Gå til innhold

Half Life 2 story'en *spoilers*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så egentlig er det sant det Mr.Breen sier, "How can they love such a bla bla bla he brought aliens blA BLA", breen sa noe sånt ;) Du vet i kapittelet Water Hazard, i det bygget du skal åpne porten, der snakker breen om Gordon. Så egentlig er Gordon en anti-helt, han messa det i Black Mesa, og han gjorde slikt at Jorden ble tatt over av combine, nå prøver gordon og gjøre det godt igjen, uten at han vet det. Men Alt det der skjedde for en grunn, alt det her, var ikke Gordons skyld, noen ville at det skulle skje, noen ville at Gordon skulle bli til "HEV Suit Bad azz Gordin", og det kan jo være G-man.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så egentlig er det sant det Mr.Breen sier, "How can they love such a bla bla bla he brought aliens blA BLA", breen sa noe sånt ;) Du vet i kapittelet Water Hazard, i det bygget du skal åpne porten, der snakker breen om Gordon. Så egentlig er Gordon en anti-helt, han messa det i Black Mesa, og han gjorde slikt at Jorden ble tatt over av combine, nå prøver gordon og gjøre det godt igjen, uten at han vet det. Men Alt det der skjedde for en grunn, alt det her, var ikke Gordons skyld, noen ville at det skulle skje, noen ville at Gordon skulle bli til "HEV Suit Bad azz Gordin", og det kan jo være G-man.

Det Dr. Breen snakker er propaganda, ikke noe mer enn det. Han legger skylden over til Gordon Freeman. I virkeligheten er det Dr. Breen som har skylden i det.

Gordon Freeman er ingen antihelt. Han prøver bare å overleve mot alle odds. Ulykken i Black Mesa var ikke han sin skyld. Det skyldes først og fremst at Dr. Breen ville at det skulle skje. Han var kjent som "The Administrator" i Half Life. For det andre, prøven Freeman fikk var den sterkeste de hadde funnet til nå. Og for det tredje så presset vitenskapsmennene maskinen til det ytterste for å prøve å få resultater.

Angående at G-Man ville at Gordon skulle bli den han var er en svak mulighet. Ut i fra det jeg kan fastslå så var han bare på feil sted til rett tid. Men som sagt det er en liten mulighet da det var Freemans første arbeidsdag og han hadde akkurat blitt overført til avdelingen i Black Mesa.

I Half Life 2 så snakker Judith Mothman om at det skulle være henne som skulle legge prøven i maskinen. Noe hun er svært misunnelig på han for.

jeg tenkte på noe mens jeg stod i dusjen i dag  Hvis du tar navnet Gordon Freeman og forkorter Gordon til G og han ikke er fri så blir det G-man

Hvorfor tror alle dette? Dette har blitt tatt opp av veldig mange. G-Man og Gordon Freeman er 2 helt forskjellige personer, noe også Valve har sagt.

Skrevet
Det skyldes først og fremst at Dr. Breen ville at det skulle skje.

Det vil jeg ikke si. Det var bare at han ignorerte problemene for å få resultater.

Skrevet

Det vil jeg ikke si. Det var bare at han ignorerte problemene for å få resultater.

Om jeg husker rett så hadde Dr. Breen blitt kontaktet av The Combine... men jeg er ikke sikker. Håper noen kan bekfte/avkrefte det. Men ja de ville få resultater...

Skrevet

saaatan før en interessant tråd!. en av dem mest interesange eg har lest på leeenger.. førdet om tråen e gammel ;)

har lest gjennom alle sidene nå.. half-life og half life 2 virker en million ganger bedre nå,. kansje jeg sku slenge inn steam igjenn :D

syns han g-man nesten bare blir skummel! men også fryktelig interesang.. holder foresten på teorien om at han og gordon er samme person.. så han nesten ikke i spillene. må følge bedre med ;)

Skrevet

startet ett nytt game på hl2 nå nettop.. har sett g-man 3 ganger allerede!

sinnsykt spennede!

så han i labratoriet til han professoren (husker ikke navnet) der hun alyx tar meg. på ett overvåkningskamera!

og så i den røde conteineren der han fyren og det monsteret er. på tv'en ser man akkurat at det er han g-man før alien slår av tv'en.

vet dette har stådd før, men er bare så oppspilt etter å ha sett han :D

Skrevet

Om jeg husker rett så hadde Dr. Breen blitt kontaktet av The Combine... men jeg er ikke sikker. Håper noen kan bekfte/avkrefte det. Men ja de ville få resultater...

