Gå til innhold

Multiplayertips for Halo2


roolf

Anbefalte innlegg

Formålet med denne posten er å dele tips om muliplayer i Halo2. Det hadde vært fint posten ble begrenset til dette.

 

Her er mine tips (som kanskje er selvfølgelig for de fleste):

 

Den lille strålepistolen er genial i multiplayer. Dersom man holder inne avtrekkeren og lager en stor "strålekule" vil denne fjerne hele skjoldet til motspilleren. Da trenger man bare et par skudd for å få et kill. Strålepistol i venstre hånd og uansett annet våpen i høyre, og man kan få et kill på under et sek.

 

Ellers er vanlig pistol/plasma rifle også et godt alternativ som andrevåpen. Man vinner da over en motstander som har SMG i begge hendene dersom begge skyter på hverandre like lenge.

 

SMG og hagle er ubrukelig på lengre distanser. Bytt våpen eller kast granat dersom man ikke er på close range med disse våpnene.

 

Et kast av frag grenade i bakken gjør at granaten spretter opp og eksploderer i luften. Man kan time kastet slik at granaten eksploderer ved hodet til motstanderen og få instant kill.

 

Man blir usynlig på radaren dersom man trykker med venstre stikke (crouch). Dette kan brukes til å snike seg inn på motstandere.

 

Slag (melee) mot bakhodet til motparten gir instant kill.

 

Ellers har jeg hørt rykter om at man skal kunne utføre kompinasjoner av melee-attack (slag). Dette har jeg aldri fått til. Noen som har kan dette eller evt. avkrefte at det går an?

 

Til slutt nevner jeg at Bungie har annonsert oppdatering av Halo2 Live som bl.a. innebærer at Team Slayer blir et eget alternativ under matched games. Oppdateringen skal visst nok skje rundt denne helgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laman, oki kanskje, men er ikke helt enig i tipsene dine:) menmen!

 

For folk som er veldig flink til og sikte, vil jeg sterkt anbefale double magnum! Det er (visst brukt skikkelig) det beste våpenet som kan brukes i spillet!

 

Ellers kan man også si at Rocket Launcher er genialt til og slå med! Det er også instant kill (uansett vinkel, visst brukt riktig), prøv deg fram!

 

Ellers vil jeg anbefale for alle Noobs, å bruke ghost flittig!

Lenke til kommentar
ved hjelp av bandlee kjøretøyet så kan man kjøre opp på fjellet bak hver av borgene i "coaligation" mappen....dytt deretter bandalee ned fra fjellet.Ved hjelp av snipergun så kan man knerte en del folk over hele kartet før man blir oppdaget.

Forutsett av at ingen så deg fly opp dit da......

Banshee, ikke Bandalee. :!:

Lenke til kommentar
ved hjelp av bandlee kjøretøyet så kan man kjøre opp på fjellet bak hver av borgene i "coaligation" mappen....dytt deretter bandalee ned fra fjellet.Ved hjelp av snipergun så kan man knerte en del folk over hele kartet før man blir oppdaget.

Forutsett av at ingen så deg fly opp dit da......

Banshee, ikke Bandalee. :!:

Hehe, den var ny! :!: :!: :!:

Lenke til kommentar

none som kan forklare meg hvordan man lager et offentlig spill , noen må jo lage spille , for meg virker det for random hvor man havne , og lang tid tar det og , skulle vert en browser så man kunne se hvilke spill som var aktiv , skulle og ønske at mann ble i det samme spille lengre en en runde .

 

er det flere en meg som synes systemet er tungvint når det gjellder og finne spill `?

Lenke til kommentar
none som kan forklare meg hvordan man lager et offentlig spill , noen må jo lage spille , for meg virker det for random hvor man havne , og lang tid tar det og , skulle vert en browser så man kunne se hvilke spill som var aktiv , skulle og ønske at mann ble i det samme spille lengre en en runde .

 

er det flere en meg som synes systemet er tungvint når det gjellder og finne spill `?

