Gå til innhold

Ubudne gjester hos SCO


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Eller kanskje de har problemer med å fjerne det av en eller annen grunn  :roll:

De har vel "sacka" alt av dyktige nerder på hovedkontoret.. og venter på at en underbetalt inder skal fikse websida/serveren.

Slik går det når økonomer og "wordprogrammerere" tar over en IT-organisasjon.. :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller kanskje de har problemer med å fjerne det av en eller annen grunn  :roll:

De har vel "sacka" alt av dyktige nerder på hovedkontoret.. og venter på at en underbetalt inder skal fikse websida/serveren. Slik går det når økonomer og "wordprogrammerere" tar over en IT-organisasjon.. :p

Eller kanskje de rett og slett ikke har blitt tipset ennå?

 

Logoen er jo ganske godt kamuflert som en logo som skal være der med tanke på fargevalg. Jeg ville ikke lagt merke til det om ingen sa det til meg. Jeg er "blind" for annonser, logoer og annet tull, og ser bare den relevante teksten under.

Lenke til kommentar
De har dessverre funnet ut av det - nå er det tilbake til det gamle, kjedelige...

 

Det tok sikkert tid pga. tidsforskjellen mellom Norge og USA.

 

Vi fikk i alle fall se "hacken" en del timer.

Ikke helt... Trykk på det opprettede banneret... du blir nå tatt til:

 

http://www.sco.com/partners/training/webinars.html

 

som i skrivende stund ikke er rettet opp...

 

EDIT: jaja, der var den retta også.....

Endret av Paddington
Lenke til kommentar

Uansett hvor morsomt mange av oss her synes dette er, og hvor mye vi mener at SCO fortjente dette, så er det fortsatt ikke rett.

Det å modifisere innhold du normalt sett ikke hat lov til å modifisere, er ikke rett å modifisere.. Det blir som om en eller annen tulling ikke er enig med hva et politisk parti står for, og dermed hacker sidene dems.. Forkastelig.

 

Det som er gjort mot SCO her er helt klart ulovelig, og jeg lurer på hva dere ville syntes om en eller annen tulling hacka serveren/pc'n deres (ikke hw.no, men de som støtter opp om det som er gjort...)

Endret av Demolish
Lenke til kommentar
Uansett hvor morsomt mange av oss her synes dette er, og hvor mye vi mener at SCO fortjente dette, så er det fortsatt ikke rett.

Det å modifisere innhold du normalt sett ikke hat lov til å modifisere, er ikke rett å modifisere.. Det blir som om en eller annen tulling ikke er enig med hva et politisk parti står for, og dermed hacker sidene dems.. Forkastelig.

 

Det som er gjort mot SCO her er helt klart ulovelig, og jeg lurer på hva dere ville syntes om en eller annen tulling hacka serveren/pc'n deres (ikke hw.no, men de som støtter opp om det som er gjort...)

Jada, nå må vi være snille mot de slu j******e (SCO)...

 

Ærlig betalt, man har ikke lov til å hacke, og det er ulovlig, men det er flott at noen viser sin misnøye mot ett så negativt selskap som SCO...

Lenke til kommentar
Uansett hvor morsomt mange av oss her synes dette er, og hvor mye vi mener at SCO fortjente dette, så er det fortsatt ikke rett.

Det å modifisere innhold du normalt sett ikke hat lov til å modifisere, er ikke rett å modifisere.. Det blir som om en eller annen tulling ikke er enig med hva et politisk parti står for, og dermed hacker sidene dems.. Forkastelig.

 

Det som er gjort mot SCO her er helt klart ulovelig, og jeg lurer på hva dere ville syntes om en eller annen tulling hacka serveren/pc'n deres (ikke hw.no, men de som støtter opp om det som er gjort...)

Jada, nå må vi være snille mot de slu j******e (SCO)...

