Gå til innhold

Ny super CPU ?


Buddy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt litt om denne Cell prosessoren de siste årene... Det er den CPU'en som skal brukes i PlayStation 3, så vidt jeg vet... Noen som har litt fyldigere info om denne?

 

Er det en helt ny arkitektur det er snakk om, eller er den basert på andre kjente platformer? Power5 kanskje? Siden IBM er inne i bildet...

 

Er jo en ganske mektig allianse disse tre (Sony, IBM og Toshiba), så det kan jo hende det kommer ganske heftige saker ut av det samarbeidet!

 

edit: ser ut som planen om å bruke Cell i PS3 ikke lengre er gjeldende, ref EDC samtidig som denne artikkelen i The Register antyder at den vil det.

Endret av Calm
Lenke til kommentar
jeg synes også det høres meget spennende ut, 10 gang raskere en dagens cpu'er......

Har sett snakk om den prosessoren før, men har egentlig avfeid det som pisspreik fra sony (husker det latterlig skrytet når PS1 kom). Men det er kanskje noe i det? Jeg nekter ihvertfall å tro på noe 10x-forbedring før jeg ser det, men noe er vel mulig?

 

AtW

Lenke til kommentar
Får vi litt fart i hardware utviklingen, så får vi også litt fart i spillutviklingen.. :yes:

Satser på at jeg sitter med en 40 ghz prosessor neste år.. :D

kan du se lenge etter.. allerede nå har CPU fabrikantene begynt å slite med varmeutviklingen.. for å få en 40ghz ( singel eller dualcore ) må du nesten bort fra silisium....

Lenke til kommentar
Får vi litt fart i hardware utviklingen, så får vi også litt fart i spillutviklingen..  :yes:

Satser på at jeg sitter med en 40 ghz prosessor neste år..  :D

kan du se lenge etter.. allerede nå har CPU fabrikantene begynt å slite med varmeutviklingen.. for å få en 40ghz ( singel eller dualcore ) må du nesten bort fra silisium....

Ja, for silisium brenner jo når det blir for lite :(

Han tyske forskeren som "liksom" fant noe annet å bruke, skulle virkelig funnet noe nytt!

Men det kan jo vere vi får opprettholde Moores lov nå :innocent:

Lenke til kommentar
Får vi litt fart i hardware utviklingen, så får vi også litt fart i spillutviklingen..  :yes:

Satser på at jeg sitter med en 40 ghz prosessor neste år..  :D

kan du se lenge etter.. allerede nå har CPU fabrikantene begynt å slite med varmeutviklingen.. for å få en 40ghz ( singel eller dualcore ) må du nesten bort fra silisium....

var ment som en aldri så liten spøk da, hvis du ikke tok den.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...