Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pass opp bittorrent brukere

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Har faktisk fått linja mi stengt pga fildeling ved p2p.

Jeg kom hjem fra jobb en dag og da hadde jeg plutselig ikke nett lengere, ringte da innternett levrandøren min og spurte hvorfor jeg ikke hadde nett, og da kunne de si att de hadde fårr mail fra filmselskapet, men trussel og milion søksmål om de ikke stengte linja mi  :(

Men fikk heldigvis linja opp da jeg sa att jeg ikke delte den filmen mere :p

Hvilken tilbakestående internett-leverandør hadde du, sa du?

Edit: Ser ut til å være Telenor.

Endret av KAS
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja ja, da fikk jeg kose-brev fra tele2, mulig døm har en skikkelig julerengjøring?

:xmas:

På tide med ip-beskyttelse. Er det noen gode programmer ala peerguardian der ute?

Har akkurat fått in Protowall på pcen. Det ser ut til å funke bra, og tar bare litt i overkant av 3mb ram. Peerguardian tok mellom 15-20 mb ram hos meg og tok ***** lang tid å starte opp.

Skrevet (endret)
En i klassen minhadde fått tlf fra tele2 som lasting fra dc++, han slutta :p

JEg stopper den dagen jeg får beskjed fra øverste hold om å slutte!  :whistle:

Ringte de virkelig? Hva sa de da? Den tiden syns jeg de heller kunne brukt til å _ta imot_ telefoner.

Endret av KAS
Skrevet

Jeg ville kasta hele tele2 abb. Jeg har flere kammerater som jeg vet Holder på for fult, og de har alle forskjellige ISPer. de har ikke hørt en dritt fra deres ISP. nei tele2 YSJ

Skrevet (endret)
Ja ja, da fikk jeg kose-brev fra tele2, mulig døm har en skikkelig julerengjøring?

Dele innholdet med oss? :)

Mitt kose brev:

"Distrubisjon av kopibeskyttet matriale

Tele2 har blitt gjordt oppmerksom på at det via ditt abonnement har vært kopibeskyttet matriale (film, spill, musikk, etc) tilgjengelig for distribusjon.

Vi vil gjøre deg oppmerksom på at vi har mottatt klage fra selskapet som innehar rettighetene til dette matrialet.

vår sporing viser at det var ditt abonnement som ble brukt.

Uautorisert distribusjon av kopoibeskyttet matriale strider mot lov og Tele2 plikter å utlevere informasjon om kundeforhold til politiet dersom politiet ber om dette.

henvendelser om denne saken...bla bla [email protected] bla "

mao. dersom politet ØNSKER å finne ut om dette, vil Tele2 utlevere mine personalia.

men... Har politet fått en kopi av denne troll-mailen fra et-eller-annet-selskap-over-there?

sender Tele2 Cc til politiet? (tror/håper ikke det, drsom dette ble kjent hadde det vel blitt en masseflukt fra selskapet.)

sender selskapet Cc til Politiet? (hmmmmm)

ps: husker jeg fikk et slikt brev fra TeleNOR for en par år siden, det var mye hyggeligere. det sto noe slikt som at; et amrikansk selskap har klaget på dine internet bevegelser, men siden vi lever i Norge velger vi å bruke norsk lov..... faktisk et ganske satirisk brev... men det var vel fra de tidene før RIAA og de andre nett-grevlingene kom ut av hulene sine

edit: det medfulgte ingen form for dokumentasjon på hva slags matriale som (vissnok) skal ha blitt delt?

Endret av spn2000
Skrevet
[Mitt kose brev:

Tele2 har blitt gjordt oppmerksom på at det via ditt abonnement har vært kopibeskyttet matriale (film, spill, musikk, etc) tilgjengelig for distribusjon.

Vi vil gjøre deg oppmerksom på at vi har mottatt klage fra selskapet som innehar rettighetene til dette matrialet.

Uautorisert distribusjon av kopoibeskyttet matriale strider mot lov og Tele2 plikter å utlevere informasjon om kundeforhold til politiet dersom politiet ber om dette.

mao. dersom politet ØNSKER å finne ut om dette, vil Tele2 utlevere mine personalia.

men... Har politet fått en kopi av denne troll-mailen fra et-eller-annet-selskap-over-there?

sender Tele2 Cc til politiet? (tror/håper ikke det, drsom dette ble kjent hadde det vel blitt en masseflukt fra selskapet.)

ps: husker jeg fikk et slikt brev fra TeleNOR for en par år siden, det var mye hyggeligere. det sto noe slikt som at; et amrikansk selskap har klaget på dine internet bevegelser, men siden vi lever i Norge velger vi å bruke norsk lov..... faktisk et ganske satirisk brev... men det var vel fra de tidene før RIAA og de andre nett-grevlingene kom ut av hulene sine

edit: det medfulgte ingen form for dokumentasjon på hva slags matriale som (vissnok) skal ha blitt delt?

