Gå til innhold

Hvordan går det med leveringen fra whitebox?


Gibos

Anbefalte innlegg

Jada er klarover at dette er tatt opp i flere tråder, men kunne ikke finne en egen for akkurat det med "Logging" av leveringstid fra dem.

 

Jeg vet at mange (med meg) har bestilt bærbar fra whitebox denne mnd. Etter å ha lest om de dårlige erfaringne folk hadde med whitebox var ikke lysta så veldig stor med tanke på å bestille meg pc fra dem.

 

Men jeg sendet nå en mail for å høre om de hadde alt på lager osv. Tror det tok 10min før jeg hadde fått svar om at de hadde alt på lager + tilbud om ny brenner. (Er vel den standar mailen alle har fått tenker jeg)

 

Jaja tenkte jeg da, dette virker jo bra. Men bestemte meg for å ringe dit for å snakke med de selv. Kom igjennom etter en liten stund, stilte de spørsmålen jeg hadde om pcen og lagerstatus.

 

Det var en riktig hyggelig samtale, selv om det var egentlig en "torden" tale om hvor mye de nå gledet seg til å bli kvitt det dårlige rykte med tanke på levering. "Denne gangen skal folk virkelig bli overrasket" kunne det hyggelig kundebehandleren fortelle meg. PCen ble bestilt med lovnad om at det skulle gå MAX 5dager (hørt den føre noen?) før maskine skulle være på vei i posten. :thumbup:

 

Dessuten skulle de ringe meg før den ble sendt så de var sikker på at jeg fikk den maskinen jeg skulle ha :yes:

 

Men nå er jeg over i dag 8, har ikke hørt en tøddel fra WB. Så holder det det de selv sa om ringing er ikke MAX 5dager verd en dritt.

 

Noe annet merkelig, jeg sende øyeblikkelig en spørsmål til på mail om den 8XDVD brenner ville koste 1000 eller 500ekstra. Fikk ikke noe svar med det samme og etter at jeg hadde ringt tenkte jeg ikke mere over det. Ikke før jeg plutselig en dag fikk en mail fra WB hvor svarer slik på spørsmålet mitt: "Supert, da skal jeg øyeblikkelig gjøre klar en maskin til deg å sende den" sitat slutt. Lurer forresten på om han hadde tenkt å sende den maskinen på e-mail... for ikke hadde han adressa mi

 

Lurer på hva de røyker der borte :hmm:

 

Skal ikke male fanden på veggen enda, men jeg lurer på hvordan det går med dere andre som har bestilt maskin der denne mnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Kjøpte min CL 1557 i april/mai i år fra WB. Hele prosessen tok vel over 1 mnd., og da ringte jeg de HVER dag den siste tiden. Er veldig fornøyd med laptoppen; fin liten sak med gode komponenter. Prismessig fikk jeg mye data for penga.

 

Det overrasker meg hvis de enda ikke har fått orden på leveringene sine.

 

mvh r.

Lenke til kommentar

Sorry, postet dette i en annen tråd, men passer vel bedre her.

 

Du kan jo prøve å bestille fra Whitebox, det virker som om de behandler halvparten av kundene sine greit (de får maskinene sine etter 3 dager). Men jeg bestilte novembertilbudet fra dem den 2. november, og etter 3 uker med forhandling og forsøk fra deres side om å få meg til å kjøpe dyrere (med høyere spesifikasjoner enn jeg hadde tenkt meg), og ansatte hos dem som skrudde av mobilen sin for å slippe å snakke med meg...

 

Jeg avbestilte.

 

Skal heller kjøpe selvbygg-bærbaren hos komplett eller datakjeden. Dem stoler jeg på.

 

 

Jeg gikk rett og slett lei av forsøkene til Whitebox på å selge meg dyrere ting som jeg ikke ville ha eller hadde råd til. Jeg satt en hel dag og ringte til dem for å avbestille, men ingen tok telefonen. Tilslutt sendte jeg en mail for å avbestille, og den fikk jeg svar på etter 5 minutter. De sa de var så opptatt at de ikke kunne svare på telefonen, men de hadde god tid til mail.

Lenke til kommentar

Tivolieselet (Ja han kaller seg det ja) har bare hatt problemer med sin WB. Når han lurte på om han kunne heve kjøpet så lurte de på om han var riktig vel bevart.. hehe. Syns det sier alt jeg. Når han ringer så svarer de aldri og de gangene han får svar er ingen inne. Nå ligger PCen hans der sannsynligvis med et dødt hovedkort (BIOS finner ikke HD) og han vet ingenting. skikkelig bra..

Lenke til kommentar

Hei!

Har selv bestilt en bærbar fra WB, tror det over en uke siden.. ;) Uansett så fikk også et fint brev fra dem om at alle problemmene var løst osv med leveringsproblemmer osv... Så jeg tok dem på ordet, men noen data har jeg ikke fått. Sendte mail og fikk beskjed om at maskinen var til klargjøring og at jeg skulle bli oppringt med fraktnr.... har ventet lenge på den samtalen :D

 

Satser på å sende ny mail iløpet av helgen... så får vi se om de har sendt den eller ikke.. gleder meg som et barn til den er i mine hender :love:

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg bestillte også hos WB denne måneden. Jeg fikk også beskjed om at her skulle det ta 3-5 dager. Etter den 6 dagen sender jeg dem en mail da sier de at de skal få sendt den så snart som mulig. og de beklaget forsinkelsen.