 

Ærlig betalt, man har ikke lov til å hacke, og det er ulovlig, men det er flott at noen viser sin misnøye mot ett så negativt selskap som SCO...

Hvem avgjør hva som er sjukt? Det fins garantert en gruppe her i verden som mener at eg. det hw.no gjør er sjukt. Er det grunn til å hacke hw.no? Og hvis mange nok er enige, så er det akseptabelt? Trodde ikke det nei..

 

Folk bør slutte å tenke med følelsene og heller prøve å være litt logisk/upartisk/ha et overblikk når det kommer til saker som dette, da det å støtte opp om hacking/cracking ikke akkurat gjør (internett)verden tryggere..

 

Husk: Mesteparten her er viktige prinsipper..

 

Dessuten.. Det er forskjell på å vise misnøye, og det å bedrive terrorisme (ja, hacking/cracking er internett-terrorisme)

 

Edit: Hadde besøk av brødrene leif...

Endret av Demolish
Lenke til kommentar

Demolish: Det er selvfølgelig riktig at vi ikke skal drive med selvjustis men skal la rettsystemet ta seg av saken.

 

Men når det er sagt så får det vel være måte på hvor skinnhellige vi selv skal være. Jeg synes det bare var morsomt at noen gikk litt over streken på denne måten, og det er fullt lov til å ytre sin mening her på forumet om liker eller ikke liker hackingen av banneren. Her mener jeg det er en liten Robin Hood som har vært ute. Kriminell, ja, men en samfunnsfiende, nei tvert i mot.

Lenke til kommentar
Demolish: Det er selvfølgelig riktig at vi ikke skal drive med selvjustis men skal la rettsystemet ta seg av saken.

 

Men når det er sagt så får det vel være måte på hvor skinnhellige vi selv skal være. Jeg synes det bare var morsomt at noen gikk litt over streken på denne måten, og det er fullt lov til å ytre sin mening her på forumet om liker eller ikke liker hackingen av banneren. Her  mener jeg det er en liten Robin Hood som har vært ute. Kriminell, ja, men en samfunnsfiende, nei tvert i mot.

SCO driver på legalt plan, og saksøker i hytt og gevær.

Det å si at det er bra at SCO ble hacket/cracket, er det samme som å støtte opp om hackerne/crackerne som gjorde det, og gir inntrykk om at det er greit å hacke/cracke alt som en ikke synes noe selig om.

 

Det er heller ikke skinnhellig å skjønne at en ikke bør støtte opp om crackere.

Robin Hood tar fra de rike og gir til de fattige - Robin Hood saboterer ikke.

Det er Osama som saboterer. Og jeg vil tør å påstå at enhver som gjør urett mot en annen part bør straffes for det - via rettsvesen.

Det er en ting folk ikke har fått med seg:

SCO er plagsom med loven i hånd. De følger loven - de saksøker.

Crackerne er plagsomme og farlige med ikke-vet-jeg i hånd, og gjør som de vil - i de fleste tilfeller å ramme andre på ulovelig vis.

 

Mener du virkelig det er morsomt at SCO ble hacket/cracket?

I så fall synes jeg litt synd på deg, da du tydeligvis ikke skjønner alvoret i det som da har skjedd. Det blir som å si det er artig at en bygling blir sprengt i luften (selv om ingen mennesker/andre levende skapninger blir drept/skadd).

Rene materielle skader. Jeg tviler på at du hadde syntes det var like artig..

 

Før noen begynner å flame meg for usakelige sammenligninger: sammenligningen er meget saklig, da eksemplene dro fram samme effekten fra internett-verden og den virkelige verden (og som kjent, cracker-angrep som dette har økonomiske konsekvenser i den virkelige verden). Vil du leke, lek hjemme, på ditt eget lan, crack din egen server og men det er artig - det vil jeg ikke legge meg opp i.

Men jeg vil sette et gigantisk spørsmålstegn ved din etikk når du mener cracker-angrep er greit så lenge den som er utsatt er en part du misliker.

