Gå til innhold

Harddiskmerker: Hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

humm.. personlig så syns jeg samsung diskene er fenomenalt gode..

Så kommer seagate, IDE diskene er stillegående, mens sata diskene visstnokk bråker en del mere.

WD, har vel kommet seg på støyområdet nå..

Maxtor, kvikk men bråker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fem HD'er gående stort sett 24/7 .

WD 200/8 , Samsung 160/8 , Hitachi 120/8 , Seagate 120/8 ,IBM 40/2 .

Samsung utvikler absolutt minst støy/varme , men er ikke raskest .

Seagate er stille i idle men "piggkjetting" når den arbeider , litt varmere enn Samsung , dårligst ytelse blandt de med 8 cache , 200 versjonen er visst bedre .

WD er rask totalt sett , moderat støy/varme , pr i dag gir vel denne mest for pengene.

Hitachi gir litt mer støy /varme enn WD men har bra ytelse for å være 120GB .

IBM er en værsting , mye støy/varme og dårlig ytelse , men det kommer vel av størrelse og alder.

Mitt råd er Samsung om du klarer deg med 160GB.

Er 160GB for lite og støy/varme ikke har første prioritet ville jeg valgt Maxtor300/16. (fraktfri hos "svensken")

Skrevet

Skal du ha en kjapp og stille disk kjøper du 200gb disken fra seagate. Stillere enn det fleste og faktisk blant de kjappeste og, pga. 100gb plater. 5 års garanti gjør ikke noe heller...

Skrevet

Er vel vanskelig å komme med en konklusjon her, men jeg synes WD er best pga ytelse.

Seagate får plass nummer to, og Samsung nummer tre.

Legger mest vekt på ytelse, støy blir det uansett fra en kraftig pc ;)

Skrevet (endret)

Jeg liker Western Digital best jeg, har en maxtor, en WD og en seagate ;) maxtoren er den som bråker minst til meg og seagaten mest :nei:

Men WD er mest stabil,best ytelse og bråker ikke så mye heller :thumbup:

Skal sette opp i rekkefølge hva jeg synes er best:

1:WD

2:Maxtor

3:Seagate

har ikke prøv noen andre merker en det jeg da

Endret av B.H.H
Skrevet

min samsung 160 gb disk er knapt hørbar når man legger øret inntil den..

kjørte en gang OS på den disken, og da måtte jeg seriøst legge øret inntil den for å vite 100 % at den gikk.. (hadde ikke hdd lys koblet til)

Skrevet

bare et spørsmål om hitachi-diskene (250 og 400 gigabyte-diskene s-ata) blir de varme eller??? hørt at man må ha viftekjøling på 400 gigabyts disken?

Skrevet

Det kommer litt an på bruksområde. Tenker man kun ytelse, ville jeg ha gått for WD eller Maxtor sin serie med 16MB hurtigminne. Siste disken jeg kjøpte, var dog Seagate fordi de kommer med 5 års garanti. Nå er jeg fullstendig klar over dette med reklamasjon og garanti, men dersom produsenten oppgir 5 år, betyr det gjerne at den er mer driftssikker. Da jeg bruker den disken til videoredigering og lagring av filmarbeid, valgte jeg bort ytelse for å heller få driftssikkerhet.

Ergo: Alt til sitt bruk

Skrevet
OK. Hva er støysvakest da?

Det er Seagate Barracuda...

No chance.

Samsung med 5400rpm er definitivt mye stillere.

Det er jo snakk om 7200rpm da :ermm:

Skrevet

Har selv vært WD fan i mange år, før dette gikk det i IBM. I det siste har jeg brukt mest Seagate og Samsung pga støy. Synes kvaliteten på disse er meget god, men mitt personlige valg er Samsung, synes Seagate diskene bråker for mye ved load. (Knatring).

Skrevet
OK. Hva er støysvakest da?

Det er Seagate Barracuda...

No chance.

Samsung med 5400rpm er definitivt mye stillere.

Det er jo snakk om 7200rpm da :ermm:

Samsung 7200 rpm er fortsatt mindre bråkete enn Seagate :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...