Etter at jeg svarer dem, får jeg enda en hendvendelse der det står at de er tomme for disken og brenneren(det som var i tilbudet) og ba meg oppgraderer til det som var bedre for 600 per. Jeg sa til dem at det var uaktuelt og da sier de at da må jeg vente.

 

Det høres ut som om de bruker november tilbudet sitt til å selge maskinen men så gå "tom" for å tjene penger på oppgraderingene.

 

Nei dette var dårlig greier. Bedre å handle et annet sted! Mitt råd styr unna.

Lenke til kommentar

Jeg har også benyttet meg av tilbudet på 1557 modellen fra Whitebox, bestilte den 3 nov. Ble lovet 3-5 virkedagers levering, men fikk min nye bærbare først torsdag den 18 nov. Ble som flere oppringt på mandag den 15, hvor de spurte meg om jeg var villig til å oppgradere maskinen med en 7200 rpm hardisk. Ettersom jeg flere ganger har irritert meg over den lange ventetiden på lagring fra minnet til hardisk på min gamle ble svaret JA. Da ble jeg lovet rask levering, som fasktisk stemte.

Men her slutter ikke min historie, for da jeg åpnet min pakke som det stod 1557 på, så jeg til min overraskelse at dette ikke var en slik maskin. Fant raskt frem pakkeseddel og fant ut at jeg hadde fått en CL56 i steden. Hmm, så litt på maskinen, tja den ser jo grei ut. Så på pris og specs sammenlignet med den jeg egentlig hadde bestilt på Whitebox og smilte litt i munnviken. Dermed ble jeg i allefall fornøyd, spesielt siden den får 10/10 på lydnivå.

 

NB: Eneste jeg nå stusser litt over var prisen på frakt, 400kr. Normalt ?

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar

Idag er det 14 dager siden jeg bestilte min cl1557 fra WB. Purra på maskina på torsdag over mail, og fikk da svar at, sitat "Vi er i rute med utsendelser og din bør være klar om svært kort tid." Fikk og vite at sitat "vi ringer alle kunder med sendingsnummer før pakken går ut samt evt. annen info". Har dog enda ikke hørt noe fra dem. Så har du kapital oig dårlig tid, kjøp fra et etablert firma!

Lenke til kommentar

Hei

Var og hentet min 1557 i dag. Måtte vente ca. 11/2 uker på den men det var pga at jeg ville ha den med en 2 GHz. Men droppet det da det ville ta to uker ekstra.

Holder på med å instalere programmer på den nå. Fornøyd hittil. Grei veske fulgte også med :)

Hilsen guso

Lenke til kommentar
Er det noen som har erfaringer med www.audionet.no? Er det tryggere å bestille derfra? Har hørt at de skal ha samme priser som whitebox, men de er vel noe dyrere...vel?

Ja, kampanje pc fra Netshop, eller CL56 modellene fra Multicom så ut til å ligge nermest Whitebox i pris, etter en liten surfe tur.

Lenke til kommentar
NB: Eneste jeg nå stusser litt over var prisen på frakt, 400kr. Normalt ?

Det der må jo være årets dyreste norgespakke??? Sikker på at den ikke er sendt som bedriftspakke da? Det er vel en smule dyrere

 

Skal gi whitebox muligheten til mandags ettermiddag. Har jeg ikke hørt noe til da bestiller jeg meg pc et annet sted. Jeg gidder ikke la et firma leke tulling med meg, til det er det for mange som selger utstyr

 

Har funnet samme pc som den fra whitebox til 600kr mer, men da får man med dual layer på brenneren i steden for dual "svindel"

 

Regner man da inn frakten som whitebox bruker på 400 blir det ikke mye å tjene på handel fra WB

Endret av Gibos
Lenke til kommentar
Har funnet samme pc som den fra whitebox til 600kr mer, men da får man med dual layer på brenneren i steden for dual "svindel"

Har du lyst til å fortelle hvilken pc dette er? :yes:

Tja, feks har netshop samme pc (Netshop notebook 1557GLS Kampanje PC 1,7GHz/ 512/ 80GB/DVD+RW/15"/), legg på 512mb ram og du kommer ca 700over WB, trekk i fra 300 i overfrakt fra WB og differansen er 400,-

 

Denne har vel ikke dual layer

 

Den med dual layer finner du på ps data, koster vel 600,- mere enn WB

 

Jeg sender nok mail til WB der jeg ber de slette ordren min

 

EDIT: jeg tok litt feil av prisen på PS, den kommer ca på 900,- mer enn WB men da får du med 1,8cpu i steden for 1.7.. velg selv..

 

Edit2: For å være helt presis, jeg har oppgradert den pc jeg skal ha fra WB til 80GB disk, 8Xdvd brenner og 1GB ram.(kommer på 13100,-) Det er det utgangspunktet jeg bruker i sammenligningen min

Endret av Gibos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...