Gå til innhold

Velkommen, Half-Life 2


Anbefalte innlegg

Til han som ikke syns HL2 er noe skremmende: Har du sett de stankel-zombiene som løper og hopper jævlig fort? Jeg sto oppe på et tak i den skumle, mørke byen, da jeg så en slik en komme løpende langt unna. Rett etterpå hører jeg masse rabalder, og ser at en takrenne rett ved siden av meg rister i takt med lyden. Plutselig hopper en av de styggingene rett i trynet på meg og begynner å rive og slite i meg!

 

Sånt er skremmende det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234
Til han som ikke syns HL2 er noe skremmende: Har du sett de stankel-zombiene som løper og hopper jævlig fort? Jeg sto oppe på et tak i den skumle, mørke byen, da jeg så en slik en komme løpende langt unna. Rett etterpå hører jeg masse rabalder, og ser at en takrenne rett ved siden av meg rister i takt med lyden. Plutselig hopper en av de styggingene rett i trynet på meg og begynner å rive og slite i meg!

 

Sånt er skremmende det!

Enig.

 

Hater de jævlene som har smådyr på ryggen og kaster de etter deg! Argh, VERY annoynig!

Lenke til kommentar

Jeg ble lei av å lete etter en no-cd patch, så istedet for nattesøvn bytta jeg ut brennern med en DVD rom fra en annen PC, og voila..

 

På min P4 2.8, 1GB DDR, Ti4200 skjermkort hakker det noe forbannet mye på 1024x768 med default settings (bl.a. high quality shadows, simple water reflection o.s.v.). Oppdaget det særlig etter å ha plukket opp kubeinet og beveget meg mot området med togsettene. Da kunne jeg bare slutte å spille. Når grafikken hakker gjør også lyden det.

 

Menmen, får se om jeg ikke får tweaket det litt. Så langt ser det jo bare helt fantastisk ut, selv med mitt svake kort. Stemningen er også på topp. Jeg brukte mesteparten av tiden fra de første skrittene til å kaste ting på alt som gikk på to bein for å se hvordan de reagerte. Kan hilse og si jeg fikk prima juling når jeg irriterte feil folk :!: Og det er ikke så ofte man plukker opp noe i et spill, kaster det på veggen, ser at det knuses med en kul lyd, gliser dumt og gjør det igjen 10 ganger på rad.. haha. Jeg gjorde det mye i Deus Ex, men dette er så mye bedre, fysikkmotoren er veldig naturtro (uten at det går utover spillegleden). Bare det å tømme en leilighet ved å kaste møblene ut gjennom vinduet og på gata var utrolig morsomt.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Min oppfatting av Half-Life 2 sålangt er:

Greit gameplay, og bra character animations, storyen og miljøet sålangt er bra.

 

Men graffikken er noe av det mest oppskrytte jeg noensinne har sett, hele spillet består av en haug med firkanter, en bra fysikk motor, bra animerte characters..

Veldig skuffende, jeg kjører forøvrig alt på High untatt fra AA, men det endrer jo ikke akkurat på geomentrien.

 

HL2 source motoren syntes jeg er den største høna til nå i år.

 

Går man nær på ting, minner det mer om ukunstneriske mosaikk bilder, og bruker man flashlight visse steder blir det fort stygt.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som fikk LITT blood 2 assosiasjoner på Raven(huskerikkehelenavnet) levelet:)? Men det var utrolig heftig greie. Mest skremmende jeg har vært borti på pc noen gang. Ikke bra å sitte med digre Koss headphones og mørk stue når han andre jeg deler kåk med sniker seg forbi meg i det det rister i takrenna og de skrikende vesenene hopper frem. *yikes* :)

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å installere spillet på enda en PC jeg har hjemme, men den sier at cd-key'en allerede har blitt registrert, men det burde jo gå an å installere det på flere maskiner og ikke bare 1.

Du trenger ikke å registrere cd-keyen 2 ganger. Du bare trykker på Cancel når du får den meldinga, og logger inn med steam-accounten din som bruker cd-keyen.

Lenke til kommentar

Betyr dette at så lenge man har Steam inne så kan man installere spillet på flere PC'er? Jeg må jobbe rimelig sent endel kvelder, og hadde vært fett å hatt HL2 på jobb-pc'n mens jeg venter på at folk går hjem så jeg kan skru på serverene.. Står vel sikkert i en eller annen lisensfil, men sitter på jobb nå og har det ikke med..

Lenke til kommentar
Betyr dette at så lenge man har Steam inne så kan man installere spillet på flere PC'er? Jeg må jobbe rimelig sent endel kvelder, og hadde vært fett å hatt HL2 på jobb-pc'n mens jeg venter på at folk går hjem så jeg kan skru på serverene.. Står vel sikkert i en eller annen lisensfil, men sitter på jobb nå og har det ikke med..

Det skal funke helt fint ja, du bare logger inn med accounten du har registrert cd-keyen din på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...