Gå til innhold

Hvordan går det med leveringen fra whitebox?


Gibos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sender du inn maskina di får du den vel aldri tilbake kan jeg tenke meg.

Vennligst hold tråden saklig. Jeg har sendt inn maskinen min flere ganger til dem.

det er saklig da.. jeg har sendt den inn og fikk den tilbake med samme feilen sendte den tilbake og etter det så har jeg ikke sett den det er 7 uker siden (3.nov) jeg har sett eller hørt noe ifra de.

 

og når de ikke klarer å levere nye maskiner så prioritere de vel ikke å fikse på eldre maskiner.

Lenke til kommentar

Whitebox har lagt ut en ny nyhet hvor de beklager leveringstid, sånn til info. Det skal ikke være slik at man forskjellsbehandler kunder (selv om det nok skjer over alt) og at det er tilfeldig om noen får god eller dårlig service. Vet ikke hvor seriøst det egentlig er? Greit at man er lite firma, men da skal man heller ikke love noe man vet man ikke kan holde. jeg har nå valgt meg en Acer Ferrari i stedet, da vet jeg hva jeg får og vet at om jeg får problemer så slipper jeg å bekymre meg for om/hvis jeg får kontakt med Whitebox (ref: alle innlegg om telefoner, levering osv på dette forumet om Whitebox).

 

For Whitebox sin del håper jeg de blir bedre på nyåret som de skriver, men så lenge har ikke jeg tid til å vente. Nå VET jeg at jeg får en pc til uka(og slipper å vente i 4 nye uker). Det ble noe dyrer, men det tror jeg det er verdt.

 

Til dere som fortsatt sverger til Whitebox, lykke til, håper dere får pc'n deres snart :)

 

GOD JUL!!! :w00t:

 

PS! Hvor bra er det at noen har måttet sende inn pc'n sin flere ganger? ;)

Endret av Kenssb
Lenke til kommentar
Har også bestilt pc et annet sted, Netshop.no. bestilte i går, på vei i posten no

:D

grattis :w00t:

Hadde du gjort dette når jeg sa det, hadde du kunne ha fulgt med på denne tråden i fra din nye bærbare :p

 

Tror du har gjort et klokt valg, man er ikke tjent med å handle fra "svindlere"

Selv om denne tråden ikke er aktuell for meg selv lengere, er jeg glad den hjelper folk til å få opp øynene. :dribble:

 

Igjen, gratulere med et bra valg av ny pc :thumbup:

Lenke til kommentar

Sitter nå endelig med en lappis fra Whitebox (tok en måned :roll: ). Den har 8x DVD-brenner, men den brenneren er ikke laget for chassiet som 1557 har. Den er en Philips-brenner som, montert i denne maskina, havner langt 'inni', slik at skuffen ikke får åpnet seg fullt ut pga. den overhengende kanten på chassiet til 1557. Dette er jo helt på trynet :no: Noen andre som har fått en slik 'uoriginal' 8x brenner? Kan poste noen bilder av det senere...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
vil jo si at det er ganske sakelig da. du er jo sikkert den eneste som har fått god service med whitebox, og du er jo tidligere blidt beskyldt for å ha jobbet for dem.

dette er sakelig!

Vennligst spar meg (og alle andre) for "du jobber for WB"-tullet. Dere burde fått ferie alle sammen. Jeg har fått god service av dem, ja, men også horribel. Likevel er det ikke vanskelig å sikre seg et par gratis duppeditter om man bare gjør og sier de riktige tingene, noe jeg tydeligvis har gjort.

 

...og med det innlegget resignerte du i tråden.

 

Er forresten ikke den eneste som har fått god service av dem. Jeg vet om et par som har fått god service fra dem, blant annet Mr. Nielsen.

 

Litt merkelig at alt ser ut til å gå dårlig med de fleste her, da jeg har brukt fire maskiner fra dem, alle like hele. Etter en tid røk skjermkortet på den ene og harddisken på den andre, men det ble byttet ut smertefritt uten kostnader. Jeg anbefaler uansett ingen å kjøpe fra dem, men jeg er fornøyd ... bare en tanke usikker av og til.

 

__________

 

Forresten; hvis jeg sender inn maskinen min og WB går konkurs med maskinen min hos seg, får jeg da igjen pengene evt. maskinen?