Nei, jeg har ingen tro på at politiet får en cc.

Dette er jo ikke noe annet enn en pekefinger. (Nei, nei gutt!)

Men det er jo greit at Tele2 sender deg en melding om at de har fått en slik henvendelse.

Det kunne jo ha vært morsomt å sendt et svar til Tele2 der du ber om en liste på hvilke filmer, spill og musikk dette dreier seg om....

Jeg tror kanskje både Tele2 og bigbullshitcompany ville fått problemer med å svare på det.

MEN; igjen må jeg ta det forbehold at jeg kan svært lite om bittorrents.

Hadde vært morsomt med et svar fra noen som virkelig kan noe om dette.

Skrevet (endret)
Men det er jo greit at Tele2 sender deg en melding om at de har fått en slik henvendelse.

Det synes jeg og.

At enkelte andre leverandører ikke sender melding videre til abonnentene er ikke det samme som at de ikke får tilsvarende 'klager' fra de som har rettigheten til materialet som kopieres.

Å henge ut Tele2 bare fordi de faktisk gjør deg oppmerksom på at det du gjør kartlegges av andre synes jeg blir litt dumt.

Endret av Shimano
Skrevet

Dersom selskapet som sender klagen har logget seg på og brukt torrentfilen det er snakk om, har de jo delt ut materialet selv. Dermed har de enten brutt loven, eller godtatt gratis distribusjon av materialet.

De fleste av disse amerikanske selskapene henviser jo også til amerikansk lov og DMCA. Inntil du får en henvendelse fra et norsk advokatfirma som forteller at du har brutt norsk lov, er det ikke noe å bry seg om.

Skrevet

Er vel bare å skaffe seg en original av den cden/filmen man har lastet ned. Da er man ihvertfall safe. Ingen som kan hindre deg i å skaffe en kopi av noe du allerede eier.

Skrevet
Er vel bare å skaffe seg en original av den cden/filmen man har lastet ned. Da er man ihvertfall safe. Ingen som kan hindre deg i å skaffe en kopi av noe du allerede eier.

For ørtende gang, det er snakk om distribuering ikke nedlasting. Nedlasting er lovlig (av film og musikk ihvertfall).

AtW

Skrevet
FOR 250 000. GANG!

Det er ikke ulovlig å laste ned verken filmer eller musikk i Norge, uansett hva et random filmselskap fra USA mener.

Klipp og lim ifra Økokrim:

Dersom programmene ikke er frigitt for spredning av rettighetshaver, vil det å laste dem ned til egen maskin være straffbart etter åndsverkloven § 54.
Skrevet
FOR 250 000. GANG!

Det er ikke ulovlig å laste ned verken filmer eller musikk i Norge, uansett hva et random filmselskap fra USA mener.

Dersom programmene ikke er frigitt for spredning av rettighetshaver, vil det å laste dem ned til egen maskin være straffbart etter åndsverkloven § 54.

Ett program er ikke det samme som en film, eller musikk.

AtW

Skrevet
FOR 250 000. GANG!

Programvare, inkl spill for de som ikke måtte vite det, er ulovlig. Film og musikk er lovlige nedlastinger til privat bruk. Distribusjon er ulovlig på alt.

Skrevet
Programvare, inkl spill for de som ikke måtte vite det, er ulovlig. Film og musikk er lovlige nedlastinger til privat bruk. Distribusjon er ulovlig på alt.

Hvilke lover sier dette? (at film er lovilig å laste ned altså)

Skrevet

Huff... dere skremmer vettet av meg med slike posts... :mad: Hvis dette er fakta så er ikke tele 2 adsl ike det beste og bruke... alt annet har jeg ikke hørt noe lignende om!

Skrevet
[Mitt kose brev:

Nei, jeg har ingen tro på at politiet får en cc.

Dette er jo ikke noe annet enn en pekefinger. (Nei, nei gutt!)

Det kunne jo ha vært morsomt å sendt et svar til Tele2 der du ber om en liste på hvilke filmer, spill og musikk dette dreier seg om....

Jeg tror kanskje både Tele2 og bigbullshitcompany ville fått problemer med å svare på det.

MEN; igjen må jeg ta det forbehold at jeg kan svært lite om bittorrents.

Hadde vært morsomt med et svar fra noen som virkelig kan noe om dette.

Ja, send mail til Tele2 og krev at de kommer med tilbakemelding om hvilke filer dette gjelder. Det holder ikke å slenge ut anklager på så løst grunnlag. Skal vedde på at de ikke kan gi deg noe svar på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...