Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

norton antivirus er blitt ubrukelig


Anbefalte innlegg

Har lagt merke til de siste årene at norton antivirus er blitt ubrukelig for en person som ikke ønsker å bruke hele maskin på sikkerhet.

Det er blitt utfattelig tregt og det følger alt for mye unødvendig søppel med for en som har normalt "nettvett".

 

trur norton taper mye på sikt med dette. Jeg har vært fast bruker av norton antivirus, men med 2005 versjonen fikk jeg nok. Det tok kaka med all denne dri..... det passer sikkert for en bestemor som skal sitte trygt og surfe.

 

 

har funne et fantastisk produkt Trend PC-cillin som jeg anbefaler på det varmeste hvis du har samme oppfattning av norton og er møkk lei det.

 

Trend har vært så profesjonelle og lagt inn i installasjon at du kan krysse av får "antivirus only" + en funksjon som heter "lightweight client". lightweight har kun realtime scan + mail scan holder for de fleste som ikke er hyper paranoid:)

 

med lightwight merker du faktisk ikke at du har noe viruskontroll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NOD32!! :w00t:

ja har registrert at en del bruker det. er vel gratis å bruke, det er jo et stort pluss ;)

prøvde det en gang, men det falt liksom aldri i smak.

 

 

trur norton kan komme på banen igjen hvis de lager en "lett klient", evnt mer alternativer hva du som bruker ønsker å ha. Det holder ikke at du må installere fullpakke, så kan du gå å deaktivere det du ikke trenger etterpå. Det blir ikke det samme som å renske det bort under installasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har Norton 2004/05 på 5 pcer UTEN problemer, husk at det er forskjell på Antivirus standalone og fek.s Internet security.

 

Er det Antivirus 05 dere sliter med? Jeg kjører den på 2 maskiner og det fungerer utmerket, og jeg er rimlig paranoid med tanke på sikkerheten i nettverket. Har rimlig hysterisk orden på maskinen.

 

Skjønner ikke helt hvordan folk kan mene det er treigt, det kan riktig nok ha noe med at ingen av maskinene har cpu som kjører lavere enn 1300mhz og har minst 512mb minne.

 

 

Btw. symantec lager flere antivirus produkter enn Norton;)

Lenke til kommentar

Norton er suppe tregt her ogsaa, spessielt naar man starter opp maskinen, etter at jeg har logget inn paa Win2k saa tar det bortimot 20sek for alt er lastet inn. Derimot tar jeg vekk hele Norton gaar alt unna paa "to sek"

 

Per dags dato kjoerer jeg NOD32 og Norton, og jeg maa si at jeg er mer fornoyd med NOD32, den lastes inn lynraskt.

 

Kjorer en i2.4Ghz 512MB, vel vel.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

har lest at grisoft sin er kommet godt ut av det i tester. gratisversjonen skal være like bra som pro-versjonen, men har færre (unødvendige) funksjoner.

 

jeg kjører norton på den ene maskinen min (pluss jobb-pc'en) fordi det fulgte med og er betalt for i tre år. men på den andre maskinen min bruker jeg grisoft. og så vidt jeg vet har jeg ikke fått virus på noen av maskinene mine. regner med at det ikke er flaks!

 

noen med erfaring?

Lenke til kommentar

Driver lite Datafirma og selger pcer og naturlig nok med antivirus installert.

 

Har brukt Grisoft sin gratisversjon av antivirus som heter AVG i 2 år og selger også PCer med AVG installert og ikke fått noen klager eller hørt om noen som har hatt problemer med den. Anbefales på det sterkeste..

Krever lite ressurser på pcen også.

 

Har i det siste testet ut en gratis antivirus som heter Avast.. Har funnet alle virus jeg har testet den mot. Anbefales...!

En liten kurositet her er at den snakker når den finner virus og oppdaterer seg osv.... (kult!)

Lenke til kommentar
har funne et fantastisk produkt Trend PC-cillin som jeg anbefaler på det varmeste hvis du har samme oppfattning av norton og er møkk lei det.

 

Trend har vært så profesjonelle og lagt inn i installasjon at du kan krysse av får "antivirus only" + en funksjon som heter "lightweight client". lightweight har kun realtime scan + mail scan holder for de fleste som ikke er hyper paranoid:)

 

med lightwight merker du faktisk ikke at du har noe viruskontroll.

De siste 3 årene har jeg brukt Trend PC-cillin og er stor fornøyd. Og etter at de fikk anti spam også inn i samme pakke så er det bare fryd. Det eneste som kan være et liiite minus er den innebyggede firewallen. Det skulle ha vært mye enklerer å sette opp / bruke.

Lenke til kommentar

Har selv lenge brukt Norton, og har nå hele Internet Security. Sikkerheten skal man ikke klage på, maskinen er alltid fri for virus og møkk (så lenge man har litt grunnleggende surfevett.)

Det negative er som kjent at det spiser enorme ressurser, og at det er elendig på å slette virus når de først er funnet. Trojanere er verre, det klarer tydeligvis ikke Nårt`n å fjerne.

Lenke til kommentar
Har byttet fra Norton til Norman. Er mye mer fornøyd med Norman.. maskinen ble merkbart raskere da jeg kvittet meg med Norton.

Samme erfaring her. Norton AV 2004 er utrolig treg på on-access scanning. 2003 var ikke så ille. Norman er merkbart bedre.

 

Dessuten virker Norman til å være ett "reinere" produkt, det "infiltrerer" seg ikke så hardt inn med alt mulig av komponenter her-og-der som Norton produktene gjør.

Lenke til kommentar
Dessuten virker Norman til å være ett "reinere" produkt, det "infiltrerer" seg ikke så hardt inn med alt mulig av komponenter her-og-der som Norton produktene gjør.

Et bra argument, både NAV/NIS 2003 og 2004 ikke helt enkle og bli kvitt hvis de dør på seg noe som desverre er svært vanlig. Da må man manuelt rense og jobbe endel for og få fjernet restene i og med det er garantert håpeløst og legge en ny innstallasjon over den gamle. NAV etter 2002-versjonen er blitt et tungt og til tider ufordragelig program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...