Gå til innhold

Vampire: TM - Bloodlines skuffende tester ute


Anbefalte innlegg

...

Det er jo da de som laget Fallout som også har laget Vampire Bloodlines. Er du sær nok til å like Fallout serien, så vil du like dette spillet.  :w00t:

...

Men Fallout 1 og 2 er jo noen av de beste spillene jeg noen gang har spilt. Men man ser helt klart at det er samme type krefter bak dette spillet som Fallout. Selv om jeg savnet kanksje det lille ekstra som ville vært der uten alle bugsene. Tror jeg da kunne levd med i den verdenen og glemt at jeg spilte ett spill. Akkurat osm når man leser en god bok.

hvis du liker spillene så godt kan du ikke skaffe deg fallout 3 da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du liker spillene så godt kan du ikke skaffe deg fallout 3 da?

Det eksisterer jo ikke noe fallout 3, med mindre du tenker på fallout tactics. Og den er jo ikke på høyde med de to forrige spillene i det hele tatt. Men det passer jo fint med tanke på at de har forskjellige utviklere.

Lenke til kommentar
[iC' date=11/12/2004 : 16:11] Jeg har hørt noen rykter om at spillet bare er på èn CD! Er dette sant?

Can't be much of a game in that case... :thumbdown:

Vampire Bloodlines er på 3 plater.

 

HL2 f.eks. er på en plate, dog en DVD plate...

 

Mulig det finnes Vampire utgave med DVD istedet for CD. Samme med HL2. Er jo ikke alle som har DVD spiller.

Lenke til kommentar

hvis du liker spillene så godt kan du ikke skaffe deg fallout 3 da?

Det eksisterer jo ikke noe fallout 3, med mindre du tenker på fallout tactics. Og den er jo ikke på høyde med de to forrige spillene i det hele tatt. Men det passer jo fint med tanke på at de har forskjellige utviklere.

fallout 3 eksisterer jo den heter fallout 3 the brotherhood of steel og det er 3d (ordentlig saker istedenfor tegnet action) :tease:

Lenke til kommentar
[iC,11/12/2004 : 16:11] Jeg har hørt noen rykter om at spillet bare er på èn CD! Er dette sant?

Can't be much of a game in that case... :thumbdown:

I all verden da :) Når begynte antall CD'er å bestelle kvaliteten til et spill? Finnes mange spill på 2-4 CD'er som i beste fall suger slapp...

tja unreal tournament 2004 er på 6 cder :omg: men så er det jo ett stort og bra action spill da :thumbup:

Lenke til kommentar
"Awesome storyline, great dialogue, Beautiful character models and animations, statistics really impact world - a great RPG." - Gamespy

 

"In the end, though, the problems with mediocre combat wouldn't have stopped me from playing Bloodlines; having gone through the game once, they won't stop me from replaying it, either, in order to experience the different endings. How that will affect gamers in deciding whether to purchase the game depends very much on what kind of mind-set they go in with. If you go in with the idea that Bloodlines is a hybrid FPS / RPG, you're going to be dramatically disappointed. On the other hand, if you're looking for one of the best role-playing game experiences of this year, then you should really look into Vampire: The Masquerade - Bloodlines." - Gamespy

 

Eller denne quoten, som jeg personlig liker best ;)

 

"Bloodlines is a true RPG that hearkens back to Fallout and its Baldur's Gate brethren, while providing the impressive visuals of Valve's Source engine. The story is rich, the world is deep, and the heart of the RPG pumps strongly in its veins." - IGN

 

Med andre det ord et av tidenes rollespill.

*mini-review*

 

Siteringene over dekker spillet godt. Det er et _veldig_ bra rollespill med en historie og mange mulige valg. Dialogene er godt skrevet, alternativene du velger mellom også. Men, det skal sies at _noen_ ganger er alternativene også litt merkelig frekke ift hvilken makt du som vampyr egentlig har mot andre. Men igjen, dette er smak og behag og viser mot preferansene du har i å spille og samtidig hvilke grupper i spillet du ønsker å støtte. For støtte de kan du.

