Gå til innhold

Elkjøp sjokkerer igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja elkjøp på sitt beste :)

 

Og siden jeg har jobba på elkjøp så kan jeg bekrefte at tilstandene faktisk er slik. Ikke det at jeg sto å sa usannheter til kundene men presset fra ledelsen er så kalossalt ugrunnet, samer og bønder som forventer det utrolige fra deltidsansatte, eller ekstrahjelp som de så fint kaller det.

Hei,

 

Tingene kan jo ha endret sig til det bedre, siden denne 2 år gamle artikkel - men jeg tror det neppe.

Har en kompis der jobbet i El-kjøp som deltidsansatt på den tid. Han fortalte noget slikt - veldig skremmende.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Ikke store forskjellen i Elkjøp fra 2002 til 2005(snart). Greit å bli minnet på hvordan de selger nå før julerushet. Er vel ikke stort annerledes i Spaceworld/Bonus/Lefdal/OBS - you name IT, skulle jeg tro.

 

Godt vi er så oppegående at vi klarere å skille klint fra hvete....eller klare vi det ???

Lenke til kommentar

Fikk nettopp høre en historie om en mor som skulle kjøpe ny pc for at sønnen skulle spille HL2. Da anbefalte elkjøp en pc med Intel Celeron 2.6ghz 512mb minne og et intigrert skjermkort med 64mb minne.

 

Denne skulle han klare å spille Hl2 helt uten problemer på.

 

Det sier bare litt om selgerenes erfaringer...

 

Dette va da på Elkjøp Forus i Stavanger, men tror nok ikke det er så mye bedre andre plasser heller..

Lenke til kommentar
Fikk nettopp høre en historie om en mor som skulle kjøpe ny pc for at sønnen skulle spille HL2. Da anbefalte elkjøp en pc med Intel Celeron 2.6ghz 512mb minne og et intigrert skjermkort med 64mb minne.

 

Denne skulle han klare å spille Hl2 helt uten problemer på.

 

Det sier bare litt om selgerenes erfaringer...

 

Dette va da på Elkjøp Forus i Stavanger, men tror nok ikke det er så mye bedre andre plasser heller..

Hm.. er dårlig gjort, jobber selv på expert og jeg måtte svare at vi ikke hadde noen pcer inne som ville kjøre hl2 glatt, selvom vi hadde en 2.8GHz P4, men dog dårlig skjermkort.

Lenke til kommentar

Ja det hadde nok blitt noe av det samme jeg ville sagt.

 

Etterpå gikk hun til Lefdal for å høre om de hadde en pc til en bedre pris som kunne kjøre HL2 helt fint. Pcen på Elkjøp koster ca 4000.

 

På lefdal ble hun anbefalt en pc som hold HL2 sine maskinkrav, men denne kostet rundt 8000kr. Dette var helt ukaseptabelt da selgeren på Elkjøp hadde fortalt at de hadde en pc til 4000 som klarte å kjøre Hl2 helt fint.

 

Så da kjøpte hun nok den som de hadde på Elkjøp. Lurer på om sønnen blir glad når han finner ut at Hl2 slett ikke kan kjøres glatt i alle fall...

Lenke til kommentar
ja elkjøp på sitt beste :)

 

Og siden jeg har jobba på elkjøp så kan jeg bekrefte at tilstandene faktisk er slik. Ikke det at jeg sto å sa usannheter til kundene men presset fra ledelsen er så kalossalt ugrunnet, samer og bønder som forventer det utrolige fra deltidsansatte, eller ekstrahjelp som de så fint kaller det.

At jeg ikke handler på elkjøp lenger har noe med nettopp dette å gjøre. Ble løyet til av elkjøp. Nå skal det jo sies at det er STOR forskjellig på butikkene, og ikke minst de ansatte da så å dra de under samme kam er kanskje litt urettferdig for de som holder seg innen rimlighetens grenser.

Lenke til kommentar

hadde kjøpt hl2 :p ,her om dagen, men viste ikke at det var dvd plate.. så jeg dro til en elkjøp butikk for å kjøpe en dvd rom. det hadde de ikke, kun dvd brenner..

 

men siden jeg ikke har brukt for eller hadde råd til en brenner skulle jeg bare ha en billig dvd rom. Da kommer den ansatte med forklaringen at det var sluttet å produsere. Jeg sa da at det var bare tull. Da byttet han forklaring å sa: .. elkjøp hadde sluttet med å selge dvdrom siden brennera var såpassbillige. greit nok, men en liten løgn først der å.

Jeg dro til computercity å kjøpte en dvdrom til 299 .

Endret av magfa
Lenke til kommentar

Elkjøp ja.. Kan ta en mer nylig episode som passer utmerket til den artikelen. Var på Elkjøp Skøyen for å kjøpe en Nokia 6230 til kjæresten min med Active Talk.

 

Jeg sjekket på internett at de faktisk hadde den telefonen på lager (derfor reiste jeg dit) for å kjøpe den for 799 (ante det ikke var tilbud, synes det bare var billig). Så da på prislappen som hang der (en utskrift over alle telefonene), på den stod det faktisk 699.

