Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør man når man stagnerer i benkpress? Vil markløft gjøre deg sterkere i benken og? Har tatt samme vekt i benkpress ca. 2 måned nå.. klarer bare ikke mer, selv ikke når jeg gikk på kreatin, steg bare i alle andre øvelser. Jeg har også gått opp noen kilo (mest muskler) men hjelper ikke i benken..

Lenke til kommentar

Mitt forslag er at du trener triceps og deltoideus. De er viktige som støtte- og hjelpemuskler.... Ellers er det viktig at du forsøker å variere med jevne mellomrom; tunge og lette perioder, rekkefølgen på øvelsene dine, forskjellige øvelser m.m. Gi kroppen noe å jobbe med, ellers stagnerer den. Du kan også ta ei uke fri, og bare ete og finne på andre ting, kanskje finner du overskudd da...

 

Sammenhengen markløft og benkpress har jeg aldri hørt om.... Må umiddelbart si at jeg ikke har noe utdanning på området, men det høres rart ut i mine ører.

Lenke til kommentar

Kva er poengett med setta på 8 og 13 reps?

 

Ikkje rart at du ikkje auker hvis du ikkje har auka belastninga på to mnd.

Eg regna med at detta var feilen du hadde gjort.

Kroppen presterar bare meir dersom den har behov for det, hvis ikkje du prøver å løfte meir enn 70kg gir du ikkje beskjed til musklane om at dei må klare å løfte meir heller.

Forenkla forklaring, men du tar poenget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...