Gå til innhold

MSi GeForce fx5900 Ultra 256gmb


ASW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis det ikke har kommet, kan du jo trykke retuner på sånn "følg posten din via nette sak"(husker ikke hva det heter )

 

Fikk som svar hos komplett:

- Logg deg inn på din konto

 

- Klikk deg inn på ordren du skal returnere en vare fra

 

- Da får du opp en angrefrist funksjon.

 

- Ikke send inn uten angrefrist nr du mottar på mail.

 

- Husk å betale returporto.

 

 

"angrefrist nr du mottar på mail" den har jeg ikke fått enda? Ordredato 19.11.2004

 

 

Når det gjelder 5900 ultra vs 6800le så er de eneste testene jeg fant, dem jeg har lagt ut tiligere i posten :dontgetit:

 

Går vel ikke an at dem er feil?

Endret av ASW
Lenke til kommentar
Altså, et 5900 Ultra 256mb får ca 4800 stock, PCwolrd har en test du kan finne. Dette med en P4 3.2ghz tror jeg..

Så det du sier stemmer overhodet ikke. Er en grunn til at 6800LE er på markedet. Hvorfor skulle det vært der om det bare var marginalt bedre?

Det ligger ca 20% høyere i ytelse enn både 5950 Ultra og 9800XT..

Hæ? Får ikke FX5900 Ultra mer enn 4800 i 3DMark03 med en P4 3.2 GHz uklokket? Mitt Radeon 9700 Pro med en XP2500+ får ca 5000...

Lenke til kommentar
I en del tilfeller er faktisk Radeon 9700 Pro på høyde med etterfølgeren, FX5950 Ultra.

dette er vel ikke helt riktig.

fx5950u er heller på høyde med 9800 kortene.

eller de ble laget for å konkurere mot disse. som de fleste veit gikk det rett vest siden 9800pro stokke prylte alle 5950 kortene :!:

 

ganskej komisk egentlig!!!

for slik gikk det med hele fx serien :!:

Lenke til kommentar
I en del tilfeller er faktisk Radeon 9700 Pro på høyde med etterfølgeren, FX5950 Ultra.

dette er vel ikke helt riktig.

fx5950u er heller på høyde med 9800 kortene.

eller de ble laget for å konkurere mot disse. som de fleste veit gikk det rett vest siden 9800pro stokke prylte alle 5950 kortene :!:

 

ganskej komisk egentlig!!!

for slik gikk det med hele fx serien :!:

men så er det og slik, at min bror`s 9700pro standard får 5300 uklokket på et A64 2800+ system med K8T800 hovedkort. Og 5900 Ultra får faktisk lavere...

Lenke til kommentar

kan dere ikke logge dere på futuremark og se hvem som har fått best score der? 5950U slår 9800pro med nesten 1000 poeng. Og nei det går ikke ann å linke til det. Dere må faktisk klare å finne det selv.

 

Og hvis dere leser på tomshardware.com vga-charts 3 ser dere at de er ganske likeverdige. De blir begge slått av hverandre i forskjellige spill.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Hvis ikke så er de rimelig like.

disse kortene er ikke like! 6800 stokkepryler fx5900u!

 

at det kan moddes er bare en extra bonus!

Hvis du ser på 3dmark03 prosjektene på futuremark.com ser du at det slettes ikke er så stor forskjell. De ligger begge på litt over 6000 poeng stock. Men som sagt er 6800le mere klokkevennlig og for 176,- mere får du et som er enda bedre.

6800le koster 18-1900 da men..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
kan dere ikke logge dere på futuremark og se hvem som har fått best score der? 5950U slår 9800pro med nesten 1000 poeng. Og nei det går ikke ann å linke til det. Dere må faktisk klare å finne det selv.

 

Og hvis dere leser på tomshardware.com vga-charts 3 ser dere at de er ganske likeverdige. De blir begge slått av hverandre i forskjellige spill.

Gi opp "sjefern" :)

Det er to stk. "besserwissere" som stiller i VM i synsing ser det ut til...

Selv har jeg både FX5900, 9700Pro og 9800Pro... og kan ved selvsyn sjekke ut at de yter nokså likt.. dog..klokket max. er 9800Pro en del "hvassere"..

9700Pro og FX5900 yter omtrent helt likt i 3DMark03.. hovedsakelig fordi FX-serien er såpass svak i PS...i de fleste andre sammenheng er FX-serien helt på høyde eller bedre enn de to nevnte Radeon-korta..

At 6800LE er ett bedre kjøp er vel nokså innlysende..

Du kjøper ikke ett FX590x0-kort med mindre du (som meg) får/fikk det rett over tusen-lappen.. Billigste 6800LE får du nå for ca.1800 og dersom det lar seg modde *og* klokke er det utvilsomt det beste kjøpet idag...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Joda, jeg kjøper nok 6800le, men synes dere overdriver litt. fx5900 ultra slår da 9800Pro i mange samenhenger :) også i nyere spill, slik som doom3.

FX 5900 Ultra er slett ikke et dårlig kort men det har bl.a en svakhet, som nevnt, i Dx9. Det fungerer nok glimrende til det meste men det er liten tvil for meg at både 9800 Pro og 6800LE er klart bedre valg selv om man kan finne tester som sier at 5900 Ultra er jevngode med disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...