Gå til innhold

Star Wars Galaxies. Diskutèr det her.


Anbefalte innlegg

1. Selve verdenen er mye mindre enn hva du har sett i MMO`s som SWG og veldig lite detaljert og du kan få en lett sånn "Tilet" følelse.

 

2. Kampsystemet er som SWG egentlig bortsett fra at animasjonene er veldig dårlige og det mixet inn i dårlig grafikk. Det er tegneseriegrafikk men i sånne type rollespill burde man faktisk synes rollefiguren din er faktisk grei å se på. Det er ikke greit å se på figurene i WoW siden de er meget stygge.

 

3. I motsetning til SWG hvor du har faktisk ett mål pga filmene og du vet hva den store saken er så vet du ikke helt i WoW. Du slåss mot edderkopper og insekter og alt annet møkk i starten. Hva er det store målet lissom ?

 

4. Warcraft passer som ett RTS men ikke som ett MMORPG. Istedenfor kjøretøy og fly som i SWG har du chocobo lignende dyr du kan ri på som er halvveis robot.

 

Altså Kylling mixet med robotføtter og når du vet jeg sier det er dårlig grafikk fra før av så ser dette helt merkelig ut. Merkelig er en grov understatement men jaja :) Du kan osså fly på fugler men du kan ikke styre de selv, du bare sitter på og blir guidet gjennom landskapene.

 

Men en ting skal WoW ha og det er herlige FMV sekvenser og musikk.

 

Uansett så er WoW langtifra ett godt MMO og det kan vel gå i historieboka som tidenes mest hypa spill sikkert fordi Blizzard har laget mange gode spill før men det folk ikke bruker av hjernen sin er at de har brukt samme jævla motoren sin i alle de år.  Warcraft, Starcraft, Diablo .. alle veldig like.

 

WoW scorer under Neocron hos meg som jeg syns er ett meget dårlig MMO.

 

Gleder meg til å lese en review av WoW, scorer de høyt så har folket blitt lurt.

1. Verdenen er riktignok noe mindre. Men det er ikkenoe som fremtidige expansion pakker kan bøte på. Det er også mye mer variasjon i de førskjellige kontinentene. Alle føles helt forskjellige noe som er svært ulikt SWG. Detaljene i design er også av en helt annnen verden. SWG føles som en map-generated ulogisk verden, mens WoW nærmest har en LOTR følelse over seg og virker håndlagt. Alt etter egen mening.

 

2. Selve grafikken i WoW er en smaksak. Den første timen jeg spilte WoW trodde jeg aldri jeg ville klare å like dette spillet. Etter å ha spilt det i 3-4 uker er jeg nærmest overbevist over at jeg aldri kommer til å spille noe annet MMO. Det er rettogslett helt utrolig hvilken stemning grafikken skaper. Grafikken i SWG, EQ2 ser jeg som livløst og kjedelig.

 

3. WoW bygger på historien fra de gamle Warcraft spillene. Måten dette er bygd inn i questene er også helt genialt. Jeg får rettogslett lyst til å spille mer. Et godt eksempel er "Deadmines" hvor du må fullføre ca 6 quests hvor historien gradvis utfoldes rundt konspirajon og snikmordere. Dette relaterer også til tidligere Warcraft spill. Men som i alle mmo spill finnes det ikke fast mål.

 

4. WoW er basert i middelalder stil. SWG er basert i framtiden. Dette er smak og behag egentlig.

 

Og jeg vil også si at WoW allerede er en suksess. På en dag har 250,000 eksemplarer av spillet blitt solgt. Og dette er vel kun i Nord Amerika. Spillet har enda ikke blitt gitt ut i Europa og Asia. 100.000 spillere var logget inne samtidig iløpet av første dagen i release.

 

Iforhold til SWG var det ca 120.000 spillere pålogget samtidig ved release. Så vidt jeg husker ble derimot SWG gitt ut over hele verden samtidig. Når Europa og etterhvert Kina kommer med vil WoW mest sannsynlig overgå rekorden til Swg.

