Gå til innhold

Spille HL2 og CS:S uten dvd?


Anbefalte innlegg

Er det forresten noen som vet hva som trengs for å mounte DVDimaget som CloneCD lager? Valgte å lage .cue fil, men CloneCD laget HL2.000, HL2.001, HL2.002, hver på ca 1GB, og ei slags cuefil med endelse .dvd, og innhold:

HL2.000
HL2.001
HL2.002

Det følger ikke med noen Virtual Drive i versjon 5, og hverken alcohol eller deamon tools forstår noe av denne .dvd fila. (prøvde med image laget i Alcohole, men det ble tydeligvis gjennomskuet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen løsning? InstallerCDen du kan lage holder nok ikke til dette.

Vær så snill! Jeg vil ha CDbrenneren min tilbake i Shuttlen, og ikke ha den slik som dette til jeg legger bort HL2 og CS:S:

shuttlehl2setup.jpg

Og vær så snill å ikke begynne å pjatte om piratkopiering og sånt. Spillet er originalt som dere kan se på bildet, og jeg er ikke ute etter noe som omgår steam. Bare noe som fjerner DVDsjekken eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere kan du lage et image av dvden med et program. (clonecd eller noe lignende. vet ikke om det går med nero) Så kan du bruke daemon tools (gratisprogram) til å "lure dataen" til å tro at du alltid har denne dvden (som du har laget et image av) i skuffen. Det som er dumt er jo at dette kommer til å ta opp ca 3,5GB av diskplassen din.

Lenke til kommentar

Har prøvd denne fremgangsmåten med Alcohol120% og daemon tools, og det funket ikke. Fikk feilmld med henvisning til en url. Går fint å legge inn, men ikke å spille det fra image (jeg laga image til naboen min som ikke har dvd, og han fikk feilen. for ordens skyld: begge har kjøpt det jah).

 

Ser ihvertfall ut til at de har en form for cd-check/brukersperre i tillegg til steam.

SteamPowered? -BAH

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere kan du lage et image av dvden med et program. (clonecd eller noe lignende. vet ikke om det går med nero) Så kan du bruke daemon tools (gratisprogram) til å "lure dataen" til å tro at du alltid har denne dvden (som du har laget et image av) i skuffen. Det som er dumt er jo at dette kommer til å ta opp ca 3,5GB av diskplassen din.

Diskplassen er ikke problem egentlig, men jeg har som også sagt tidligere, allerede prøvd med en tidligere versjon av Alcohol 120%, hvor disken ble gjennomskuet (sannsynligvis fordi den ikke klarte å klone Safedisc e.l. på dvden), og med Clone CD, hvor det endte opp med et image som jeg ikke fikk mountet i noe program ettersom det ikke er noen Virtual Drive i CloneCD 5, og hverken Alcohol eller D-Tools forstod cuefila. Har skaffet meg nyeste versjon av Alcohol 120%, og skal prøve på ny der nå. Håper det går.

Lenke til kommentar
Dessverre :(

Får nå feilmelding fra HL2

"Conflict With Disk Simulator Software detected. See www.securom.com/emulation for more details".

Samme feilmeldingen jeg fikk med den tidligere versjonen av Alcohol 120%.

Ja den erroren fikk jeg og. Sjekka Steamapps mappa og der lå det ei Securom fil på 2mb, det er vel denne som sjekker etter en fysisk dvd i dvdromen. Prøvde å slette fila men da bare kom den tilbake når jeg starta hl2 eller css :nei:

 

[edit] Sjefern: kan du sende infoen til meg og? :)

Endret av ÖzzY
Lenke til kommentar

Både Alcohol og Deamon Tools blir oppdaget av steam som emulerings software.

 

Men hvis du går på slysoft sin hjemmeside, de som eier clonecd, så har de også et produkt som heter Virtual Clone Drive. Dette kan bruke .dvd og .00x filene.

 

Fikk startet spillet en gang når eg brukte dette, men i ettertid så har eg ikke klart å få spillet til å starte. Det står at den starter, men så skjer ingenting. Vet ikke om dette har med emuleringen å gjøre eller ikke, da eg ikke har dvd spiller på min maskin, og kan ikke teste om det fungerer med dvd'en.

 

Noen som får spillet til å fungere ved bruk av Virtual Clone Drive?

Lenke til kommentar

Så jeg kommer til å slite når jeg kjøper spillet fordi jeg har deamontools inne, is that what you are saying?

 

Drit, jeg gidder da ikke fjerne d.tools bare fordi det "kan" ha med warez å gjøre. Jeg mounter jo iso'er som jeg har lisens på mange ganger, fordi jeg ikke gidder å bruke cd'er til absolutt alt.

 

Grr.... dette begynner det å lukte RIAA av... :mad:

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Sjefern's tips funka ikke (tror dette var en fix til warez versjonen).

Skal teste Virtual Clone Drive med CloneCD-image senere i kveld, og rapportere tilbake om det fungerer. (har kobla på brenneren igjen nå, og gidder ikke restarte og koble om til DVDspiller ennå)

 

Fungerte det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...