Gå til innhold

Hva synes du om World of Warcraft?


Anbefalte innlegg

Utvilsomt 10/10.

 

Trudde faktisk at Blizzard for ein gangs skyld skulle skuffe meg litt. Tok eg feil da!

Spillet er så gjennomtenkt og fullt av detaljer som imponerer meg stort.

 

Det som irriterer, og som irriterer noke så forbanna, er "local servers" som gjer at ein ikkje får spille sammen med folk frå f.eks. USA. Har blitt kjent med ein del folk i frå USA via spill i AO, og det hadde faktisk vore moro å kunne fortsette med å ha kontakt i WoW. Er heller ikkje intressert i å ha ein chat som er full av tysk og fransk som eg ikkje skjønner ein flekk av.

 

Og ja, som sagt tidligare her, levling i beta og levling i retail blir vel neppe det samme ettersom det er viktig for testinga sin skyld at ein får karaterane opp i lvl nokenlunde hurtig.

 

EDIT : Fjerna noke surr om at eg ikkje ville spille - yeah right, who am I kidding..! :green:

Endret av Murdin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fatter og begriper ikke hvordan folk kan påstå at WoW er fullt av grinding. Bortsett fra EVE Online er det definitivt det MMO-et jeg har spilt med minst grinding.

 

Du trenger _aldri_ å grinde i WoW. Du kan følge (til dels veldig gode) oppdrag hele veien, og det gir variasjon, gode drops og langt mer xp enn om du driver med hjernedød grinding. Gjør så mange oppdrag som bare mulig. I tillegg får du xp av å utforske, og som om ikke det var nok så får du dobbel xp i en periode når du har tatt deg en pause fra spillet. Pass på at du logger av i en inn, da bygger du opp dobbel xp langt fortere enn ellers.

 

Jeg har en lvl 41 warrior (closed eu-beta), og jeg har enda ikke følt at jeg har grindet. At jeg har gått opp i grader har snarere vært et resultat av at jeg har hatt det moro. Gjort masse oppdrag. Å gjøre dem er essensielt for å få mest ut av spillet. Mange av dem setter i gang lange kjeder av oppdrag som blir ganske imponerende etterhvert.

 

Å gi spillet karakter nå skal jeg ikke begi meg ut på, men det er definitivt et av de bedre spillene jeg har vært borti, og det i beta! Rendyrket, lettilgjengelig og utrolig velpolert moro. Rett og slett.

 

Edit: Når det gjelder tysk/fransk så vil disse få egne servere når spillet kommer hit. Hvis de ikke vil spille på disse serverne får de finne seg i at det er engelsk som er språket.

Lenke til kommentar

Som Aasgard sier: Man trenger aldri å grinde i World of Warcraft.

 

I betaen gikk jeg med opptil to kamerater. Jeg startet med å gjøre quests (som vennene mine også startet å gjøre). Fikk lyst til å gjøre mer og mer, men vennene mine gikk heller rundt å utforsket og drepte creeps. Det endte med at jeg gikk mye raskere opp i level enn de andre. Dessuten vil jeg påstå at det er mye morsommere å gjøre quests for å få experience enn å drepe random creeps. Og det gir det mer mening i å gjøre quests. Det er ekstra morsomt å gjøre elite-quests sammen med mange folk. Ikke bare er det utfordrene, men også utrolig morsomt.

 

Belønningen for å nå høyere level er også stor. Man kan vandre på nye områder uten å bli flådd etter 0,3 sekunder. Man får vanskeligere oppdrag og kan bli helten i et raid. :)

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Jeg sitter med en helt annen synsvinkel enn Aasgård og co.

 

For det første, så var oppdragene allerede kjedelige etter man har gjort 10 stykk.

Hent ditt, lever datt, drep X antall monster, kom tilbake med X antall kroppsdel av X monster.

 

Den *eneste* questen som ikke var slik var den hvor du skulle vekke orc peons (hvis du spiller på horde sida).

