Gå til innhold

Half-Life2 cracket allerede!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men seriøst, om man nå til og med kopierer skaperverket, ja så er det nesten ikke vits i å slåss for moralen på piratkopieringsmarkedet lenger. Er det et eneste spill som fortjener å kjøpes i år, så er det Half-Life 2. Men akk, nei... :roll:

Refererer du til Steam? Selvfølgelig "kopierer man skaperverket", det gjør de da når de trykker opp CDer (eller DVDer) også. Jeg synes Steam er et bra initiativ, det fjerner fordyrende mellomledd (utgiver, frakt, utsalgssted), og sørger for at det er de som står for alt arbeidet som får penga.

Vet ikke helt hvem som er det "fordyrende" mellomleddet her du gitt.....

På elkjøp koster HL2 usle 299 kr i butikken... altså dvd'n i handa... trivelige greier...

På Steam koster den samme pakken, altså den billigste, 49,95$... noe som omregnet til NOK (Norske Kroner) faktisk blir etter dagens kurs kr. 313,87.

Altså sparer man faktisk på å rusle på elkjøp å kjøpe spillet der istedet for å handle via steam....

Nå er det jo sant at på mange andre butikker koster spillet 399... men jeg mener nå at turen til elkjøp for å kjøpe spillet er verdt en hundrelapp....

Så etter min mening så er nu steam folka ganske fordyrende med tanke på at elkjøp også må regne med frakt å alt det der dritten der....

Skrevet

Åneeeei! cracket på dagen d kommer ut! Da er det jo et DRITTspill...? Seriøst, finnes det dummere utsagn? Syns det er bra gjort at de har klart å holde spillet for seg selv helt til release date jeg... Det ville nesten vært rart hvis ikke spillet var å finne på nettet når det var sluppet.. Blir vel et av de få spillene i år som ikke kom ut på nettet før det var i butikken...

Skrevet
Men seriøst, om man nå til og med kopierer skaperverket, ja så er det nesten ikke vits i å slåss for moralen på piratkopieringsmarkedet lenger. Er det et eneste spill som fortjener å kjøpes i år, så er det Half-Life 2. Men akk, nei... :roll:

Refererer du til Steam? Selvfølgelig "kopierer man skaperverket", det gjør de da når de trykker opp CDer (eller DVDer) også. Jeg synes Steam er et bra initiativ, det fjerner fordyrende mellomledd (utgiver, frakt, utsalgssted), og sørger for at det er de som står for alt arbeidet som får penga.

Vet ikke helt hvem som er det "fordyrende" mellomleddet her du gitt.....

På elkjøp koster HL2 usle 299 kr i butikken... altså dvd'n i handa... trivelige greier...

På Steam koster den samme pakken, altså den billigste, 49,95$... noe som omregnet til NOK (Norske Kroner) faktisk blir etter dagens kurs kr. 313,87.

Altså sparer man faktisk på å rusle på elkjøp å kjøpe spillet der istedet for å handle via steam....

Nå er det jo sant at på mange andre butikker koster spillet 399... men jeg mener nå at turen til elkjøp for å kjøpe spillet er verdt en hundrelapp....

Så etter min mening så er nu steam folka ganske fordyrende med tanke på at elkjøp også må regne med frakt å alt det der dritten der....

Ja, vi husker jo Valve kom med uttalelser som at Steam vil kunne føre til "besparelser på opptil 30dollar pr. spill". Hvilken rolle spiller dette for kunden når Valve tar hele beløpet(og mer til!) samtidig som de selger kunder et mindreverdig produkt. Steam er et latterlig bevis på fordyring av en vare samtidig som man minsker selve varens verdi og gir en totalt sett dårligere produktopplevelse for kunden.

Hadde steam vært vesentlig billigere enn de produktene som har gått gjennom mange fordyrende ledd hadde saken straks vært en del annerledes, men slik Steam har fungert hittil på HL2 har det vært en pill råtten "lurekampanje" fra Valve's side.

(Nå vet jeg ikke om Vivendi skal ha en del av Valve's salg på Steam, men dersom de skal ha like mye for dette som på de vanlige utgavene kan jo dette forklare noe av den vanvittige Steam prisen, men jeg har ikke hørt at Vivendi har krevd dette)

Skrevet
Dere må være klar over at Elkjøp selger HL2 med tap altså for hver enhet de selger taper de faktisk penger.

Ja, men jeg tviler sterkt på at de selger med et tap på 30dollar(187kr).

Skrevet
(Nå vet jeg ikke om Vivendi skal ha en del av Valve's salg på Steam, men dersom de skal ha like mye for dette som på de vanlige utgavene kan jo dette forklare noe av den vanvittige Steam prisen, men jeg har ikke hørt at Vivendi har krevd dette)

Vivendi skal ettersigende ha sion del av kaka selv om spillet blir solgt over Steam.

