Gå til innhold

Velkommen, Half-Life 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
options-->keyboard-->advanced--> du ser det neste alternativet.....

Har selvfølgelig gjort det men jeg finner ikke ut hvilken knapp jeg trykker på for å få den ned! :ermm:

Evt. kan du åpne filen steam\SteamApps\<kontonavn>\half-life 2\hl2\cfg\config.cfg, finne linjen

 

bind "<noe her>" "toggleconsole"

 

og bytte ut <noe her> med F3. Så er det bare å bruke F3-tasten for å åpne/lukke konsoll. Har hatt litt problemer med default-tasten selv, ihvertfall. (Konsollet må sikkert være enablet i adv. keyboard options også..)

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Men graffikken er noe av det mest oppskrytte jeg noensinne har sett, hele spillet består av en haug med firkanter, en bra fysikk motor, bra animerte characters..

Veldig skuffende, jeg kjører forøvrig alt på High untatt fra AA, men det endrer jo ikke akkurat på geomentrien.

 

HL2 source motoren syntes jeg er den største høna til nå i år.

 

Går man nær på ting, minner det mer om ukunstneriske mosaikk bilder, og bruker man flashlight visse steder blir det fort stygt.

Mest oppskrytte... ??!?!??!!!??! :no:

 

Nevn et spill som har bedre grafikk-motor...

Jeg tror du sier det kun for å gjøre deg interessant. Sjøl kan jeg ikke si at jeg, til nå, har sett noe bedre noen sted.

Lenke til kommentar
Men graffikken er noe av det mest oppskrytte jeg noensinne har sett, hele spillet består av en haug med firkanter, en bra fysikk motor, bra animerte characters..

Veldig skuffende, jeg kjører forøvrig alt på High untatt fra AA, men det endrer jo ikke akkurat på geomentrien.

 

HL2 source motoren syntes jeg er den største høna til nå i år.

 

Går man nær på ting, minner det mer om ukunstneriske mosaikk bilder, og bruker man flashlight visse steder blir det fort stygt.

Mest oppskrytte... ??!?!??!!!??! :no:

 

Nevn et spill som har bedre grafikk-motor...

Jeg tror du sier det kun for å gjøre deg interessant. Sjøl kan jeg ikke si at jeg, til nå, har sett noe bedre noen sted.

Jeg er enig med Snabben. HL2 har en veldig bra og revolusjonerende fysikkmotor, men grafikken er ikke spesielt imponerende. Det er flatt, firkantete og dårlig oppløsning på teksturer.

 

Det er ikke dermed sagt at Source-motoren ikke kan prestere bedre. Jeg klarer fint å drive spillet med et 9600XT på maks detaljer (dog ikke AA og AF), og det sier jo litt. Tror Valve har valgt å holde seg på et lavt nivå så flest mulig får nyte spillet uten å måtte oppgradere skjermkortet.

 

Edit: Effektene er jo knallbra da. F.eks. flammer og eksplosjoner.

Lenke til kommentar
Min oppfatting av Half-Life 2 sålangt er:

Greit gameplay, og bra character animations, storyen og miljøet sålangt er bra.

 

Men graffikken er noe av det mest oppskrytte jeg noensinne har sett, hele spillet består av en haug med firkanter, en bra fysikk motor, bra animerte characters..

Veldig skuffende, jeg kjører forøvrig alt på High untatt fra AA, men det endrer jo ikke akkurat på geomentrien.

 

HL2 source motoren syntes jeg er den største høna til nå i år.

 

Går man nær på ting, minner det mer om ukunstneriske mosaikk bilder, og bruker man flashlight visse steder blir det fort stygt.

Først sier du at fysikken er er råbra, men så sier du at hele Source motoren er den største høna i år? Godt du får bestemt deg.

 

I fall du ikke vet det, så har Source motoren ingenting med mosaikken å gjøre.

 

Mye av grafikken er SVÆRT bra, men det finnes desverre en del teksturer som er direkte dårlige. Isolert sett vill jeg tippet at jeg spilte DukeNukem eller noe i den duren. Teksturene brukt på feks Storm-Troopers dudene er knallbra.. jeg skjønner ikke hvorfor de har valgt å bruke noen teksturer som er så sykt mye dårligere. De ødelgger mye av stemningen. Man føler plutselig at man sitter og spiller et 5-6år gammelt spill.

 

Lyder, bruken av musikk osv er helt overlegen. Når man feks løper ubevepnet igjennom og imellom togene helt på begynnelsen av spillet så er det et skikkelig rush. Allerede der skjønte jeg at dette er et spill jeg kommer til å spille ferdig. Noe som faktisk ikke har skjedd på mange år. Siste spillene jeg rundet var vel Indiana Jones og Larry.