Det er derimot noen ting jeg virkelig misliker med spillet. Det er sant at kampdelen av spillet er elendig. Alt man trenger å gjøre er å droppe skytevåpen og slåss hånd til hånd, da banker man ALT... Det blir skikkelig galt...

Hvis man har løst et oppdrag er det i flere tilfeller at man _aldri_ får gå tilbake til det stedet igjen. Og det til tross for at det er bak f.eks et gittergjerde med en ynkelig hengelås...

Et godt stykke ut i spillet er det også en svært ensformig "gå rundt til du stuper"- greie. Og mine mistanker, dog jeg ikke har rundet spillet, er at dette er for _drøye_ spillet litt. Til forsvar for dette skal det også sies at det til dette tidspunktet har vært enormt mye du har hatt muligheten til å gjøre - masse plots og god stemning.

Noe jeg også savner er mer musikk og flere muligheter opp mot NPC'er. I begynnelsen av spillet er det vanskelig å forstå at du støtter en klan mot en annen ved å ytre deg på ulike måter, og plutselig er du assosiert med en klan og det påvirker negativt dine opsjoner videre. Hadde disse konsekvensene av dialoger og valg vært mer bevisst fra din spillkarakters side - jeg gikk inn for å ikke prøve å spesielt støtte noen, men hjelpe mange - så hadde det vært greit, men valgene er til tide diffuse. Og igjen, til forsvar for dette, som vampyr er det svært mye intriger, og tro meg, du kommer til å bli en del av de - som jeg ble... :)

 

Uansett: Et utrolig godt RPG spill. No doubt. Det slår spill som Baldurs gate osv ned i støvlene fordi den ikke inneholder hack and slash hele veien. Du kan løse problemer på ulike måter, og det er virkelig på tide!

 

Vampires for alle penga!

Lenke til kommentar
"Awesome storyline, great dialogue, Beautiful character models and animations, statistics really impact world - a great RPG." - Gamespy

 

"In the end, though, the problems with mediocre combat wouldn't have stopped me from playing Bloodlines; having gone through the game once, they won't stop me from replaying it, either, in order to experience the different endings. How that will affect gamers in deciding whether to purchase the game depends very much on what kind of mind-set they go in with. If you go in with the idea that Bloodlines is a hybrid FPS / RPG, you're going to be dramatically disappointed. On the other hand, if you're looking for one of the best role-playing game experiences of this year, then you should really look into Vampire: The Masquerade - Bloodlines." - Gamespy

 

Eller denne quoten, som jeg personlig liker best ;)

 

"Bloodlines is a true RPG that hearkens back to Fallout and its Baldur's Gate brethren, while providing the impressive visuals of Valve's Source engine. The story is rich, the world is deep, and the heart of the RPG pumps strongly in its veins." - IGN

 

Med andre det ord et av tidenes rollespill.

*mini-review*

 

Siteringene over dekker spillet godt. Det er et _veldig_ bra rollespill med en historie og mange mulige valg. Dialogene er godt skrevet, alternativene du velger mellom også. Men, det skal sies at _noen_ ganger er alternativene også litt merkelig frekke ift hvilken makt du som vampyr egentlig har mot andre. Men igjen, dette er smak og behag og viser mot preferansene du har i å spille og samtidig hvilke grupper i spillet du ønsker å støtte. For støtte de kan du.

Det er derimot noen ting jeg virkelig misliker med spillet. Det er sant at kampdelen av spillet er elendig. Alt man trenger å gjøre er å droppe skytevåpen og slåss hånd til hånd, da banker man ALT... Det blir skikkelig galt...

Hvis man har løst et oppdrag er det i flere tilfeller at man _aldri_ får gå tilbake til det stedet igjen. Og det til tross for at det er bak f.eks et gittergjerde med en ynkelig hengelås...