Skrevet

Vi viste dette ville skje så koffor lage ett så tort nummer ut av det? :ermm: sankker om hl cracket azzpå..men sef er det vsynd for valve!! men det de gjorde var i hvertfall å sikre spillet mot warez FØR lansering(doom3 anyone)vil tro det sparte en del penger på dette....

Skrevet

Poenget er jo at VALVe ikke har fått lov av vivendi til å selge det billigere på steam, da det bare ville resultert i veldig færre spill solgt over disk, som igjen ville resultert i at vivendi tapte masse penger. På lang sikt vil nok spill bli billigere over steam du..

Skrevet
Ikke rart det går sakte når man prøver å laste ned hele spillet på releasedato, tenk på hvor mange andre kortsynte mennesker som prøver på det samme! Funker fett som faen, verdt hver eneste krone! Men hvis det er sant som det blir sagt at det er cracka allerede burde Valve få seg en smekk på pung...

Problemet er at folk som har kjøpt det i butikken ikke får aktivert spillet. Det har ingenting med å være kortsynt å gjøre. Det har med å forvente seg et fungerende produkt når man betaler for seg.

Men her har Valve gjort en kjempebrøler. Jeg visste det kom til å gå galt. Da jeg fikk vite at singleplayer måtte aktiveres, var jeg mot det, bare av prinsipp, fordi det ikke burde være nødvendig. Og nå viser det seg at skepsisen min er mer enn retferdiggjort.

Dette går kun ut over betalende kunder, og det Valve har gjort er å ta pengene fra kundene og så spytte dem ansiktet.

Dette er rett og slett ikke akseptabelt.

Når du kjøper en pizza og tar den med hjem, vil du da godta å måtte vente til noen kommer med en nøkkel så du får låst opp esken pizzaen ligger i?

Skrevet

Kjøpte spillet over steam nå da elkjøp i Trondheim var utsolgt. Har stått på 69 minutter igjen nå i en evighet. Vil det bli lasta ned fra samme plass om jeg avbryter mon tro?

Kjøpte sølvpakken jeg, og til min gledelige overraskelse ser det ut som om alle tidligere titler fra hl-familien er blitt tilgjengelig for nedlastning, pluss DoD når den er ferdig som release. Det synes jeg er bra med steam, men siden jeg åpenbart ikke får lasta den ned i kveld, så er vel fordelene mer teoretiske enn praktiske.

Tipper steam sine servere jobber rimelig hardt i disse dager.

Leoss

Skrevet
Authentication Delays Resolved

November 16, 2004, 5:46 pm · valve

We have resolved the issues that caused some to experience delays with Half-Life 2 authentication earlier today. We appreciate your patience and hope everyone enjoys the game.

Authentication Delays

November 16, 2004, 4:35 pm · valve

We've received a number of reports from people experiencing delays with Half-Life 2 authentication. We are investigating the issue and will update everyone as soon as possible. We appreciate your patience and hope to have everyone in the game very soon.

Har folk problemer enda?

Skrevet

Ehrm... HL2 cracket... Folk kan laste det ned GRATIS fra Steam kryptert, for så og låse opp krypteringen med en offline crack... OMG!!!! Steam har driti på draget jah..

Hva om de brukte ala samme kryptering som Toca Race Driver 2? Det tok over en mnd før det spillet ble cracka...

Skrevet

Ser ut som om det har starta igjen nå, går faktisk ned med ett sekund hvert sekund og vel så det, En time igjen til jeg kan begynne å glise.

;-)

Skrevet (endret)
Når du kjøper en pizza og tar den med hjem, vil du da godta å måtte vente til noen kommer med en nøkkel så du får låst opp esken pizzaen ligger i?

Latterlig sammenligning :thumbdown:

Uansett, det står klart og tydelig at du må på internett for å aktivere spillet.

De fleste her inne sutrer over alle som piratkopierer, og når den første beskyttelsen som fungerer 100% er ute, da er det ille òg.

"We have resolved the issues that caused some to experience delays with Half-Life 2 authentication earlier today. We appreciate your patience and hope everyone enjoys the game."

Ja, Valve gjorde en brøler, men det er ordnet nå. Ikke glem at Valve taper like mye på dette som forbrukeren.

Endret av kim
Skrevet
Dere må være klar over at Elkjøp selger HL2 med tap altså for hver enhet de selger taper de faktisk penger.

tror ikke de merker noe særlig på at de taper på hvert HL2 de selger, Elkjøp er jo såpass stort å! :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...