 

Selgeren prøvde å lure seg unna ved å si først at det var forrige ukes tilbud. Når jeg sa at da tok jeg telefonen til den prisen begynte han å messe om at det var telefoner de fikk fra NetCom i denne uken. ( De hadde ikke fler på lagerheller , han sjekket det ut på pcen får jeg nevnte prisen til 699.)

 

Enden på visa var at jeg kjøpte en B vare til 499, da var det ortsatt plast på skjermen og kameralinsen. Ingenkabler var åpnet. Bare esken som manglet.Hvis dere handler på elkjøp burde dere sjekke prisen på nett og i butikk fordi prisene harmonerer ikke. Hvis de er billigere på nettet så har man krav på den prisen på internett.

Lenke til kommentar

Minner meg på en ting...

 

var på elkjøp for å høre på pris på dekoder uten abbonement for en 4-5 måneder siden.

 

Selgeren fortalte meg at han ikke kunne selge meg en dekoder uten abbonement. Da sa jeg bare tørt at jeg heller fikk kjøpe en dreambox på nettet, hvis han ikke kunne selge meg en.

 

Da presterte han å si at det hadde blitt straffbart å kjøpe dreambox, og at de allerede hadde tatt en 6-7 stykker i asker & bærum (jeg bor i trøndelag).

 

for en IDIOTISK ting å si!!!!

 

Når jeg spurte om han hadde noen underliggende dokumentasjon på uttalelsen, stakk han bare av.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

At artikkelen er fra 2002 er latterlig uvesentlig. Jeg har en kamerat som jobber på Elkjøp på allerede nevnte Forus, Stavanger og jeg kan trygt si at det han har avslørt overfor meg stemmer godt overens med artikkelen som der ble skrevet.

 

De selger noen få, underprisete varer kun for å trekke kunder. Når kundene kommer er poenget å lede kunden bort fra tilbudsvarene, over på artikler som gir profitt. Uavhengig av kvalitet eller tester er selgerens anbefalinger kun knyttet opp til de varene de tjener mest på, kundens interesser ivaretars med andre ord overhode ikke.

 

:no:

Lenke til kommentar

Har også en kamerat som jobbet på Elkjøp. Og han hadde flere triks for å ikke selge kampanje produktene med lav provesjon.

 

Eksempler på dette var å justere på kontrast og farger på tven slik at bilde ble dårligere, samt å justere tven på en kanal som ikke hadde like bra bilde for å selge en tv med "bedre tuner", mao bedre provisjon.

Det ble også bevist byttet om på høyttaler kabler slik at de ikke var i fase osv osv.

Lenke til kommentar

Hei

 

Er mye jeg kunne tatt fatt i her, men velger å bare ta noen ting her.

 

Selv jobber jeg i elkjøp nå og må si meg enig i mye av det som er blitt sagt her, men at alle ikke kan tas under samme kam.

 

Som selger er jeg pådratt å selge produkter med best mulig provisjon, dette for at dem høyere oppe i styret skal "bli glad" i meg men og at Elkjøp som en kjede skal kunne være det dem er, en kjede skapt for å omsette. Men jeg er fortsatt den personen som verken lyver eller nesten påtvinger folk varer fordi det gir best provisjon. Jeg har blant annet fått kommentarer av dem jeg jobber med for å selge varer som gir dårlig provisjon men dog glade(re?) kunder..

 

Jeg har ofte brukt "dessverre, men det kan jeg ikke svare deg på" uttrykket, nettopp fordi jeg ikke kan svare kunden på evt spørsmål dem stiller meg. Alikevel får jeg solgt produktet fordi om jeg står ikke å snakker om "100hz PureVision Technology med støtte for Progressive Scanning" til ei dame på 60 som skal ha et 14" tv på kjøkkenet.

 

Det jeg vil få frem er at ikke alle selgere i Elkjøp er slik, -og at det er feil å dra absolutt alle under samme kam. Vi vet og hører stadig om dårlig service, aldri varer på lager, lyver etc.. you name it, men glem ikke at Elkjøp er den største El-kjeden i Norge (europa?) og at det skal en god del til for å gjøre absolutt alle og enhver 100% fornøydde. Men som sagt, så er løgn ingen rett måte og gjøre opp for dette på.

 

Til slutt vil jeg si at jeg selv er nok ikke bransjens beste selger, men velger å gjøre det slik jeg har nevnt her noe jeg på lengre sikt tror vil spare seg!

 

Nå reiser jeg på ferie, salut! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmmmm.... Gammel artikkel, men jeg tviler på at Elkjøp har forandra seg så veldig... Men som daaagi skriver så er det forskjell på butikkene/ selgerne.

 

Syns det er så rart at selgere ennå ikke har oppfatta at det er service som selger...

Det er ikke så veldig vanskelig å oppdage at hvis du bruker noen minutter ekstra på en kunde (og evt gir han noen prosent rabatt hvis han handler for større summer) så kommer han tilbake å handler for mye mer etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...