Nei, det er langt fra tungvint. Men det er annerledes enn f.eks. Rainbow Six 3, og du må lære deg det. Kanskje du burde lese manualen, men her kommer en teskje:

 

Matchmaking: Her spiller du en omgang i tilfeldige spill mot tilfeldige motstandere. Etter spillet får du poeng og kan gå opp og ned i ranking. Grunnen til at det er tilfeldige spill og tilfeldige motstandere er at det ikke skal være mulig å jukse i rankingspill, dermed får man bare spille en omgang, og må så inn i et nytt spill.

 

Custom Game: Her lager du et eget spill, så lenge du er Lagleder er det du som bestemmer kart, spilltyper, osv. Du kan invitere opptil 16 spillere inn i spillet ditt, og andre tilfeldige kan også dukke opp (som søker på den typen spill som dere spiller). Spillet kan i teorien vare uendelig, ingen blir kastet ut etter spilling. Dersom du skrur av Xboxen din, blir en annen spiller lagleder. Man går ikke opp og ned i ranking av å spille her.

 

Eventuelt kan du lage et party på 4 eller 8 personer, og gå inn som et lag i matchmaking. Da spiller du og ditt party alltid på lag mot andre lag. Genialt.

 

Xlink KAI folkens... det er mye bedre enn xbox live. Der har jeg hostet med 8 personer på Project Gotham Racing 2 og fortsatt ingen lag. Og jeg har bare 128 i upload

 

Xbox Live og Halo 2 er en fantastisk kombinasjon, som Xlink KAI kan se langt etter. Du har tydeligvis ikke spilt spillet noe særlig på Xbox Live.

Lenke til kommentar
Xbox Live og Halo 2 er en fantastisk kombinasjon, som Xlink KAI kan se langt etter. Du har tydeligvis ikke spilt spillet noe særlig på Xbox Live.

Hva er det som er så flott med xbox live fremfor Xlink KAI?? Jeg har da spilt masse med Halo 2 på Xlink KAI, noe som fungerer strålende. Du har tydeligvis ikke spilt Xlink KAI noe særlig mye.

Lenke til kommentar
none som kan forklare meg hvordan man lager et offentlig spill , noen må jo lage spille , for meg virker det for random hvor man havne , og lang tid tar det og , skulle vert en browser så man kunne se hvilke spill som var aktiv , skulle og ønske at mann ble i det samme spille lengre en en runde .

 

er det flere en meg som synes systemet er tungvint når det gjellder og finne spill `?

Nei, det er langt fra tungvint. Men det er annerledes enn f.eks. Rainbow Six 3, og du må lære deg det. Kanskje du burde lese manualen, men her kommer en teskje:

 

Matchmaking: Her spiller du en omgang i tilfeldige spill mot tilfeldige motstandere. Etter spillet får du poeng og kan gå opp og ned i ranking. Grunnen til at det er tilfeldige spill og tilfeldige motstandere er at det ikke skal være mulig å jukse i rankingspill, dermed får man bare spille en omgang, og må så inn i et nytt spill.

 

Custom Game: Her lager du et eget spill, så lenge du er Lagleder er det du som bestemmer kart, spilltyper, osv. Du kan invitere opptil 16 spillere inn i spillet ditt, og andre tilfeldige kan også dukke opp (som søker på den typen spill som dere spiller). Spillet kan i teorien vare uendelig, ingen blir kastet ut etter spilling. Dersom du skrur av Xboxen din, blir en annen spiller lagleder. Man går ikke opp og ned i ranking av å spille her.

 

Eventuelt kan du lage et party på 4 eller 8 personer, og gå inn som et lag i matchmaking. Da spiller du og ditt party alltid på lag mot andre lag. Genialt.

