Gå til innhold

HL3 - Hva vil vi ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Spillte nettopp gjennom Opposing Force. Lurer på hvilket univers G-Man førte Sheppard til på slutten. Kanskje man kommer dit i HL 3? :p Hadde vært litt artig da, hehe :whistle:

Sheppard ble anholdt for å ikke hindre Freeman med å gjøre det han skulle gjøre. Også for å ikke blande seg med G-man sine planer (hva de enn er). Mulig at han ikke kunne overvåke/hjelpe Freeman og Shepard samtidig.

Men ja det hadde vært artig å fått en HL2 Oposing Force lignende utvidelsespakke :)

Endret av TCi
Videoannonse
Annonse
Skrevet
kan noen fortelle kort historien til opposite force?

Opposing Force. Du er en av soldatene som Freeman møter på i Half-life. Du møter stort sett på de samme fiendene som Freeman. Historien i Opposing Force har lite (om noe) å si for historien i HL/HL2.

Skrevet

Joda :)

Det hele starter med at en gruppe spesialstyrker (inkludert deg) kommer med en Osprey (fly/helikopter) flygende inn mot Black Mesa. Du blir (delvis) informert om situasjonen og like før du får dine ordrer så blir Ospreyen angrepet av aliens. Oberstet faller ut av flyet og du styrter sammen med laget ditt..

Du våkner og befinner deg i et rom ilag med en av professorene i Black Mesa som har reddet deg. Det neste du prøver er å få kontakt med lederen din osv. Og slik fortsetter det. Du støter på G-man og flere alien (også mange nye).

Det som er mest intressant med spillet er at du kommer over Freeman noen ganger. Dessverre er jeg litt rusten på historen detaljemessig... Ikke sikker på deler av slutten dessverre. Men jeg mener å tro at du stopper en liten invasjon fra Xen i spillet... Og som HL så slutter det som vanlig :)

Skrevet

Joda :)

Det hele starter med at en gruppe spesialstyrker (inkludert deg) kommer med en Osprey (fly/helikopter) flygende inn mot Black Mesa. Du blir (delvis) informert om situasjonen og like før du får dine ordrer så blir Ospreyen angrepet av aliens. Oberstet faller ut av flyet og du styrter sammen med laget ditt..

Du våkner og befinner deg i et rom ilag med en av professorene i Black Mesa som har reddet deg. Det neste du prøver er å få kontakt med lederen din osv. Og slik fortsetter det. Du støter på G-man og flere alien (også mange nye).

Det som er mest intressant med spillet er at du kommer over Freeman noen ganger. Dessverre er jeg litt rusten på historen detaljemessig... Ikke sikker på deler av slutten dessverre. Men jeg mener å tro at du stopper en liten invasjon fra Xen i spillet... Og som HL så slutter det som vanlig :)

ok takk :yes:

Håper det kommer OF: S :D

Skrevet
Spillte nettopp gjennom Opposing Force. Lurer på hvilket univers G-Man førte Sheppard til på slutten. Kanskje man kommer dit i HL 3? :p Hadde vært litt artig da, hehe :whistle:

Sheppard ble anholdt for å ikke hindre Freeman med å gjøre det han skulle gjøre. Også for å ikke blande seg med G-man sine planer (hva de enn er). Mulig at han ikke kunne overvåke/hjelpe Freeman og Shepard samtidig.

Men ja det hadde vært artig å fått en HL2 Oposing Force lignende utvidelsespakke :)

Utifra hva G-Man sier på slutten (og det som skjer) så fører G-Man Sheppard til dette universet for at det ikke skal være noen vitner igjen av de som var på Black Mesa. Etter at du har beseiret siste udyret i Opposing Force, så sitter du på samme flyet som du gjorde i begynnelsen, bare at nå står G-Man foran deg (du har selvfølgelig ingen våpen). G-Man sier at han er imponert over deg siden du klarte å overleve "ulykken" på Black Mesa. Så ser du ett hvitt lysglimt, det er da atombomben som går av (eller "The Package" om du vil), dette betyr da selvfølgelig at Black Mesa har gått til skogs. Så sier G-Man at han ikke kan la Sheppard være igjen på jorden, siden mennesket er født med den svakheten at de har en tendens til å ikke å klare å holde kjeft om ting. Så ser du at flyet teleporteres til Xen for så å teleporteres til dette universet uten navn. Så sier G-Man ett eller annet om at hans jobb er ferdig her, så går han ut en teleport i flyet.

The End

Dette ble kanskje ikke 100% riktig gjenfortalt, men det er dette som blir sagt/gjort i grove trekk :)

Skrevet
Utifra hva G-Man sier på slutten (og det som skjer) så fører G-Man Sheppard til dette universet for at det ikke skal være noen vitner igjen av de som var på Black Mesa. Etter at du har beseiret siste udyret i Opposing Force, så sitter du på samme flyet som du gjorde i begynnelsen, bare at nå står G-Man foran deg (du har selvfølgelig ingen våpen). G-Man sier at han er imponert over deg siden du klarte å overleve "ulykken" på Black Mesa. Så ser du ett hvitt lysglimt, det er da atombomben som går av (eller "The Package" om du vil), dette betyr da selvfølgelig at Black Mesa har gått til skogs. Så sier G-Man at han ikke kan la Sheppard være igjen på jorden, siden mennesket er født med den svakheten at de har en tendens til å ikke å klare å holde kjeft om ting. Så ser du at flyet teleporteres til Xen for så å teleporteres til dette universet uten navn. Så sier G-Man ett eller annet om at hans jobb er ferdig her, så går han ut en teleport i flyet.