Var ikke før Nihliat(spelling?) ble drept at combine fant ut menneskene hadde intatt Xen, som var deres(kontrollerte slaves via Nihliat)

-Så når han døde mistet de kontrollen og fant menneskes posisjon(dimensjon) muligens ut ifra utstyret som ble liggende igjen.

Skrevet
Var ikke før Nihliat(spelling?) ble drept at combine fant ut menneskene hadde intatt Xen, som var deres(kontrollerte slaves via Nihliat)

-Så når han døde mistet de kontrollen og fant menneskes posisjon(dimensjon) muligens ut ifra utstyret som ble liggende igjen.

Litt usikker på det. Men ødeleggelsen av Nihilat var grunnen til at de invaderte jorden ja. Syns bare jeg kan huske å ha leste noe om Dr. Breen, kommer bare ikke på hva det var... Vi får bare si at du har rett inntil jeg finner noe om det igjen. :)

Skrevet

Litt usikker på det. Men ødeleggelsen av Nihilat var grunnen til at de invaderte jorden ja. Syns bare jeg kan huske å ha leste noe om Dr. Breen, kommer bare ikke på hva det var... Vi får bare si at du har rett inntil jeg finner noe om det igjen. :)

tihi :p

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

nå kommer jo Aftemath da... der er Alyx med. altså hun døde ikke i eksplosjonen.

og hvis jeg ikke husker helt feil så skulle det komme fram mye av historien her og kanksje slutten? altså ikke en HL3

Skrevet

Vet ikke om denne linken har blitt postet her før.

http://members.shaw.ca/halflifestory/timeline.htm

Det er en side med all info om HL historien. Det er da ikke valve som har laget siden. Men personen som har, har fått mail fra valve hvor de har sagt at den er ganske så nærme å være den riktige historien. Ganske interisant for de som faktisk liker HL, å liker å lese om historien. :)

Håper det svarer på noen spørsmål. Kos dere

Skrevet

Breen mener vel at utviklingen fra menneske til Combine er i menneskets interesse.

Den lokale teleporteringen som dr Kleiner og de andre godd-guysene driver med, vil sansynligvis være en veldig stor fordel for oss, da Combine ikke behersker dette, og det vil ha stor verdi for dem for krigen på jorda neppe var den eneste krigen de hadde gående.

Grunnen til at det ble en gigantisk jakt på Gordon Freeman i starten i spillet, er fordi når den teleporterings-sekvensen går til helvete, så havner Gordon et øyeblikk på dr Breens kontor, og han og den gigantiske larva han prater med vet hva Gordon kan få til, dermed ble det en gigantisk mobilisering for å rydde Gordon av veien. Og var det denne krigen du mente? :p

Skrevet (endret)

Altså, TCi sa i første innlegg at Breen hadde startet en krig FØR spilelt virkelig starter.

Breen startet denne krigen med sin hær av Combine-soldater, og denne krigen varte i syv timer, som endte med at Breen fint spurte "Kan dere overgi planeten deres til meg? Dere er jo mange flere enn meg, og om dere prøver så klarer dere nok å ta meg, men jeg spør allikevel, kan dere være så snill å overgi planeten deres til meg? :innocent: " hvorpå folk svarer "jess, den er grei! ;) ".

Plutselig, når denne forskeren kommer, blir plutselig alle de sivile folkene helt "Lock 'n' load, we're going Combine-hunting! :mad: ".

Hvorfor gir de over planeten sin før spillet starter, men så plutselig hater de Breen og vil krige til de alle sammen dør (som de snodig nok ikke ville først). HvOrFoR?

Hvorfor vil de først overgi seg (noe som i virkeligheten ingen ville gjort), men så plutselig begynne å slåsse? Det er da ikke bare fordi en fyr har funnet opp en genial ting som gjør til at helt vanlige folk kan dra på ferietur til Kanari-øyene på 5 sekunder og ikke 5 timer, som det tar når man bruker vanlige fly? :hmm:

Endret av MeTa][iC
Skrevet

grunnen til at det er krig er fordi dr.breen koloniserer jorden. les på linken jeg ga over. og det er blitt opprør, for å redde folkene. dr.breen har blitt bestukket av combine. og grunnen til at han er verdens leder er fordi combine ville ha et menneske som verdens leder slik at alle menneskene på jorden skulle lettere tro på han og bli med han og skape en "bedre" verden.

og grunnen til at de ikke liker teleporteringen er fordi det er opprører folkene som har det. og de planlegger å teleportere "fangene" i c17 ut av byene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...