Gå til innhold

Kjøpt nytt 6800Ultra, Kortet virker brukt!


GRendal

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

I dag morres mottok jeg et XFX 6800 Ultra fra PCutstyr.no.

 

 

Det første jeg la merke til, var at pakken var mistenkelig lett å åpne.

Sidene gav etter av seg selv, og jeg tenkte ikke så mye over det.

 

Da jeg åpnet pakken, så jeg at Posen for driverinstallasjon var åpnet, og ingen anti-statisk pose rundt kortet?

 

Hva synes dere jeg bør gjøre med dette, har jo tross alt betalt for et nytt kort?

 

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote]ingen anti-statisk pose rundt kortet?[/quote]

Dette reagerte jeg litt på. Visst kortet er blitt skadet av statisk elektrisitet så er det mulig at du plutselig en dag merker feil og stabilitetsproblemer. Statisk elektrisitet skaden kan nemlig vise seg etter 1 uke eller 1 måned, øyeblikklig osv...

Ta kontakt med Webshopen og forklar situasjonen. Dette må da kunne gjøres noe med. Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
går utifra at du har satt kortet i pc'en - hvis ikke, kan du se etter merker på kontaktpunkt på kortet og apg/pcix sloten..

Jeg har ikke satt Kortet i PCen. det ligger hjemme.

prøv å se godt etter i godt lys, eller bruk digitalkamera med macro for å se etter merker på kontaktpunktene - er det merker, så har hvertfall kortet vært montert....

 

du kan se etter merker der det er skrue for å feste toppen av "bakplaten" på kortet og.

Lenke til kommentar

Hadde en tråd angående tilsvarende for en stund siden.

 

Eska mitt x800xt pe - kort kom i var ikke forseglet. Den antistatiske posen var i tillegg åpen og så brukt ut. Jeg gransket kortet nøye og fant fingermerke på kjøleren.

 

Jeg fikk 500 kr overført til min konto fra nettbutikken dette gjaldt. Kortet skal komme i forseglet anti-statisk pose og jeg forlangte kompensasjon eller å få byttet kortet (uten ekstra utgifter for meg selv).

 

Butikken dette gjaldt beholdte anonymiteten sin i tråden jeg startet. Ikke at jeg har noe negativt å si om denne i og med at de var imøtekommende og viste stor vilje til å fortsette å ha meg som en fornøyd kunde.

 

Jeg ville forlangt nytt kort, eventuelt minst 500 kr (ca 10%) i avslag hadde jeg vært deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...