Et godt stykke ut i spillet er det også en svært ensformig "gå rundt til du stuper"- greie. Og mine mistanker, dog jeg ikke har rundet spillet, er at dette er for _drøye_ spillet litt. Til forsvar for dette skal det også sies at det til dette tidspunktet har vært enormt mye du har hatt muligheten til å gjøre - masse plots og god stemning.

Noe jeg også savner er mer musikk og flere muligheter opp mot NPC'er. I begynnelsen av spillet er det vanskelig å forstå at du støtter en klan mot en annen ved å ytre deg på ulike måter, og plutselig er du assosiert med en klan og det påvirker negativt dine opsjoner videre. Hadde disse konsekvensene av dialoger og valg vært mer bevisst fra din spillkarakters side - jeg gikk inn for å ikke prøve å spesielt støtte noen, men hjelpe mange - så hadde det vært greit, men valgene er til tide diffuse. Og igjen, til forsvar for dette, som vampyr er det svært mye intriger, og tro meg, du kommer til å bli en del av de - som jeg ble... :)

 

Uansett: Et utrolig godt RPG spill. No doubt. Det slår spill som Baldurs gate osv ned i støvlene fordi den ikke inneholder hack and slash hele veien. Du kan løse problemer på ulike måter, og det er virkelig på tide!

 

Vampires for alle penga!

jeg skjønner det (tror jeg) men det har jo sine uutholdige feil da

Lenke til kommentar

hvis du liker spillene så godt kan du ikke skaffe deg fallout 3 da?

Det eksisterer jo ikke noe fallout 3, med mindre du tenker på fallout tactics. Og den er jo ikke på høyde med de to forrige spillene i det hele tatt. Men det passer jo fint med tanke på at de har forskjellige utviklere.

fallout 3 eksisterer jo den heter fallout 3 the brotherhood of steel og det er 3d (ordentlig saker istedenfor tegnet action) :tease:

Fallout 3 er ikke ute, og det er vel usikkert om det kommer ut i det hele tatt.

Det du tenker på erFallout: Brotherhood of Steel som er kommet ut til Playstation 2 og X-box, og er vel ikke helt det samme. Har forøvrig ingen planer om å skaffe meg en slik boks, så da gjør det vel ikke så mye fra eller til.

Lenke til kommentar
problemet er at spillanmelderne ikke normalfordeler karakterene. UiO- rektor Arild Underdal sier til IGN at de kanskje burde tenke på å innføre bestått/ikke bestått på spillene...

 

Den kommentaren om gausskurven kan du etter min mening forkaste. Gausskurven er en statistisk fordeling som blir misbrukt kontinuerlig på universitetene, og det med viten om hvordan tanken bak den skulle vært! Poenget med den er at den skal avbilde virkeligheten, dvs. at fordelingen av karakterer er fordelt naturlig på noen som er best, mange som er middels, og få som er dårlige. Og det over tid! Så over mange, mange mange år skulle man etter tanken få en normalfordeling, men det er ikke sånn det praktiseres. Sensorer bruker dette PR. ÅR! Og da blir det totalt latterlig... Kobler vi dette til tanken om at normalfordeling skulle innføres på spillvurderinger så blir dette også meningsløst fordi smak etter min mening heller ikke kan normalfordeles! Hvis du har 5 knallgode titler som revolusjonerer spillmarkedet, og du dermed har 4 toppkarakterer å gi ut i løpet av et år, skal du da gi en dårlig eller mindre god til den 5.? Selvfølgelig ikke!! Gausskurven er verdens undergang slik den benyttes, men som beskrivende for mennesker er den kanskje mer nyttig. Som verktøy er den ubrukelig hvis den skal være rettferdiggjørende.

 

:hrm:

Lenke til kommentar
seriøst, dette at våpen er så dårlig på spillet er bare tull !!! Jeg brukte våpen i hele downtown og videre, hagla og pinglerevolveren og anacondaen (som ripper ass) i hollywood + at man får masse bra våpen i chinatown, og våpen er et must i det spillet hvis du skal overleve

Helt enig, riktignokk satset jeg på nærkampsvåpen, men elsket flammekasteren også.

