Gå til innhold

Burde jeg kjøpe 6230?


Messias^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han derre Dragon hakke peiling på hva han snakker om...

 

Jo det har jeg!

Så hvorfor sier du at du helt klart ville valgt en K700 når alle fakta du legger fram utenom skjermstørrelsen taler til 6230'ens fordel?

 

 

Den "ok"-tasten blir man forresten vant til etterhvert. Syns den var helt grusom til å begynne med selv. Vær også obs på at "express on" deksel er finsk slang for "støv under deksel".

Lenke til kommentar

"ok" tasten er bare tilvenning.

Angående støv under dekselet, se litt på forumet her, og hvor mange som er plaget med støv under dekselet på k700.. Og ikke får det bort for at man ikke kan ta av dekselet. DER har du fordelen med xpress on dekslene.. man kan ta av å gjøre reint..

 

Men min 1 6230, kjøpte den tidlig i sommer.. har jeg ennå ikke fått ett støvkorn under dekselet på skjermen.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både 6230 og K700i ganske mye og begge er gode mobiler.. jeg vil påstå at disse to er de beste allround telefonene på markedet i forhold til pris.

 

Jeg mener også at K700i slår 6230 på nesten på alle områder.. men ikke alle.

 

I K700i sin favør:

  • De er omtrent like store, K700i er litt mindre og litt lettere.
  • K700i har ganske mye bedre skjerm og litt bedre kamera, samt at man har kameralys som også kan brukes som lommelykt.
  • Selv om jeg ikke tror 6230 har så lett for å gå i stykker som de skal ha det til er garantert K700i mer solid laget.
  • Når man lager video-klipp på PC'en og overfører dem til tlf. så støtter K700i mye høyere kvalitet på video-filene enn det 6230 gjør..
  • En ting jeg syns er genialt med K700i er at når man skriver en mld. og skal sende den så lager den en liste over de du har sendt meldinger til tidligere slik at man slipper å rote rundt i kontakt-lista når man skal sende.

I 6230 sin favør:

  • Minnekort
  • At man kan legge kontakter i grupper, dette savner jeg fra Nokia'en.
  • At man kan lage mapper å legge meldinger i selv.
  • Bedre høytaler, joda K700i sin er ikke ille den heller.. men 6230 spiller høyt med kraftig lyd.
  • At man kan legge inn bursdager i kalenderen, fatter ikke at de ikke har lagt inn støtte for dette på K700i som ellers har en veldig bra både kontakt-liste og kalender.
  • Søkefunksjonen i kontakt-lista er bedre, på K700i kan man kun søke på første bokstaven(dette blir rettet i siste fw).

Totalt sett vil jeg si at K700i er bedre i daglig bruk mye pga den gode skjermen + at den er litt mindre, lettere og er godt avrundet i kantene så den ligger godt i lomma. En veldig negativ ting med 6230 er at hvis man bruker bakgrunnsbilde så ser man nesten ikke hvem som ringer, teksten skulle lagt seg i en hvit rute så det hadde vært mulig å lese den.

Lenke til kommentar

Det eneste minuset med K700 vil jeg si er at den ikke har minnekort ;) Ellers er disse to telefonene ganske like. Desverre er 6230 sin skjerm litt for liten etter min mening, mens K700 sin skjerm er utrolig fin og klar. Batterikapasiteten er ca lik og det samme er bildekvaliteten på kameraet. Som sagt, skal vil jeg anbefale begge mobiler! Skal du ha en mobil med mp3 spiller, så kjøp 6230 selvfølgelig. Trenger du ikke dette vil jeg anbefale deg K700. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...