 

WoW er også kanskje det mest utviklete mmo spillet noensinne gitt ut ved release. Gi meg navnet på ett mmo som har blitt gitt ut med så lite bugs/problemer som i WoW. 6 år i utviklingen setter sine spor i dette.

 

Men igjen det hele blir en smak og behag. WoW var hypa til det høyeste og har etter min mening overgått forventningene.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Selve verdenen er mye mindre enn hva du har sett i MMO`s som SWG og veldig lite detaljert og du kan få en lett sånn "Tilet" følelse.

 

2. Kampsystemet er som SWG egentlig bortsett fra at animasjonene er veldig dårlige og det mixet inn i dårlig grafikk. Det er tegneseriegrafikk men i sånne type rollespill burde man faktisk synes rollefiguren din er faktisk grei å se på. Det er ikke greit å se på figurene i WoW siden de er meget stygge.

 

3. I motsetning til SWG hvor du har faktisk ett mål pga filmene og du vet hva den store saken er så vet du ikke helt i WoW. Du slåss mot edderkopper og insekter og alt annet møkk i starten. Hva er det store målet lissom ?

 

4. Warcraft passer som ett RTS men ikke som ett MMORPG. Istedenfor kjøretøy og fly som i SWG har du chocobo lignende dyr du kan ri på som er halvveis robot.

 

Altså Kylling mixet med robotføtter og når du vet jeg sier det er dårlig grafikk fra før av så ser dette helt merkelig ut. Merkelig er en grov understatement men jaja :) Du kan osså fly på fugler men du kan ikke styre de selv, du bare sitter på og blir guidet gjennom landskapene.

 

Men en ting skal WoW ha og det er herlige FMV sekvenser og musikk.

 

Uansett så er WoW langtifra ett godt MMO og det kan vel gå i historieboka som tidenes mest hypa spill sikkert fordi Blizzard har laget mange gode spill før men det folk ikke bruker av hjernen sin er at de har brukt samme jævla motoren sin i alle de år. Warcraft, Starcraft, Diablo .. alle veldig like.

 

WoW scorer under Neocron hos meg som jeg syns er ett meget dårlig MMO.

 

Gleder meg til å lese en review av WoW, scorer de høyt så har folket blitt lurt.

Kunne nesten sagt det samme om SWG. Min mening om swg: Dønn kjedelig. Det er laget alt for lett med f.eks jediene, selv om SWG kanskje slår ut WoW på grafikk så syntes jeg det er MYE gøyere enn SWG. SWG er ganske ensformig og gruppe for å kunne gjøre ting ? Nei nei hva er gøyt med det ? Kan jo soloe noen av de heftigste mobene i swg. Var lei det spillet etter en månde, men så liker jeg den fantasien som WoW / EQ har....... Og en ting som nesten ingen kan gå over blizzard på er kvaliteten på filmene de har, humoren og ikke rushet spill slengt ut i hutt og pine !

Lenke til kommentar
Hva med å nevne Squad Leader & Smuggler revampen?  :innocent:

Har ikke det kommet enda!?!?

Et halvt år siden det "seinest" skulle komme nå.. :roll:

Slikt gjør meg glad.. for at jeg slutta!! :!:

Heh var en stund siden det var snakk om det ja :/

Men rett etter CU er ferdig så kommer Profession revamp, og da skal alle yrkene bli gjennomgått....................... og forhåpentligvis så gjør de jobben :)

Endret av DataChild
Lenke til kommentar
lett med f.eks jediene

Tuller du? Vet du hvor sinnsykt mye jobb det er å bli Jedi og faktisk grinde ut en template per i dag? :ermm: Det er sinnsyke mengder. Vanskeligere enn det er nå tviler jeg på det kan bli.

Joda det er vanskelig på den måten men de har gjort det for lett å "finne jedien i seg" enn før. Jediene skal liksom være utryddet nå....... Likte bedre den gamle måten. Min mening thought.....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...