 

Og da har ikke jeg planlagt å komme med flere svar med det første, da jeg har stadfestet poenget mitt ganske klart og tydelig..

 

 

 

Edit: John Blund var visst her sammen med brødrene Skrive og Stave Leifsen.

Endret av Demolish
Lenke til kommentar
SCO er plagsom med loven i hånd. De følger loven - de saksøker.

Crackerne er plagsomme og farlige med ikke-vet-jeg i hånd, og gjør som de vil - i de fleste tilfeller å ramme andre på ulovelig vis.

SCO har prøvd å ta loven i egne hender på en totalt uakseptabel måte.

 

Hvis de hadde nøyd seg med å saksøke IBM, så hadde det vært en ting. En domstol avgjør saken, og SCO taper etter all sannsynlighet siden de har en meget dårlig sak.

 

Muligens er det derfor de prøver å ta saken i egne hender - de vet innerst inne at det er gode muligheter for tap, så de må prøve å melke mest mulig penger i mellomtiden.

 

Derfor har de sendt ut skremselbrev til næringslivsledere i store amerikanske selskaper hvor de truer med bråk hvis de benytter Linux. Og ikke nok med det, furtne som de er har de attpåtil saksøkt Autozone og DaimlerChrysler som har vært gode kunder av SCO men som senere har tatt i bruk Linux. De krever også inn "lisenspenger" av alle som skal kunne bruke linux lovlig.

 

Kort og godt: Det er totalt forkastelig å opptre slikt slikt før de evt. har en rettskraftig dom i sitt favør. Det har ikke blitt framlagt noe overbevisende bevis for at linux faktisk inneholder copyrighta kode fra SCO. Ren utpressing!!

 

Jeg koser meg hver gang websida deres blir defaced :thumbup:

Lenke til kommentar
Det blir som å si det er artig at en bygling blir sprengt i luften (selv om ingen mennesker/andre levende skapninger blir drept/skadd).

Rene materielle skader. Jeg tviler på at du hadde syntes det var like artig..

 

Før noen begynner å flame meg for usakelige sammenligninger: sammenligningen er meget saklig, da eksemplene dro fram samme effekten fra internett-verden og den virkelige verden

Usaklig sammenligning ja... Bedre: Dette blir som å bryte seg inn i en bygning og skrive på veggen: Vi kunne plassert og sprengt en bombe her.

 

Sivil ulydighet er et totalt ukjent begrep for deg. Det er ofte sunt at noen bryter loven for å markere at det noen gjør bryter med folks generelle oppfatning av hvordan ting/loven bør være.

Lenke til kommentar
Det blir som å si det er artig at en bygling blir sprengt i luften (selv om ingen mennesker/andre levende skapninger blir drept/skadd).

Rene materielle skader.  Jeg tviler på at du hadde syntes det var like artig..

 

Før noen begynner å flame meg for usakelige sammenligninger: sammenligningen er meget saklig, da eksemplene dro fram samme effekten fra internett-verden og den virkelige verden

Usaklig sammenligning ja... Bedre: Dette blir som å bryte seg inn i en bygning og skrive på veggen: Vi kunne plassert og sprengt en bombe her.

 

Sivil ulydighet er et totalt ukjent begrep for deg. Det er ofte sunt at noen bryter loven for å markere at det noen gjør bryter med folks generelle oppfatning av hvordan ting/loven bør være.

Ja, Demolish' utsagn vitner her om perspektiver som befinner seg langt utenfor det som er realistisk. Vet ikke om dette er pga. uvitenhet eller pga. personlige interesser. Eneste felles faktor mellom det å sette opp et banner på en annens server og å sprenge en bygning til himmels er at begge deler er ulovlig og krenking av andres eiendom. Og når det gjelder prinsippet om eiendom så har ikke akkurat Sco imponert med sin definisjon av eiendom. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...