Lenke til kommentar
Forresten; hvis jeg sender inn maskinen min og WB går konkurs med maskinen min hos seg, får jeg da igjen pengene evt. maskinen?

Det kommer vel litt an på. Da kommer det inn litt pengekravsrett som egentlig ikke er helt enkel. Dersom konkursboet trer inn i avtalen vil du muligens få den reparert i tilegg. Du må uansett melde kravet inn til bobestyrer, men jeg vil anta, uten at jeg husker liknende tilfeller, at du skulle få maskinen tilbake.

Lenke til kommentar
Forresten; hvis jeg sender inn maskinen min og WB går konkurs med maskinen min hos seg, får jeg da igjen pengene evt. maskinen?

ja det er rart at du som nesten eneste her på forumet har bra oppleveser med de, men jeg tror de. Du er den eneste som faktis viste om hvem det var som står bak osv.. ikke noe negativt i det da. men bare at de er litt redde for hva du egentlig vet.

 

når det gjelder denne saken min, så ringte jeg til advokaten som jeg har fått hos forbrukerrådet, hun hadde skrevet brev til de og skulle se nærmere på saken og hele foretaket, siden de hadde så mange klager på de, og det faktum at forbrukertvistutvalget har dømt de. Saken som de har tenkt å kjøre mot whitebox er enda ikke helt klar og det blir ikke gjort noe før jul, men at de ikke får det enkelt å forklare alt. er jeg temlig sikker på.

 

 

og når det gjelder pengene dersom de går konken eller.no det er det vel verre med mente muderen som er gammel regnskapsfører. siden hun belinda har ikke noe med whitebox å gjøre, anent enn på papiret da. og at årsintekten hennes er på ca 220 k. så tar det vel sin tid før hun klarer å betale tilbake alt.

Lenke til kommentar
Sitter nå endelig med en lappis fra Whitebox (tok en måned :roll: ). Den har 8x DVD-brenner, men den brenneren er ikke laget for chassiet som 1557 har. Den er en Philips-brenner som, montert i denne maskina, havner langt 'inni', slik at skuffen ikke får åpnet seg fullt ut pga. den overhengende kanten på chassiet til 1557. Dette er jo helt på trynet :no: Noen andre som har fått en slik 'uoriginal' 8x brenner? Kan poste noen bilder av det senere...

dersom du har leste alle de posten her om hva de har gjort og ikke har gjort.. og du forsatt ikke har tatt hintet med at de "fleste" (unntatt wh1te) blir lurt på en eller anen måte. og du forsatt må bare finne ut om det verkelig stemmer eller ikke.. vel du har funnet det ut nå da..

 

 

HVORDAN FØLES DET Å BLI LURT!!!

 

 

grattis med katta i sekken..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Forresten; hvis jeg sender inn maskinen min og WB går konkurs med maskinen min hos seg, får jeg da igjen pengene evt. maskinen?

ja det er rart at du som nesten eneste her på forumet har bra oppleveser med de, men jeg tror de. Du er den eneste som faktis viste om hvem det var som står bak osv.. ikke noe negativt i det da. men bare at de er litt redde for hva du egentlig vet.

De har ikke peiling på hva jeg vet.

 

Si i fra når WB skal konkes, så passer jeg på å sende inn maskinen slik at jeg kan få pengene tilbake. Hadde vært utrolig kult om det gikk an :D

Lenke til kommentar
Whitebox har lagt ut en ny nyhet hvor de beklager leveringstid, sånn til info.

"Ved service må kunder sende inn sine bærbare til vår postaddresse da vi ikke har kundemottak. Normalt tar alle servicer fra 1-14 virkedager avhengig av problem." om whitebox

 

har sendt den inn første gange i oktober, fikk den igjen 3. nov. med sammen feilen. sendte den inn samme dagen igjen. har ikke sett den siden.. da holder ikke den lille notaten med at det kanskje kan ta 14 dager..

Lenke til kommentar

Unnskyld, men jeg må bare quote Whitebox litt med det dem sier på siden deres, litt komisk egentlig, de virker jo usannsynlig useriøse hehe, humor for nerder:)

 

"Centrinokongen"

 

"Desktopkilleren"

 

NYHET!!!WB CL4.5 BRUTAL YTELSE MED BRUTAL "LOOK"

 

CL1557 leverer vi nå også med det svarte tastaturet som gir utrolig mer eleganse.