 

Xlink KAI folkens... det er mye bedre enn xbox live. Der har jeg hostet med 8 personer på Project Gotham Racing 2 og fortsatt ingen lag. Og jeg har bare 128 i upload

 

Xbox Live og Halo 2 er en fantastisk kombinasjon, som Xlink KAI kan se langt etter. Du har tydeligvis ikke spilt spillet noe særlig på Xbox Live.

vell det er sån passe smp iriterende og ikke kunne borwse en lobby etter spill, men sitte og vente på at live skal finne spill til meg hele tiden , får vell begynne og få meg en venne liste så jeg her noen og invite på private spill ;)

 

synes og at variasjonen på mapsa er utrolig liten her vell spilt på 4 forskellige til nå og har spilt 2-6 timer hver dag denne uka

Lenke til kommentar

OFF TOPIC:

 

Fint om diskusjonen om Live vs. Kai vs. XBConnect skjer i en annen post. Alle har sine preferanser.

 

HOSTING AV SPILL:

 

Jeg leste litt om hosting av games på Bungie.net. Der stod det at spillet automatisk velger en god host av de spillerne som er med på runden. Linjen til hver enkelt sjekkes ikke for hver gang. I stedet er det en database over tidligere hostinghistorikk. Dersom man tidligere har hostet spill med mange spillere og det har vært stabilt og bra, vil man etterhvert stige i "ranking" som host. Da er sjansen for at man blir host på neste spillet større.

 

Jeg har spilt en del og oppdaget at muligheten for å gjøre det bra er større om man selv hoster, enn om f.eks. en amerikaner som man har dårlig ping til, hoster. Dersom man har en god linje (dvs. mer enn 384 kb/s i upload - da kan man hoste inntil 16 spillere i følge Bungie) og ønsker å være host i så mange spill som mulig, kan gjøre dette ved å forbedre sin hostinghistorikk. (Dersom det alltid er en med god hostinghistorikk blant de du spiller mot, vil du aldri bli host selv siden disse andre blir valgt og du ikke får mulighten til å bygge din egen historikk.)

 

Oppskrift for god hostinghistorikk (om man har god linje):

Lag et custom game alene (helst big team eller annet spill hvor det kan være 16 spilllere). Siden det bare er du som spiller, vil du automatisk bli host for spillet. Deretter inviterer du alle i vennelisten og recent players etc. til å joine gamet ditt. Så spiller dere i minst 5 min. Da vil hostinghistorikken din stige. Gjenta dette en del ganger, og Halo2 tror at du er en superhost.

 

OPPDATERING AV HALO2 LIVE

 

I følge Bungie kommer det en oppdatering av Live til Halo2 som bl.a. skal inkludere team slayer i multiplayer under matchmaking. (Dette er godt nytt for oss som er flink til å skyte de andre, men elendig i å finne flagg og slikt.) Team Slayer skal også kunne spilles av claner. Oppdateringen skulle slippes like etter thaksgiving (som vel var på torsdag). Regner med at den er like rundt hjørnet da...

 

TILBAKE TIL TOPIC:

Jeg sliter litt med å få sverdet til å fungere skikkelig. Jeg har sett andre som meier ned for fote med sverdet, mens når jeg selv har dette, får jeg 1 - 2 kills før jeg dør. Jeg venter til siktet er rødt og så trykker jeg høyre skyteknapp. Er det en annen måte å gjøre dette på? Det kan se ut som om andre har en helt sinnsyk rekkevidde der de kommer flyvende mot meg med sverdet. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
vell det er sån passe smp iriterende og ikke kunne borwse en lobby etter spill, men sitte og vente på at live skal finne spill til meg hele tiden , får vell begynne og få meg en venne liste så jeg her noen og invite på private spill ;)

 

Det er det vennelister er til for, ja. Du kan jo legge til endel gamertag du finner rundt på forumet her. Det er som regel morsomst å spille med nordmenn.

 

synes og at variasjonen på mapsa er utrolig liten her vell spilt på 4 forskellige til nå og har spilt 2-6 timer hver dag denne uka

 

Det er bare noen kart som brukes i forskjellige typer matcmaking. Team-kampene bruker de større kartene.

Lenke til kommentar
Hva er det som er så flott med xbox live fremfor Xlink KAI?? Jeg har da spilt masse med Halo 2 på Xlink KAI, noe som fungerer strålende. Du har tydeligvis ikke spilt Xlink KAI noe særlig mye.

