Never_Ever Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Jeg synes det har kommet svært mange forskjellige bittorrent klienter, og vil derfor høre deres mening om hva som er den beste bittorrent klienten. Gjerne link til tester av de forskjellige klientene (hvis det finnes), si fordeler og ulemper med dem eller begrunn svaret deres om hvorfor den klienten du mener er best. Grunnen jeg spør er fordi jeg selv trenger en ny bittorent klient, pga. når jeg bruker azureus går internettet tregt selv om jeg ikke uploader eller downloader noe særlig (ja, jeg bruker netlimiter), OG fordi en del på dette forumet lurer på hvilken bittorrent klient de bør bruke. Klienter som jeg vet om: BitTornado BitComet ABC [yet another bittorrent client] Torrentstorm BitSpirit Azureus Den eneste jeg har prøvd var Azureus, og synes den synes jeg var ganske god. Den har veldig enkel konfigurasjon der du kunne teste om portene dine er åpnet, den er lett å bruke og enkel å stille inn slik det passer deg. Ulempene er at du må ha java installert for at klienten skal virke, tar mye minne(?) og at den sakket ned hele internettforbindelsen (gjelder sikkert bare meg, eller så er det SP2 sin feil) Skriv din mening!!!
Loke-- Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 Jeg liker Azureus fordi jeg oppnår best hastighet med den Og i tillegg har jeg firewall så da er den ganske så bra
Gronz Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Bruker den vanlige tekstbaserte python-klienten
Falkers Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Azureus fungerer helt glimrende for min del,har ikke testet alle dei andre så eg kan ikke si så mye om hvilken som er best. Kan også nevne at eg valgte å laste ned og bruke Azureus etter at eg såg Azureus kom best ut på en Poll i et torrent forum som eg ikke helt husker hvor eg fant,uansett det var mer en 1000 stemmer så det var for min del klart at det var mangen som likte Azureus best
zyp Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Selv bruker jeg qtorrent og btdownloadcurses. Qtorrent er en gui-klient for linux, den bruker jeg når jeg skal laste ned noe til denne pcen. Btdownloadcurses er den vanlige klienten med en tekstbasert "gui" (ncurses), den bruker jeg når jeg skal laste ned noe til en annen boks enn denne, for den kan fint kjøre i bakgrunnen, og hentes frem ved behov. Dette er bare enkle klienter, fordi jeg har ikke bruk for noe mer. Har vurdert å teste azureus, men har ikke giddet ennå.
Hetland Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 får skitten speed med alle bittorrent clienter, men liker best Azureus
Lch Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Grunnen jeg spør er fordi jeg selv trenger en ny bittorent klient, pga. når jeg bruker azureus går internettet tregt selv om jeg ikke uploader eller downloader noe særlig (ja, jeg bruker netlimiter), Høres veldig rart ut. Har du skrudd av UPNP? BitComet er en veldig grei, Azureus-lignende klient som jeg godt kan anbefale. Personlig holder jeg meg til Azu.
Never_Ever Skrevet 27. november 2004 Forfatter Skrevet 27. november 2004 (endret) Kan ikke huske å skifte på noen instillinger som har med UPNP å gjøre... Prøver ut BitComet nå, den funker veldig bra til nå. Får bedre hastighet enn Azureus, og den er enkel å bruke/stille inn. Den sakker heller ikke ned internettet selv om jeg laster ned raskt, og en fin fordel med denne bittorrent klienten er at den har linker til torrent-sider Edit: Leif Endret 27. november 2004 av Beenie
Croyfer Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Azureus er en god, oversiktlig klient som er meget lett å bruke, men den har også sine meget store mangler. En common feil med azureus er at mange opplever at programmet får i freeze eller rett og slett bare lukker seg av seg selv - dette kan forhindres ved å redusere antall connections, men det hjelper ikke alltid. Jeg har i tillegg til Azureus brukt ABC-klienten som også virket fin og stabil, men jeg opplevde også at den låste seg, og krevde hard restart av programmet for å kunne fortsette nedlastingen. Siden jeg enda ikke har funnet den klienten som jeg er 100% fornøyd med enda, så skal jeg senere teste ut noen av den andre kjente klientene. Tips: Er du nybgynner - bruk azureus =)
Feh Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Bruker en klient som heter Shadows Experimental BT client... ganske enkel userface hvor du kan juskere upload hastigheten din manuelt (min. 3 kbps -> uendelig) dvs. man slipper å bruke netlimiter...
power Skrevet 28. november 2004 Skrevet 28. november 2004 Seriøst.. qtorrent til linux.. Jeg har gått over til å bruke Windows igjen på pcen min nå pga World of Warcraft, og jeg savner virkelig den klienten.
Bluebeans Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Azureus. Er en grunn til at det er den mest brukte klienten.
Propaganda Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 er veldig fornøyd med Azureus...aldri hatt problemer med det,før telenor blokka så og si alle portene mine
Lch Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Bruker en klient som heter Shadows Experimental BT client... ganske enkel userface hvor du kan juskere upload hastigheten din manuelt (min. 3 kbps -> uendelig) dvs. man slipper å bruke netlimiter... Den versjonen er høngammal ... Du bør oppgradere. http://www.bittornado.com De aller fleste bittorrentklientene har mulighet for å justere global opp/nedhastighet.
Zeph Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Etter å ha prøvd ein del klienter er det BitComet som er vinnaren. www.bitcomet.com
Jooakim Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Bruker Azureuz, eneste negative er at det bruker mye CPU, og RAM..
Lch Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Azureus bruker hverken mer prosessortid eller minne enn de fleste andre klientene jeg har prøvd på mitt system. Jeg har skrudd av de 'avanserte' GUI-valgene, slått av trackeren og krysset av for 'friendly hash-checking', men en hvilken som helst klient vil bruke mye prosessortid ved filsjekking og allokering (litt avhengig av allokeringsmetode). Har man mange torrenter kjørende samtidig, vil naturligvis ressursbruken øke tilsvarende.
verwooks Skrevet 29. november 2004 Skrevet 29. november 2004 Brukt azureus og torrentstorm. Bruker torrentstorm nå for tiden, syntes det er helt greit
Anbefalte innlegg