Lenke til kommentar
seriøst, dette at våpen er så dårlig på spillet er bare tull !!! Jeg brukte våpen i hele downtown og videre, hagla og pinglerevolveren og anacondaen (som ripper ass) i hollywood + at man får masse bra våpen i chinatown, og våpen er et must i det spillet hvis du skal overleve

Jeg skal innrømme at jeg ikke har spilt spillet med en ny karakter som har makset opp våpenbruken. Er enig i at hagla er veldig god, og kanskje ekstremt bra ved høy level m.m., men effekten av å slåss hånd til hånd er overveldende når man bruker spesialegenskapen Celerity sammen med Awe, og gjerne også uten. Man slår så raskt at fiende blir stående og måpe. Samtidig er jo vampyrer og spesialvesner ofte ganske godt beskyttet mot prosjektilvåpen...

 

Jeg har ikke kommet til Chinatown, så det skal jeg ikke uttale meg om. Jeg får vel kanskje finne det ut hvis jeg får fiksa harddisken min igjen som døde her om dagen... :no:

Lenke til kommentar

Våpen er jo serdeles effektive senere i gamet, har noen her prøvd zombie-oppdraget i hollywood uten skytevåpen? nesten totalt umulig er det(en dedikert melee char kan nok klare det).

 

Hagla er en nobrainer og selv min tremere som bare hadde 5 i ranged brukte hagla effektivt helt til slutten. Anacondaen er jo nesten på grensa til overpowering vil jeg si...

Lenke til kommentar
seriøst, dette at våpen er så dårlig på spillet er bare tull !!! Jeg brukte våpen i hele downtown og videre, hagla og pinglerevolveren og anacondaen (som ripper ass) i hollywood + at man får masse bra våpen i chinatown, og våpen er et must i det spillet hvis du skal overleve

Helt enig, riktignokk satset jeg på nærkampsvåpen, men elsket flammekasteren også.

ja flammekasteren og mcluskyen brukte jeg mest på slutten samt jaegerspasen og :D

Lenke til kommentar
seriøst, dette at våpen er så dårlig på spillet er bare tull !!! Jeg brukte våpen i hele downtown og videre, hagla og pinglerevolveren og anacondaen (som ripper ass) i hollywood + at man får masse bra våpen i chinatown, og våpen er et must i det spillet hvis du skal overleve

Jeg skal innrømme at jeg ikke har spilt spillet med en ny karakter som har makset opp våpenbruken. Er enig i at hagla er veldig god, og kanskje ekstremt bra ved høy level m.m., men effekten av å slåss hånd til hånd er overveldende når man bruker spesialegenskapen Celerity sammen med Awe, og gjerne også uten. Man slår så raskt at fiende blir stående og måpe. Samtidig er jo vampyrer og spesialvesner ofte ganske godt beskyttet mot prosjektilvåpen...

 

Jeg har ikke kommet til Chinatown, så det skal jeg ikke uttale meg om. Jeg får vel kanskje finne det ut hvis jeg får fiksa harddisken min igjen som døde her om dagen... :no:

jeg hadde 4 i firearms og 4 i perception på når jeg runna det, holdt helt fint. Anbefaler å unne seg minst 3 i hver av de. Kommer jekla godt med i hollywood sewers og videre etter det

Lenke til kommentar
Våpen er jo serdeles effektive senere i gamet, har noen her prøvd zombie-oppdraget i hollywood uten skytevåpen? nesten totalt umulig er det(en dedikert melee char kan nok klare det).

Jeg spilte med bare nevene på zombieoppdraget og på bossen, og knuste bossen på andre forsøk pga celerity, awe og hand-to-hand. Før dette prøvde jeg fire eller fem ganger å drepe vedkommende via hagle og colt, men det fikset ikke karakteren min i det hele tatt.. hadde vel 2 prikker på håndvåpen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...