Tja, lager Xlink Kai en global statistikk over alle kampene du har spilt med muligheten for å laste ned et kart fra nettet fra hver eneste kamp du har spilt der det er markert hvor du stod når du drepte de du drepte på kartet og hvordan flagg/bomber bevegde seg på kartet? Har du muligheten til å danne en klan, lage et party på 8 personer og bli matchet mot 8 andre personer med samme skillevel for ranking-kamper? Har du muligheten til å laste ned nye kart, patcher og oppdateringer til Xbox-spill via Xlink Kai?

 

Halo 2 og Xbox Live er nesten en revolusjon når det gjelder å spille actionspill på internett. Xlink KAI virker på meg bare som en tjeneste som lar deg hoste et spill som andre kan joine. Xbox Live gir deg langt flere muligheter enn det.

 

Og tilbake til Topic:

 

Sverdet: Jeg har hatt killing sprees på 8-9 kills med sverdet. Det viktigste er å unngå åpne områder, og alltid lade opp skjoldet når man er skadet. Alle vil skyte på deg når du har sverdet. Enkelte liker også å stå i ro i hjørner og andre smarte steder når man har sverdet (du forsvinner fra radaren når du ikke beveger deg), men det synes jeg er i feigeste laget.

Lenke til kommentar

SMG og Våpenet Elite's bruker, hva heter det nå... (skam på meg!) Pulse rifla til å ta ned skjoldet og SMG'n til armor. Funker fett!

 

Sverdet: Hold sikte på fienden, og "skyt" så fort siktet blir rødt, her er det snakk om milli sekunder, lær deg når dette skjer da det er shakla viktig for å få det til å funke bra.

 

Dual laser pistoler (de pistolene gruntene har, satan for et hukkommelses glipp...) Lad opp begge, og fyr av den første og så den andre. Dælj så løs på motstanderen til han faller om. Brutalt, effektivt og raskt.

 

Rocket Launcher: Holder du inne skyte knappen på en bil/fly/ghost/scorpion whatever, låser den seg på målet og blir varmesøkende. Funker spesielt bra på Banshee's.

 

Ahright! Halo2's live og multiplayeren rocker...

Endret av KompleX
Lenke til kommentar
Hva er det som er så flott med xbox live fremfor Xlink KAI?? Jeg har da spilt masse med Halo 2 på Xlink KAI, noe som fungerer strålende. Du har tydeligvis ikke spilt Xlink KAI noe særlig mye.

Tja, lager Xlink Kai en global statistikk over alle kampene du har spilt med muligheten for å laste ned et kart fra nettet fra hver eneste kamp du har spilt der det er markert hvor du stod når du drepte de du drepte på kartet og hvordan flagg/bomber bevegde seg på kartet? Har du muligheten til å danne en klan, lage et party på 8 personer og bli matchet mot 8 andre personer med samme skillevel for ranking-kamper? Har du muligheten til å laste ned nye kart, patcher og oppdateringer til Xbox-spill via Xlink Kai?

 

Halo 2 og Xbox Live er nesten en revolusjon når det gjelder å spille actionspill på internett. Xlink KAI virker på meg bare som en tjeneste som lar deg hoste et spill som andre kan joine. Xbox Live gir deg langt flere muligheter enn det.

 

Og tilbake til Topic:

 

Sverdet: Jeg har hatt killing sprees på 8-9 kills med sverdet. Det viktigste er å unngå åpne områder, og alltid lade opp skjoldet når man er skadet. Alle vil skyte på deg når du har sverdet. Enkelte liker også å stå i ro i hjørner og andre smarte steder når man har sverdet (du forsvinner fra radaren når du ikke beveger deg), men det synes jeg er i feigeste laget.

har du link til den siden ?

Lenke til kommentar

hømmf , masse bra tips som forsvat her , kan dere som hadde postet , poste di på nytt ;) hvist dere husker det

 

EDIT: har funnet en syk gjeng fra usa og spille mot , det er di sykeste spilla , hadde et spill her om dagen på nesten 45 min ,

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...