Gå til innhold

leita etter Ruby i 3 timer, ikke til å finne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehehe, hva dere sutrer for!? Er jo ikke noe gøy å finne Ruby med en gang.

 

Husk de utsatte releasen med over et år. Kan være de behøvde så lang til for å gjemme ruby. :p Med tanke på hvor mange som spiller HL, så kan de ikke akkurat plassere henne som noe av det første du ser heller ;)

 

Om hun eksisterer eller ikke så har det vel uansett løftet spillet noen hakk for enkelte. Gleder meg til jul! Da skal jeg finne Ruby ;) Har flere eksamener som jeg må bli ferdi med først.

Lenke til kommentar
har en tanke om hun ligger gjemt i en eller annen form for et "easter egg" som det heter på godt norsk, dvs. du må gjøre en eller annen syk kombo i spillet for å unlocke henne..

Isåfall kan det jo gå år uten at folk finner hennne.

eller at en eller annen smarting dekompiler hl2.exe til maskinkoder, for så å klare å se hvordan denne "ruby-koden" er sammensatt, dvs. hvilken kombo man skal bruke..

Lenke til kommentar

Decompiler HL2 til maskinkoder? Du mener at hvis du decompiler spillet så kommer du rett inn i maskinkoden? Jeg vil anta at det heller er C++. Og i så fall så ligger kommandoene ikke i HL2.exe, men i ei datafil. Assembly er ikke akkurat det koseligste å lage spill i.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Decompiler HL2 til maskinkoder? Du mener at hvis du decompiler spillet så kommer du rett inn i maskinkoden? Jeg vil anta at det heller er C++. Og i så fall så ligger kommandoene ikke i HL2.exe, men i ei datafil.

du kan ikke dekompile en exe fil til noe språk, men du får derimot programmer som kan gjøre om exe/kjørbare filer om til maskinkode.

Og jeg tror at du er litt på tynn is nå, og ikke aner hva du snakker om.. ;)

 

OPPLYSNINGS EDIT : Selvfølgelig er ikke HL2 skrevet i assembly, men garantert i c/c++, men hvert språk har en kompiler som gjør om språk til maskinkode, og når det først er blitt til maskinkode, så er det nesten umulig å forstå hvilket språk dette opprinnelig var skrevet i. Uansett, skal dette gjøres om til et høynivåspråk, så skal du jammen ha svart belte i assembly og C++, for dette går ikke an å få gjort automatisk på noen som helst måte.

Endret av dga01
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje forsnakket meg litt, ja.

 

Til mitt forsvar skal det sies at det tar grusomt lang tid å tyde maskinkode i så stort spekter.

 

Jeg beklager at jeg skriver litt for kjapt noen ganger. Rekker ikke alltid å tenke helt i høygir :)

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
har en tanke om hun ligger gjemt i en eller annen form for et "easter egg" som det heter på godt norsk, dvs. du må gjøre en eller annen syk kombo i spillet for å unlocke henne..

Isåfall kan det jo gå år uten at folk finner hennne.

Kanskje akkurat det er poenget. Hadde jeg laget et spill med noe "skjult" som spillere skal finne hadde jeg jammen gjemt det godt. Bedre at ingen finner det egentlig :p

Lenke til kommentar
har en tanke om hun ligger gjemt i en eller annen form for et "easter egg" som det heter på godt norsk, dvs. du må gjøre en eller annen syk kombo i spillet for å unlocke henne..

Isåfall kan det jo gå år uten at folk finner hennne.

Kanskje akkurat det er poenget. Hadde jeg laget et spill med noe "skjult" som spillere skal finne hadde jeg jammen gjemt det godt. Bedre at ingen finner det egentlig :p

Kanskje under en skjult luke i bakken som man må skyte 20 RPG raketter for å få opp :p

Lenke til kommentar

Jeg har følgende teori:

 

Ruby er UMULIG å finne ved hjelp av noclip.

Ruby (teksturen, modellen eller hva det nå måtte være) spawner først når en har aktivert en trigger.

 

For å utløse denne triggeren må en gjøre en bestemt oppgave. Hva dette er aner jeg ikke, men ting som å skyte sola, eller plante en kule i alle lyktestolpene på en level er ikke utenkelig. Som bevist her, kan ting være VELDIG godt gjemt i et spill.

Lenke til kommentar
For å utløse denne triggeren må en gjøre en bestemt oppgave. Hva dette er aner jeg ikke, men ting som å skyte sola, eller plante en kule i alle lyktestolpene på en level er ikke utenkelig. Som bevist her, kan ting være VELDIG godt gjemt i et spill.

 

Dude! han fyrn som har skreve den faq greia t final fantasy 10 må ha SINNSYKE fritidsproblemer!!!!

Sykt!!

Skjønner ikke at folk gidder å holde på sånn!! da må man vær bra besatt av et spill!!

Lenke til kommentar

Dude! han fyrn som har skreve den faq greia t final fantasy 10 må ha SINNSYKE fritidsproblemer!!!!

Sykt!!

Skjønner ikke at folk gidder å holde på sånn!! da må man vær bra besatt av et spill!!

eller gjøre det som jeg nevnte i en tidlige post i denne tråden; dekompilere exe-fila til maskinkoder, og leite i denne for å se hva som "unlocker" RUBY (du skal besitte litt datakunskaper for å gjøre dette.. ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...