 

HL2 var faktisk bedre enn jeg hadde forventet. Great Work Valve

Endret av formann
Lenke til kommentar
Min oppfatting av Half-Life 2 sålangt er:

Greit gameplay, og bra character animations, storyen og miljøet sålangt er bra.

 

Men graffikken er noe av det mest oppskrytte jeg noensinne har sett, hele spillet består av en haug med firkanter, en bra fysikk motor, bra animerte characters..

Veldig skuffende, jeg kjører forøvrig alt på High untatt fra AA, men det endrer jo ikke akkurat på geomentrien.

 

HL2 source motoren syntes jeg er den største høna til nå i år.

 

Går man nær på ting, minner det mer om ukunstneriske mosaikk bilder, og bruker man flashlight visse steder blir det fort stygt.

Først sier du at fysikken er er råbra, men så sier du at hele Source motoren er den største høna i år? Godt du får bestemt deg.

 

I fall du ikke vet det, så har Source motoren ingenting med mosaikken å gjøre.

 

Mye av grafikken er SVÆRT bra, men det finnes desverre en del teksturer som er direkte dårlige. Isolert sett vill jeg tippet at jeg spilte DukeNukem eller noe i den duren. Teksturene brukt på feks Storm-Troopers dudene er knallbra.. jeg skjønner ikke hvorfor de har valgt å bruke noen teksturer som er så sykt mye dårligere. De ødelgger mye av stemningen. Man føler plutselig at man sitter og spiller et 5-6år gammelt spill.

 

Lyder, bruken av musikk osv er helt overlegen. Når man feks løper ubevepnet igjennom og imellom togene helt på begynnelsen av spillet så er det et skikkelig rush. Allerede der skjønte jeg at dette er et spill jeg kommer til å spille ferdig. Noe som faktisk ikke har skjedd på mange år. Siste spillene jeg rundet var vel Indiana Jones og Larry.

 

HL2 var faktisk bedre enn jeg hadde forventet. Great Work Valve

Kjære "formann" :)

Grafikk og Fysikk kan sees på som 2 forskjellige ting, du får unskylde om jeg forvirret deg, men fyiskk motoren er bra, men resten er tragisk, ihvertfall opp mot alt oppstyret og skrytet rundt Half Life 2 source motoren. Det er kanskje ikke det styggeste jeg har sett i år, men det er langt ifra det peneste.

 

Jeg har ikke sagt at Source har noenting med mosaikk å gjøre, les litt bedre og du ser jeg sier det MINNER om mosaikk.

 

Men jeg sier ikke at HL2 er dårlig, jeg sier bare at motoren , grafikk motoren sett ibort fra fyiskk er dårlig. Det kunne blitt gjort så mye bedre, særlig når de skrytrer på seg som dette.

 

Er enig at musikken og lyd er bra, men syntes Doom 3 har bedre lyd, men det kommer seg ikke i nærheten av stemmningen i Deus Ex desverre. (Deus Ex, og til dels Deus Ex 2)

Lenke til kommentar
Kjære "formann" :)

Grafikk og Fysikk kan sees på som 2 forskjellige ting, du får unskylde om jeg forvirret deg, men fyiskk motoren er bra, men resten er tragisk, ihvertfall opp mot alt oppstyret og skrytet rundt Half Life 2 source motoren. Det er kanskje ikke det styggeste jeg har sett i år, men det er langt ifra det peneste.

 

Jeg har ikke sagt at Source har noenting med mosaikk å gjøre, les litt bedre og du ser jeg sier det MINNER om mosaikk.

 

Men jeg sier ikke at HL2 er dårlig, jeg sier bare at motoren , grafikk motoren sett ibort fra fyiskk er dårlig. Det kunne blitt gjort så mye bedre, særlig når de skrytrer på seg som dette.

 

Er enig at musikken og lyd er bra, men syntes Doom 3 har bedre lyd, men det kommer seg ikke i nærheten av stemmningen i Deus Ex desverre. (Deus Ex, og til dels Deus Ex 2)

Men ikke det med mosaikken på den måten. Trodde ikke et øyeblikk at du mente virkelig mosaikk. Jeg burde kanskje ha skrevet "mosaikken".

Det jeg mente var at Soruce motoren (Grafikk og fysikk) ikke har noe med de dårlige teksturene å gjøre. Grafikkmotoren gjør kun det den får beskjed om å gjøre, og det er i dette tilfellet å rendre noen ræva teksturer nå og da.

 

Selve motoren tror jeg ikke det går ann å klage på, for så langt virker den til å være SVÆRT god. Ikke gi den skylden for dårlig grafikk her og der. Dette er det utviklerne som har skylden for. De brurde brukt teksturer med MYE høyere oppløsning (Slik de gjør mange andre steder i spillet) og vært litt flinkere med geometrien. Alså flere polygoner.

 

Mulig jeg har oversett noe, men så langt har ikke funnet noe som ikke er holdbart med grafikkmotoren. Om du har det, så kom med det :)

Lenke til kommentar

Nå får det være slutt med whiiiiiniiiiingen!!

