Gå til innhold

Nyttige tweaks som øker ytelsen på HL2!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette funket jo akkurat som beskrevet, gode greier! :thumbup:

 

Måtte kjøre på medium og 1024*768 på min maskin før jeg la inn tweaken og det synes jeg var litt rart. Men nå kan jeg plutselig ha alt på fullt med 4XAF... har ikke prøvd noen høyere innstilinger, fordi dette var de første som falt meg inn.

 

Loadetidene gikk ned betraktelig sånn jevt over og spillet går mye glattere (selv med høyere innstillinger).

 

Synes det var rart det skulle gå så dårlig som det gjorde, men nå går det i hvertfall mye bedre.

Lenke til kommentar
Dette funket jo akkurat som beskrevet, gode greier!  :thumbup:

 

Måtte kjøre på medium og 1024*768 på min maskin før jeg la inn tweaken og det synes jeg var litt rart. Men nå kan jeg plutselig ha alt på fullt med 4XAF... har ikke prøvd noen høyere innstilinger, fordi dette var de første som falt meg inn.

 

Loadetidene gikk ned betraktelig sånn jevt over og spillet går mye glattere (selv med høyere innstillinger).

 

Synes det var rart det skulle gå så dårlig som det gjorde, men nå går det i hvertfall mye bedre.

Godt å høre! Hvilke tweaks bruker du?

 

Edit: Leif!

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Dette med tweakinga er veldig rart, for det er mange som for forbedring også er det noen få som ikke merker noe også er det faktisk noen som sier det blir verre, det kan ikke jeg forstå meg på, men uansett jeg har prøvd alle mulige tweaks hittil og ting går bedre enn før, kjører alt på fult bortsett fra aa og af og oppløsninga er 1024x768 behøver ikke høyrer oppløsning siden den oppløsninga bruker jeg i alle spill, skal bli deilig å få prøvd omega sine drivere som er basert på cata 4.12b synd de ikke har kommet enda, kommer sikkert til å merke enda mer forskjell da siden jeg sitter med omega driverne som er basert på 4.9 nå :p

 

Edit: dette er til alle som har lyst til å teste tweakene: sjekk ofte med disse to sidene: http://www.hlfallout.net/forums/index.php?showtopic=21615 og http://www.tweakguides.com/ den forum tråden der oppdatere vær gang det kommer en ny tweak har jeg lagt merke til og tweakguides.com skal komme med en hl 2 tweak guide snart.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
CModelLoader::Map_IsValid: No such map 'none'

map load failed: none not found or invalid

 

hm...

Ja den meldingen der kommer av den commandoen du legger bak launch options, den "+map_etellerannet none" den virker tydeligvis ikke, har hørt andre som ikke har fått det til å.

 

Og til Deuz det er ikke jeg som har starta tråden, det er guezz.

 

Og er er enda en nyttig link: http://www.blep.net/hl2stutter/

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hvorfor jeg får mye bedre framerate, når jeg har på VSYNC?

Det vsync gjør er at den tilater ikke at fps din går over hz på skjermen din, sånn at bilde ikke blir klippet eller hva jeg skal kalle det.

Jeg mener værtfall at vsync funksjonen er noe man ikke trenger.

 

Edit: og hvorfor du får bedre framerate syns jeg er merklig du får egentlig lik framerate det eneste er at den ikke går over hz på skjermen din.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

ToxicMan: Grunnen til at ikke skjermkortet bør sende ut mer enn skjermens refreshrate, er at det er unødvendig slitasje på kortet. Sett at du hadde jobb i et datafirma (ja, jeg har dårlig fantasi). De trenger 20 skjermer, og de tar en i minuttet, hvis du leverer to skjermer i minuttet, tar de inn den ene. Og etter 20 minutter, har de fått de tjue skjermene de skal ha, og siden du henta 2 pr. minutt istedet for ett, er du mer sliten enn du trenger å være, fordi du løftet dobbelt så mange skjermer. :)

 

Og det med console:

 

\Steam\SteamApps\dittnavn\half-life 2\cfg. Lag en fil som heter autoexec.cfg med Notepad. Her skriver du tweaken, og dette:

bind "\" "toggleconsole"

Da kommer console på | (venstre for 1), og ikke \, selv om du skrev den. Og hvis du har -console i snarveien og advanced greia på Steam, kommer console opp når du starter spillet. Men det er ikke sikkert at den funker ingame, noe den ikke gjør hvis ikke spillet har sett på autoexec.cfg, bare på -console. Det kan du sjekke i consolen. Hvis det står "exeuted autoexec.cfg" eller lignende, er det greit. Hvis ikke skriver du:

exec autoexec

 

Så kommer det under kommandoen i console "executing autoexec.cfg". Nå skal du kunne åpne console i spillet! :)

 

Edit: Leifskrive

 

Edit2: Dette skal funke i Counter-Strike Source også.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar

Potetfar forklarte det ganske greit: har du vsync av sender skjermkortet mer bilder en skjermen klarer å ta imot, hos meg merker jeg dette på skjermen, derfor kjører jeg vsync på og 100Hz.

 

edit: Hvordan dette vil påvirke ytelsen vil ikke jeg si, men skjermkortet får vel ikke mer slit av å tegne opp bilder, det ver vel skjermen som ikke klarer å ta imot, eller?

Endret av SpinNdre
Lenke til kommentar

Det ligger ingen autoexec.cfg i mappa mi, de eneste filene som ligger der er config og valve. I config filen står noen av de kommandoene som ble vist i første post, men langt i fra alle. Skal jeg bare legge inn de som ikke står der?

Og hvordan fungerer det der Contig defragg programmet? Skjønte ingenting av instruksjonene på den siden.

Endret av Mute
Lenke til kommentar
Det ligger ingen autoexec.cfg i mappa mi, de eneste filene som ligger der er config og valve. I config filen står noen av de kommandoene som ble vist i første post, men langt i fra alle. Skal jeg bare legge inn de som ikke står der?
Lag et nytt teksdokument i "C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\<ditt Steam-navn>\half-life 2\hl2\cfg" (eller hvor enn du har installert spillet) som skal kalles "autoexec.cfg".

 

Husk å deaktiver "Skjul filetternavn etter kjente filtyper" under verktøy -> mappealternativer -> vis.

post-169-1101060707_thumb.jpg

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...