Gå til innhold

hvordan kan jeg vite om jeg har AGP kort?

hildir

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

dere.....skal kjøpe sapphire ati radeon 9800 pro hvordan kan jeg skjekke om jeg har AGP port eller hva det er:P ??

Endret av hildir
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
dere.....skal kjøpe sapphire ati radeon 9800 pro hvordan kan jeg skjekke om jeg har AVG port eller hva det er:P ??

agp. da skal du se en port som står alene fra 5(?) like porter ,denne er da litt lengre og har som oftest en "hake" å feste kortet med

Endret av F-14
Skrevet (endret)

Det heter AGP. Om du har det eller ikke har det kommer helt an på hovedkortet ditt. Her kan du lese mer om AGP..

Her er et bilde av mitt hovedkort som har AGP (Accelerated Graphics Port)

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet

Gå på computer management (snarvei: desktop høyreklikk på my computer, velg manage).

Når denne er åpnet finner du device manager -> system devices. Her kan du lete deg fram til du finner noe om AGP....

Hvor gammel er PCn?

Skrevet (endret)

finner ikke det:S vet ikke hvor gammel den er men har hatt den i et halvt år:P

Endret av hildir
Skrevet

Kanskje litt kjapp der, regner med at du har XP eller win 2000 på den... Har du noe annet så blir det litt anderledes.

Skrevet (endret)

Du kan bruke et program som heter SiSoftware Sandra som du kan laste ned her

På dette bildet har jeg benyttet system summary i SiSoft, da får man frem info om maskinen, og man ser klart og tydelig om hovedkortet støtter AGP..

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet
Kanskje litt kjapp der, regner med at du har XP eller win 2000 på den... Har du noe annet så blir det litt anderledes.

har windows xp:P

Skrevet (endret)

mååååå mann ha et AVG kort eller hva det er:P for å feks ta inn sapphire ati radeon 9800 pro??

Endret av hildir
Skrevet (endret)
oggg jeg mener uten å åpne pcen:P

hah

Du må jo åpne PC'n uansett når du skal sette inn et nytt Skjermkort.

Det er ikke farlig. Det er ikke et skummelt troll eller noe i PC'n din som kommer å tar deg hvis du åpner kabinettet ;)

mååååå mann ha et AVG kort eller hva det er:P for å feks ta inn sapphire ati radeon 9800 pro??

Har du enda ikke fått med deg hva det heter?

Og forresten, svaret er Ja.

Endret av Andreasfe
Skrevet

Et Radeon 9800 kort finnes kun som AGP (Accelerated graphics Port) Siden et Radeon 9800 kort er AGP, må man da selvfølgelig ha et hovedkort som støtter AGP. Så enkelt er det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...