The End

Dette ble kanskje ikke 100% riktig gjenfortalt, men det er dette som blir sagt/gjort i grove trekk :)

Ja og statusen på Shepard blir "Detained" om jeg husker rett...

Skrevet

alt jeg trenger en historie som oppklarer ting etter hl1 og hl2 :) grafikken og fysikken er bra nok, så jeg får ikke håpe at dette tar lang tid!

Skrevet (endret)

Stemmer det, og i følge engelsk ordboken min så betyr detained "å bli tatt inn til avhør"... Betyr det at Sheppard tatt inn til avhør av G-Mans overordnede for at de vil vite hva Sheppard vet? Tror at det hele ender med at Sheppard blir tatt livet at, siden de ikke vil ha noen vitner mener jeg.. :hmm:

Endret av Tobe__
Skrevet

Stemmer det, og i følge engelsk ordboken min så betyr detained "å bli tatt inn til avhør"... Betyr det at Sheppard tatt in til avhør av G-Mans overordnede for at de vil vite hva Sheppard vet? Tror at det hele ender med at Sheppard blir tatt livet at, siden de ikke vil ha noen vitner mener jeg.. :hmm:

Kanskje, men velger å tro at de heller "fryser" han slik som Freeman..

Skrevet

Stemmer det, og i følge engelsk ordboken min så betyr detained "å bli tatt inn til avhør"... Betyr det at Sheppard tatt in til avhør av G-Mans overordnede for at de vil vite hva Sheppard vet? Tror at det hele ender med at Sheppard blir tatt livet at, siden de ikke vil ha noen vitner mener jeg.. :hmm:

Kanskje, men velger å tro at de heller "fryser" han slik som Freeman..

Men historiemessig så er det jo ikke noe poeng i å gjøre det. De trenger ikke Sheppard til noe. Ulikt Gordon, så gjorde ikke Sheppard noe som forbedret/verret situasjonen. Man løp vel egentlig bare rundt som ei forvirra høne for å finne andre overlevende Marines. Missionet i utgangspunktet var å ta Freeman, ja, men de avblåste jo det ganske kjapt etter at flyet ditt ble skutt ned. Så skal man tenke på hvor mye "organisasjonen" til G-Man egentlig trenger Sheppard, så ligger han vel med nesa under jorda nå..

Skrevet

Poenget med hva som har blitt av den stakkars soldaten du spilte i Opposing Force, er at det kan være både det ene og det andre. Valve har altså muligheten til å la oss følge Shephard videre, om de velger å melke HL2-historien mer.

• 4 uker senere...
Skrevet
Jeg håper at de lager en modell av Gordon Freeman som man kan se i spillet.

Litt av cluet, eller ihvertfall sjarmen med Half Life, er at det er visse rare/morsomme/spesielle ting som gjør det til det det er, f.eks brekkjernet, at Gordon ikke snakker OG at man aldri ser seg selv, verken i speilbilder eller noe annet. Dette er et bevisst valg fra Valve :)

Selv håper jeg 3`ern fortsetter i samme duren som til nå, men selvfølgelig at historien går videre fremover. Vil at visse spørsmål vi nå stiller oss skal bli besvart, samt at noen nye skal oppstå slik at det blir rom for mer elektronisk kunst i årene fremover :love:

Skrevet
Hmm... hva vil jeg egentlig ha da? Half-Life 3 vil jo etter all sannsynlighet ikke ha like lang utviklingstid som 2'ern hadde, da en også fokuserte på å lage en ny motor. Tror jeg..?

Uansett, jeg melder meg ikke på hylekoret til de som vil ha et nytt opplegg med kutt-scener, en historie-åpenbaring fullstendig oversikt med kart osv og at Gordon plutselig skal prate! (utrolig hva enkelte vil ha alstå) Jeg liker Half-Life som det er, nemlig velregisert og lineært på en måte som ikke irriterer og som både virker logisk og til tider overraskende. Når man blander dette med et variert gameplay og en historiefortelling og stemning som gir meg hakeslepp er jeg fornøyd..

Hvis vi i 3'ern får omfattende og åpenbare forklaringer på hva som vil skje, hva som har skjedd og hvem G-Man er, blir jeg veldig skuffet. Jeg liker det som det er, nemlig at man må utforske litt, legge merke til detaljene og komme opp med egne teorier. Likevel kunne de ha implementert dette enda mer i Half-Life 2, det blir litt for vagt, selv om det er sånn jeg liker det.

Her er noe jeg ønsker jeg kommer på i farta:

-En obligatorisk oppussing av grafikk, fysikk og AI.

-En moderne lommelykt. (ærlig talt, vi er jo et lite stykke frem i tid. Det var likevel ikke et problem i det hele tatt, så bare at det ble nevnt tidligere)

-Forbedring av skygger

-Lik må reagere med alle objekter (nå ligger de gjennom flyttede tønner, kasser osv)

cl_ragdoll_collide "1"

skriv dette i autoexec og config-filen så skal likene din kollidere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...