 

Og grinde? Ja, selvfølgelig er det valgfritt! Men det jeg skal fram til er at jeg *måtte* grinde for å få bedre utstyr, fordi utstyret som kom fra questene var mang en gang ubrukelig for klassen min (warlock) - han kan kun bruke cloth armor og da hjelper det ikke om rewarden var en "Platemail of the gods" i alle regnbuens farger.

 

Jeg er vel mer kresen enn den vanlige gameren da. Men så har jeg heller ikke tid til å benke meg ned for ett par timer hver kveld heller - noe som jeg føler at WoW krever.

 

Når det er sagt, WoW er et fint spill. Smaken er som baken, ikke sant?

Lenke til kommentar
For det første, så var oppdragene allerede kjedelige etter man har gjort 10 stykk.

Hent ditt, lever datt, drep X antall monster, kom tilbake med X antall kroppsdel av X monster.

 

(...)

 

Når det er sagt, WoW er et fint spill. Smaken er som baken, ikke sant?

Vet du hva? Jeg er delvis enig. Det kan bli litt for mye av den type oppdrag i starten. Nå var jeg Night Elf, så mulig det er litt for mye av den type oppdrag hos deg. Etter at jeg dro fra Teldrassil til Auberdine startet oppdragene å variere betraktelig. Dog var det en del av den typen som du nevner, men det gav likevel mening når jeg ble fortalt hvorfor, hvordan og hva konsekvensen var.

 

Regner med det blir mer variert gameplay etterhvert som man får høyere level. Selv nådde jeg kun 18.

 

Så får jeg vel svare på det siste du sier: Veldig enig. :thumbup:

Lenke til kommentar
For det første, så var oppdragene allerede kjedelige etter man har gjort 10 stykk.

Hent ditt, lever datt, drep X antall monster, kom tilbake med X antall kroppsdel av X monster.

Du har jo knapt kommet inn i spillet. I begynnelsen er det vel stort sett slike quests, men rimelig fort blir du dratt inn i en rimelig god historie. Horde har jeg ikke spilt stort, men jeg nekter å tro at det er spesielt annerledes der enn for alliance. Cloth-armor er dessuten belønninger rett som det er.

 

Jeg vil ikke spoile gleden for folk ved å si stort om oppdragene, men det er virkelig mange store oppdrag som tar deg til ganske fantastiske steder. Alle som spiller alliance bør for eksempel sørge for at de får med seg alt som skjer i Deadmines.

 

Etter en stund får du oppdrag som kanskje er motstridende også. At du må ta side i en part, for eksempel.

 

Og grinde? Ja, selvfølgelig er det valgfritt! Men det jeg skal fram til er at jeg *måtte* grinde for å få bedre utstyr, fordi utstyret som kom fra questene var mang en gang ubrukelig for klassen min (warlock) - han kan kun bruke cloth armor og da hjelper det ikke om rewarden var en "Platemail of the gods" i alle regnbuens farger.

Du vet du får bedre drops når du tar en del av questene? I instancede quester dropper det mye oftere og mye bedre. Ellers kunne du tatt tailoring som workskill, jeg lagde alt jeg trengte selv i begynnelsen (blacksmith).

 

Jeg er vel mer kresen enn den vanlige gameren da. Men så har jeg heller ikke tid til å benke meg ned for ett par timer hver kveld heller - noe som jeg føler at WoW krever.

 

Når det er sagt, WoW er et fint spill. Smaken er som baken, ikke sant?

Jeg vil regne meg som ganske kresen, ellers hadde jeg neppe hatt denne jobben, men smaken er selvsagt forskjellig. :)

Lenke til kommentar
Må si meg enig med OterOter.

 

Spillte meg opp til level 16 som warlock (og 10 som warrior), føler at spillet har for mye "grinding" til å være særlig gøy i lengden, og synes derfor ikke det er verdt å 'abonnere' på.

 

Sånn litt off-topic må jeg si at abonnement gir meg et slags press om at jeg "må spille" fordi jeg har betalt for det, som igjen gjør at det føles som arbeid istedet for underholdende. Derfor tenker jeg at GuildWars blir mer min ting, fordi jeg kun trenger å betale 1 gang, og heller kjøpe expansion packs når jeg føler for det.

