Gå til innhold

ATI R480 blir Radeon X850


Anbefalte innlegg

Dersom AGP-korta tar så stor plass så burde hovudkortprodusentane endre på korta slik at du slepp å bruke 1-2 PCI-plassar med AGP-kortet.

godt poeng der

Det beste hadde vært om GPU-en sto på andre siden (oversiden) av kortet. Det ville gi mere plass, og bedre kjøling. Rart ikke dette ble gjort i forb. med introduksjonen av BTX.

Du er inne på noe.

Varmen går oppover, så det ville klart vært en fordel om gpubrikken lå på oppsiden av skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd hvis kortene blir som det som var avbildt i artikkelen. Da tar det jo opp to pci plasser i forhold til at x800 serien kun brukte 1 plass. :roll:  :roll:

Ja, dette er synd. Var en av grunnene til at jeg likte ATI bedre enn nVidia.

Men hvor mange bruker egentlig alle kortplassene , tror det er svert få som ser dette som et problem . :hmm:

Lenke til kommentar
Synd hvis kortene blir som det som var avbildt i artikkelen. Da tar det jo opp to pci plasser i forhold til at x800 serien kun brukte 1 plass. :roll:  :roll:

Ja, dette er synd. Var en av grunnene til at jeg likte ATI bedre enn nVidia.

Men hvor mange bruker egentlig alle kortplassene , tror det er svert få som ser dette som et problem . :hmm:

Det er også sant, men jeg vil i allefall ha muligheten.

Lenke til kommentar

Jeg ville mye mye heller ha hatt en ordentilg kjøleløsning som tok 1 pci plass istedenfor en "liten" vifte som bare bidrar til økt varme i kabinettet. Når kortene blir kraftigere og kraftigere holdere det ikke med samme størrelse på kjølinga...

 

Se på r9800 pro, den lille stock vifta er jo latterlig :D bytta til en ATI silencer og jeg har ikke angra et sekund.........hvem trenger så mange pci kort??????(ble mye kaldere i kabinette da, siden alle varmen blir transportert ut bak)

Lenke til kommentar

Positivt at det hadde 2 stk. DVI-utganger, for jeg håper dette også blir standard på alle ATI-skjermkort etterhvert. Kjøleløsningen til Radeon X850 ligner til forveksling mye på den som GeForce FX5800Ultra benyttet, altså ganske stor og bråkete og det er ikke like bra synes jeg.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
hmm.. vil ikke si at det er verdt prishoppet, bedre å kjøpe et x800xt og bare klokke det opp..og den kjøleren virker stor og bråkete, som snorreh sa..

Er det satt noen pris da , når det gjelder kjølern så er det ikke sikkert den bråker mer , støre vifter bråker som regel mer enn små.

Men dette får vi vel mer konkrete svar på så snart det foreligger en test på disse kortene .

Lenke til kommentar
Hvem her bruker mer enn 4 PCI-kort?

 

Det blir tåpelig å whine over at dette kortet tar opp en PCI-plass til ass. Beklager, men det er litt latterlig..

 

Hvordan vil ytelsen være sammenlignet med X800 XT? Det blir vel ikke så mye ekstra å henta, da det virker kun som at kortet kjører på høyere klokkefrekvenser..

Eh. *Rekke hånd i været*. JEg bruker mer enn fire PCI-plasser. Men problemet er vel det at for å få skikkelig luftning på det Radeon 9800 Pro som jeg har nå, så må jeg allikevel la det PCI-sporet nærmest AGP-porten være uten kort, selv om jeg kunne trengt dette sporet.

Lenke til kommentar
Hvem her bruker mer enn 4 PCI-kort?

 

Det blir tåpelig å whine over at dette kortet tar opp en PCI-plass til ass. Beklager, men det er litt latterlig..

 

Hvordan vil ytelsen være sammenlignet med X800 XT? Det blir vel ikke så mye ekstra å henta, da det virker kun som at kortet kjører på høyere klokkefrekvenser..

Eh. *Rekke hånd i været*. JEg bruker mer enn fire PCI-plasser. Men problemet er vel det at for å få skikkelig luftning på det Radeon 9800 Pro som jeg har nå, så må jeg allikevel la det PCI-sporet nærmest AGP-porten være uten kort, selv om jeg kunne trengt dette sporet.

Hehe, skal vi ha en poll? Bruker også mer enn 4 :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...