 

Hyper Threading gjør denne maskinen perfekt til videoredigering, spill og andre ekstreme ytelse oppgaver

 

Denne er utstyrt med et rått skjermkortet, nemlig Radeon 9700 fra ATI!

 

Et perfekt valg for den som krever rå ytelse i elegant innpakning.

 

CL5 er markedets desidert kraftigste bærbare datamaskin. Her snakker vi om en ytelse som legger alt bak seg uansett.

 

Muhah!!!!

 

Med dette sier jo de egentlig ; vi vil karre til oss mest mulig penger på kortest mulig tid, før vi går konkurs!! løp og kjøp

 

Sorry for en litt useriøs post, klarte ikke dy meg:)

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt. Belinda er ansvarlig for å tilbakebetale alle kreditorer når det er et enkeltmannsforetak. Har man en dom på det, kan statens innkrevingssentral forskuttere ut utbetalingen for deg, som de så krever tilbakebetalt i ettertid, DERIMOT! Det skumle i dette er at kreditorer kan slå Belinda personlig konkurs. Da kan man se langt etter pengene, Så det gjelder å få fremsatt sine krav rimelig fort. slik at Statens Innkrevingssentral er inn i bildet før hun blir slått personlig konkurs, Det tror jeg er eneste metoden å få tilbake pengene sine på hvis Whitebox eventuelt går konkurs.

Lenke til kommentar

(mulig jeg tar feil av ting og tang her... don't flame!)

 

Statens Innkrevingssentral krever inn offentlige krav, som f.eks. innkreving av erstatninger idømt i straffesak; altså må noe kriminelt ha skjedd. Det er ikke straffbart eller kriminelt å gå gå konkurs, så vidt jeg vet.

 

Men man har likevel et personlig økonomisk ansvar for et enkeltmannsforetak, og kravene vil kunne rettes mot den som er registrert. Går enkeltmannsforetaket til helvete, vil kreditorene kunne søke å sikre sine interesser, ved å holde den som er registrert økonomisk ansvarlig for tapet osv. Dette kravet kan du kjøre via egen innkreving, et inkassobyrå, torpedo, slem motorsykkelbande osv.. men det hender det ikke hjelper stort. Går det så langt, kan dekning for tap sikres i forliksrådet, hvor sivile saker blir behandlet... En rettskraftig dom i forliksrådet sørger for at vedkommende er nødt til å betale kreditor, med mindre kreditor senere frafaller kravet, eller unnlater å sørge for at kravet ikke blir foreldet. Har man dokumentasjonen i orden er det intet problem å få på plass en dom i forliksrådet.

 

Stakkars.... tenk å la seg lure til å registrere et firma i sitt eget navn, for noen andre... går dette overende, så tar nok ikke de folka som står bak Whitebox regningen... den blir nok overlatt frk. Andvik..... then she is well & truly FUCKED!

Endret av jendor
Lenke til kommentar

woo.. nå har de opptadert nyheter da

Nyheter

 

 

15.12.04 Vi har den siste tiden hatt store problemer med levering av våre bærbare datamaskiner grunnet enorm pågang. Dette har også ført til at svært mange også har hatt problemer med å komme igjennom til oss på telefon. Dessverre er vi ikke norges største firma og har kun begrenset ressurser mht medarbeidere og hjelpere. Vi beklager også om det har vært mye missforståelser mht til når levering skjer og forsinkelsene. For å hjelpe noen kunder har vi tilbudt diverse oppgraderinger til hva som finnes på lager slik at vi kan få ut maskinen og få ventetiden ned på et minimum. Det er viktig for alle kunder å vite at dette er kun forslag fra vår side og ikke noe "must" å ta. Vi vil uansett og så fort vi får inn standard konfigurasjonen, sende dette ut til de enkelte som ønsker det.

 

På nyåret vil vi også overraske med en ny og unik service og leveringsgaranti i norge som vi tror mange vil sette pris på. Vi takker igjen for forståelse og ønsker alle en riktig god jul og et godt nyttår.

 

vel.. men vi som har ventet siden oktober på laptopen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...