 

Sorry WoW.. no money for you.

Jeg sier ikke dette for å være slem men

Du kjenner ikke MMORPG sjangeren så godt?

Lenke til kommentar
Du har jo knapt kommet inn i spillet. I begynnelsen er det vel stort sett slike quests, men rimelig fort blir du dratt inn i en rimelig god historie. Horde har jeg ikke spilt stort, men jeg nekter å tro at det er spesielt annerledes der enn for alliance. Cloth-armor er dessuten belønninger rett som det er.

I begynnelsen er det MYE lever denne rapporten, drep små irriterende pip-piper, hent tingene mine osv. Men dette er jo egentlig ganske logisk, hvem ville gitt et viktig oppdrag til en som aldri har vist at han duger til noe???

 

Det er også VELDIG stor forskjell på oppdragstype/vanskelighet på de første oppdragene mellom de forskjellige rasene, noen raser virker rett og slett mye mer gjennomtenkt (nå snakker jeg om lvl 0-10). En annen ting er at et av de første oppdragene uansett rase er å finne noe i en grotte, hvorfor er grotten lik uavhengig av rase og land? Man vil jo ikke kunne finne grotter som er 100% like i både usa og norge f.eks.

 

Men etter de første 10 lvl er da spillet virkelig starter og man begynner å få et innblikk i hvor mye tid blizzard må ha brukt på historien, den er genial (som alltid)

Lenke til kommentar
I betaen stiger experience level fortere en den vil gjøre i orginalen. Sånn at folk skall få tid å komme seg litt oppi level

Hvor har du det fra?

Har vært spekulasjoner rundt dette, men vet ikke om det stemmer. Det går uansett ikke fullt så fort å komme seg opp nå. Du bruker lett 250 timer på bare å komme deg til lvl 40 (antar de siste 20 tar en god del tid). Det er sikkert mulig fortere, men WoW er et spill man bør kose seg med. Vi får rett og slett bare vente og se. Om jeg har nådd toppen etter 500 timer så har det i alle fall vært 500 timer med god underholdning. :)

Lenke til kommentar

8.9

Ja - og hvis jeg gjør det, så preordrer jeg. Da får jeg nok av tid til ekstra betatesting.

 

Ang. det med raskere levling (eller dinging som det heter på fagspråket), så er det "allmenn kjent" at det er raskere levling i beta enn i offisiell versjon. Dette er jo logisk. Man vil at spillerne skal få spillt mer av spillet enn om man hadde hatt vanlig tempo på levlinga. Men om selve Blizzard har sagt dette, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

4/10

 

Det nest dårligste MMORPGET jeg har prøvd og veldig mye dårlig i spillet.

Animasjoner,grafikk,gameplay scorer ca 0 poeng hos meg . Du har den fortsatt repetive stå helt i ro og slashe nummer i helt teite fiender som alle andre mmorpgs og det i dårlig grafikk i en veldig liten og lite interaktiv verden. Absolutt ikke noe imponerende.

 

Det er som å spille en veldig veldig veldig dårlig versjon av SWG.

Lenke til kommentar

 

Den *eneste* questen som ikke var slik var den hvor du skulle vekke orc peons (hvis du spiller på horde sida).

 

Jahaja... Og du spilte til? Lvl 3? 4?

 

---

 

Anyways, en av tingene jeg liker veldig godt i forhold til EQ2 er variasjonen.. I EQ2 er det to steder du kan bynne, uansett rase / klasse, og alle bynner på den idiotisk kjedelige newbie øya (gøy første gang, ok andre gang, tredje gang gørr - osv...)

 

I WoW har man 8 forskjellige steder å begynne (avhengig hvilken rase man er), og bare der er gjenspillbarheten økt med 400% i hvertfall... i EQ2 var det rett og slett kjedelig å starte ny character fordi man måtte gjennom akkurat det samme hver eneste gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...