Gå til innhold

Komprimere mange bilder på en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkel måte å gjere dette på i AdobePhotoShop. Søk på "create droplet" i "help" og du får oppskrifta.. Går ut på å først lage en "action" for så å nytte denne "action'en" for å lage droplet. Du lager da ei .exe fil. Dra deretter dei bileta du skal komprimere over denne fila, og alt skjer automatisk. Husk å lagre backup av original bileta.

Lenke til kommentar

Vil vel kanskje ikke anbefale å komprimere jpg dine (mer enn de allerede er) hvis du skal skrive dem ut og vil ha så god kvalitet som mulig........med mindre du har veldig lav båndbredde da.

 

Ellers er som nevnt over her Action og Droplet i PS en god og lettvint løsning.

Endret av NikonD70
Lenke til kommentar
Vil vel kanskje ikke anbefale å komprimere jpg dine (mer enn de allerede er) hvis du skal skrive dem ut og vil ha så god kvalitet som mulig........med mindre du har veldig lav båndbredde da.

 

Ellers er som nevnt over her Action og Droplet i PS en god og lettvint løsning.

Har 0,5 MBit opp. Men 300 megabyte tar vel litt tid...om preus takler så mange megabyte per kunde....

Lenke til kommentar

Helt klart greiest å levere bildene på CD når du har så mange bilder. Levér CD'en i en butikk eller send den i posten. Husk å oppgi hvilke størrelser det skal framkalles i - du kan jo f.eks. lage én mappe som kalles "15x10" og én som kalles "30x20" hvis det er de størrelsene du skal ha. Jeg har levert CD på disken i butikken hos både fotoknudsen og japan photo tidligere. Nå når jeg framkaller hos foto-olsen vil jeg tro det funker å sende i posten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...