Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pass opp bittorrent brukere


Anbefalte innlegg

Hva skjer om man mottar en advarsel men aldri får lest den?

 

husker hverken login eller pass fra mail-kontoen som fulgte med inet abonemanget, bruker andre mail-tjenester.

 

kan godt hende jeg har fått advarsler, men på en konto jeg ikke har vært innlogget på 2år og ikke vet hverken bruker eller pass til og som jeg ikke har kommet til å sjekket om jeg har hatt bruker og pass til.

 

kommer de en dag på døra med håndjern?

 

btw. unskyld til alle norsklærere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Eneste måten å finne din IP på via bittorrent blir at selskapet som sender mail til din ISP selv laster ned filen, og kjører en netstat som viser alle connections som er åpne. Dermed vil det bli mulig å finne IP-adressen til alle som gir deg torrents.

 

Men USA kan bare gå å legge seg. De må gjøre mer research med tanke på norsk lov før du begynner å true oss på den måten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og du tror du blir mer anonym på exeem?

Bare så du vet det så er du enda mindre annonym der enn på bittorrent siden du der trenger du ikke å være på en torrent en gang for å bli sett. Eneste grunnen til vi ikke har hørt noe om exeem enda er at de ikke har fått folk i gang som spionerer på nettverket?

Lenke til kommentar
Så det er ikke bare jeg som har fått brev fra Tele2? :no:

Fikk den brev versjonen uten det engelske/amerikanske til slutt.

I brevet stod det at jeg hadde lastet ned musikk,film,spill osv.

Men,da jeg fikk det brevet så hadde jeg ikke lastet ned noen spill,men musikk og film ja.De kan ikke skrive at jeg har lastet spill når jeg ikke har gjort det.

Virker som dette er et standard brev som blir send til alle som er innom en Torrent side en hvis stund.Jeg for min del hadde maskinen på så og si hele døgnet i en mnd i et strekk på Thepiratebay.org.

Har slappet av litt etter det pga at jeg ikke vet konsekvense av hva som kan skje neste gang.Det jeg begynte å gjøre var å lete etter en torrentklient som skjulte IPn min,det fant jeg ikke,prøvde Kazaa,for noe dritt.Så det siste jeg teste var AntzP2P ett,ett Java prg som krypterer det du deler og laster og i tillegg kryptere IPn.Gutta som drev siden var kjempeglad for at jeg kom innom.Den hadde visst fått støtte for Torrents sist jeg var innom men den var ennå ikke i bruk.Den kommer med ny oppdatering omtrent daglig,men er ubrukelig for meg da den ikke er ferdig ennå,forresten lenge siden jeg har sjekket den nå.Men de som driver å lager dette mener det er begynnelsen på noe stort.Venter på dette.

Ellers prøvde jeg Steganos,men fikk melding da jeg testet det at det ikke var trygt,hvis det skulle være trygt måtte jeg skifte til internettlevrandør.Grunnen til at Tele2 ikke er trygt var sannsyneligvis at de bruker egen proxyserver.Jeg har ikke greie på dette.Så sånn er det.Im not alone. :yes:

Som jeg har nevnt tidligere, så har http://www.i2p.net/ støtte for bittorrent, det kjører flere trackere på nettverket, og i praktiske tester har en god del av linjen min blitt utnyttet effektivt (100 kb/s på en 140 kb/s linje).

 

Azureus kommer til å få i2p støtte i senere versjoner og (det finnes allerede en plugin, men den er enda beta).

Lenke til kommentar

[/quoteSom jeg har nevnt tidligere, så har http://www.i2p.net/ støtte for bittorrent, det kjører flere trackere på nettverket, og i praktiske tester har en god del av linjen min blitt utnyttet effektivt (100 kb/s på en 140 kb/s linje).

Azureus kommer til å få i2p støtte i senere versjoner og (det finnes allerede en plugin, men den er enda beta).

 

Takk for tipset,jeg skal teste det når jeg får tid.

Er det noe særlig å få tak i der av ting og tang da,mener hvis disse klientene er forholdsvis ukjente eller kanskje fortsatt i betaversjon så er det kanskje lite å laste ned der og få brukere,men det er absolutt verdt en sjekk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...