 

Dette spillet både ser å føles utrolig flott-klarer dere ikke å nyte noenting, at dere klarer å finne det negative med dette spillet i steden for å bare nyyyte sier mer om dere!!, finn på noen annet, lek i snøen eller noe

 

Edit: Har spilt siden Amiga komm ut-Med hånden på hjertet så har jeg aldrig vært så imponert før som når jeg trenet med metal hunden å gravity gun, den sekvnensen er helt syyykt bra.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Kjære "formann" :)

Grafikk og Fysikk kan sees på som 2 forskjellige ting, du får unskylde om jeg forvirret deg, men fyiskk motoren er bra, men resten er tragisk, ihvertfall opp mot alt oppstyret og skrytet rundt Half Life 2 source motoren. Det er kanskje ikke det styggeste jeg har sett i år, men det er langt ifra det peneste.

 

Jeg har ikke sagt at Source har noenting med mosaikk å gjøre, les litt bedre og du ser jeg sier det MINNER om mosaikk.

 

Men jeg sier ikke at HL2 er dårlig, jeg sier bare at motoren , grafikk motoren sett ibort fra fyiskk er dårlig. Det kunne blitt gjort så mye bedre, særlig når de skrytrer på seg som dette.

 

Er enig at musikken og lyd er bra, men syntes Doom 3 har bedre lyd, men det kommer seg ikke i nærheten av stemmningen i Deus Ex desverre. (Deus Ex, og til dels Deus Ex 2)

Men ikke det med mosaikken på den måten. Trodde ikke et øyeblikk at du mente virkelig mosaikk. Jeg burde kanskje ha skrevet "mosaikken".

Det jeg mente var at Soruce motoren (Grafikk og fysikk) ikke har noe med de dårlige teksturene å gjøre. Grafikkmotoren gjør kun det den får beskjed om å gjøre, og det er i dette tilfellet å rendre noen ræva teksturer nå og da.

 

Selve motoren tror jeg ikke det går ann å klage på, for så langt virker den til å være SVÆRT god. Ikke gi den skylden for dårlig grafikk her og der. Dette er det utviklerne som har skylden for. De brurde brukt teksturer med MYE høyere oppløsning (Slik de gjør mange andre steder i spillet) og vært litt flinkere med geometrien. Alså flere polygoner.

 

Mulig jeg har oversett noe, men så langt har ikke funnet noe som ikke er holdbart med grafikkmotoren. Om du har det, så kom med det :)

Joa, grafikk motoren i seg selv uttifra det jeg hatt og den er brukt til er bra, men det virker som motoren er alvorlig begrenset når det gjelder geomentri, det er derfor jeg tørr å påstå den er dårlig, men til det som den har rendret til nå, har den jo fungert fint, ellers sa jeg grafikken og ikke grafikk motoren var dårlig i den første posten :)

 

 

Er veldig enig i at utviklere burde brukt andre textures, det ser ut som de har på en måte slengt sammen noe i full fart, men gameplayet har veid opp for dette til nå hvertfall :)

Lenke til kommentar
Doom III har bedre lyd? Rett og slett BS. Sitter her med 6.1 og har spillt begge spillene mye og Half-Life2 har MYE mer punch. (er en grunn til at det kommer lyd mods til Doom III)

Det er smak og behag, jeg syntes den er bedre, Doom 3 bruker også høyfrekvente lyder som gir en feeling som man ikke hører, men kjenner f.eks.

Men dette krever at du har relativt bra lydkort, høytalere eller headphones..

Headphones er vel det som fungerer best for å få frem disse lydene tenker jeg.

 

Joda, det kommer lyd mods til Doom 3, men det kom også full conversions for Half Life 1, det er ikke dermed sagt spillet er dårlig? Det er snakk om smak og behag, selv om jeg selv er litt skuffet over lydene på våpen i Doom 3, er resten meget meget bra.

 

Men det har også med hva øret til mennesker oppfatter, så egentlig er det nyttesløst å diskutere dette, det kommer ann på fra menneske til menneske.

Lenke til kommentar
Nå får det være slutt med whiiiiiniiiiingen!!

 

Dette spillet både ser å føles utrolig flott-klarer dere ikke å nyte noenting, at dere klarer å finne det negative med dette spillet i steden for å bare nyyyte sier mer om dere!!, finn på noen annet, lek i snøen eller noe

 

Edit: Har spilt siden Amiga komm ut-Med hånden på hjertet så har jeg aldrig vært så imponert før som når jeg trenet med metal hunden å gravity gun, den sekvnensen er helt syyykt bra.

Det som er litt merkelig er at man får lov til å drive asskissing til Valve, HL2 , men man ikke får lov til å komme med kritkk/meninger som går imot.

 

Minner nesten om diktatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...