du skal ha noe i den pris klassen) det er et mye bedre direct X 9 kort!

 

men siden du skal bruke mellom 2 og 4 k-lapper ville jeg gått for 6800gt/ultra(gt gir mest for penga) eller x800pro vivo/xt/xtpe

 

x800xt pe er det beste korte, men i gjengled må du vente til ut på nyttåret før du får kjøpt det :cry:

 

dette er et bra valg (6800gt)

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38704

og dette (6800u, litt over grensa)

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43298

og dette(x800pro vivo)

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=139241

og dette(x800xt)

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=145026

og dette er det beste av alle!(x800xt pe)

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=140297

 

6800gt=16pipes

6800u=16pipes

x800pro vivo=12 pipes, men kan moddes til 16 og xt pe hastighet!

x800xt=16pipes

x800xt pe=16pipes og raskest klokke hastighet

 

alle har 256bit minne bluss!

 

lykke til :thumbup:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Gainward :love:

 

skall selv ha gainward 6800gt golden sample når jeg får lønn den 10 :love:

 

gainward

 

det som er spess med dette kortet er at det er sykt raskt og ser fett ut dobbel vifte med rødt lys, :love: ja det tar pci porten under, ja det bråker men fortsatt :love: har du vindu på kabinettet så LØP OG KJØP :)

 

ufattelig klokt julegave valg panda :love:

Du må da være hardbarka Gainward fan .. Hvorfor velge et GT kor til 4,3 k (ja greit du kan klokke til ultra hastigheter uten å miste garanti ) når du får det samme kortet i utgangspunktet for 2,9 k av club3d.. ? :roll:

Lenke til kommentar
Gainward :love:

 

skall selv ha gainward 6800gt golden sample når jeg får lønn den 10 :love:

 

gainward

 

det som er spess med dette kortet er at det er sykt raskt og ser fett ut dobbel vifte med rødt lys, :love: ja det tar pci porten under, ja det bråker men fortsatt :love: har du vindu på kabinettet så LØP OG KJØP :)

 

ufattelig klokt julegave valg panda :love:

Tja du vill vell det ;) Men for 200 kr mindre får du et kort som yter bedre, kansje markedets beste ytelse til og med.

 

X 800 XT PE

Lenke til kommentar

gdi raptor.. du vet den linken du ga med strøm og varme.. der viser du et 6800gt kort som tar opp 2 plasser.. etter det jeg har hørt så tar alle 6800gt kort opp en plass untatt leadtech sine versjoner.. det er ikke det at det tar 2 slots. men det tar 2 plasser.. og det har du ikke plass til i en shuttle hvis du ikke lager hull i kabinettet som jeg har tenkt til :D med hightech x800xt pe iceQ II :D

Lenke til kommentar
Raptor' date='30/11/2004 : 20:41'] Ok ok...

Alle 6800GT kort som bruker nVidia sitt refferansedesign tar opp kun en AGP plass.

 

Leadtek, Gainward og noen adre har løsninger som tar opp AGP plassen pluss en PCI plass.

japp! det er riktig!

 

det er ikke nVidia som har valgt at feks: gainward skal kline på en kjempe kjøler som gjør at kortet blir breit og stort, det er gainward selv

Lenke til kommentar

seriøst.. sry leste resten av det du skrev gdi raptor.. akkurat som deg her om dagen headcleaver.. jeg detter ut hele tiden jeg :p.. blackouts.. scroller meg oppover eller noe.. må til legen snart asso.. ser det jeg skriver så ser jeg at gdi raptor har skrevet akkurat det samme :p jaja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...