Gå til innhold

BTX-hovedkort i handelen


Anbefalte innlegg

Mange her som faktisk glemmer at kortet er i "micro-BTX-format". Det vil derfor være litt "rart" med kabler og slikt.

 

Tror for min del at BTX vil komme seg veldig fort innen micro-xTX markedet, som shuttle+++.

For den vanlige hardware-entusiast tar det nok litt lengre tid, om vi i det hele tatt kommer til å bruke det. Dell og andre ferdigprodusenter vil ikke ha noen problemer med å bruke det derimot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har ikke jeg satt meg inn i hvor god /dårlig denne standarden er , det jeg reagerte på var dette med kritikk av at Intel prøvde å komme unna varmeproblemer på , er ikke det noe alle gjør ? Intel lager denne standarden og da ville det være rart om de ikke først og fremst konsentrerte seg om det som de annså som sine problemer .

 

Må si meg enig med blackbrrd. Problemet er at Intel kommer med en lettvint løsning på varmeproblemene sine istedet for å gjøre noe med kilden til problemet, nemlig cpu'en. En overgang til BTX vil jo til syvende og sist koste oss forbrukere masse penger

Joda , men sånn er det vel i denne bransjen , hva med pci express ?

Lenke til kommentar

tror ikke detta er noe problem å innføre, tross alt er jo de fleste nørder sånn at : enten er det intel som gjelder, eller så er det amd som er greia, enten eller, veldig få jeg kjenner iallefall, som bytter frem og tilbake mellom de to plattformene.

 

personlig kjøper jeg meg ikke et kort som dette, fordi jeg venter på multicpuer , mase cpuer, sånn at jeg får en SUPERDATAMASKIN!!!! (minst 8 cpuer tilsammen) :D

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg satt meg inn i hvor god /dårlig denne standarden er , det jeg reagerte på var dette med kritikk av at Intel prøvde å komme unna varmeproblemer på , er ikke det noe alle gjør ? Intel lager denne standarden og da ville det være rart om de ikke først og fremst konsentrerte seg om det som de annså som sine problemer .

 

Må si meg enig med blackbrrd. Problemet er at Intel kommer med en lettvint løsning på varmeproblemene sine istedet for å gjøre noe med kilden til problemet, nemlig cpu'en. En overgang til BTX vil jo til syvende og sist koste oss forbrukere masse penger

Joda , men sånn er det vel i denne bransjen , hva med pci express ?

PCI-ex har en ganske genuin nytte, en ny fomrfaktor istedet for atx har en, i mine øyne, relativt liten nytteverdi.

 

AtW

Lenke til kommentar

BTX formfaktoren fra helv..? Eller for helv..?, PressHot får nye bein å gå på!!!

 

Det mange kicker på er jo specs til PSU som, en ikke har orket og forbedre noe særlig, mange hadde jo håpet på dette.

 

Intel hevder å ha revolusjonert Formfaktoren ved å kopiere layouten til mini ATX og speilvendt Hovedkortets plassering og rotert socket 45 grader. Ser ingen forbedringer her heller. Bortsett i fra at kabinett produsentene jubler av glede og danser rundt gullkalven

Men men, en stabler seg vel på beina og bygger om tårn osv, blir sikkert noen worklogs ut av dette

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg satt meg inn i hvor god /dårlig denne standarden er , det jeg reagerte på var dette med kritikk av at Intel prøvde å komme unna varmeproblemer på , er ikke det noe alle gjør ? Intel lager denne standarden og da ville det være rart om de ikke først og fremst konsentrerte seg om det som de annså som sine problemer .

 

Må si meg enig med blackbrrd. Problemet er at Intel kommer med en lettvint løsning på varmeproblemene sine istedet for å gjøre noe med kilden til problemet, nemlig cpu'en. En overgang til BTX vil jo til syvende og sist koste oss forbrukere masse penger

Joda , men sånn er det vel i denne bransjen , hva med pci express ?

Ja det er kanskje det, men da er jo også kritikken berettiget

Lenke til kommentar

Jeg sier bare: Kjøp det du selv vil, jeg driter ganske enkelt i hvilket det blir. Tror ikke du blir missfornøyd med noen av dem (AMD/Intel). Skal du bruke 64bit er det vel ikke så mange andre alternativer enn AMD A64, men ellers er det ett fett.

Tviler på PCIe er noe merkbart bedre.

 

Ja jeg sitter med A64 (3000+ 754) selv, hadde litt lite peng og Cool & Quiet er meget nice. Hadde gode erfaringer fra tidligere AMD oppsett.

Lenke til kommentar

PCIe er en svært god erstatter til den aldrende pci standarden. F.eks kan man sette et gigabit nettverkskort eller raidkontroller i en PCIe uten å få dårligere ytelse enn om den hadde vært integrert i southbridgen.

 

Det de gjør nå med å bare ha en-to PCIe slotter er det samme som de gjorde ved overgangen fra isa -> pci. Det vil en stund være begge slotter, men når alle pci kortene er 2-3 år gamle så kutter de ut pci slottene.

Lenke til kommentar
BTX blir sikkert en av de produktene som selger på navnet og fordi O'Store Intel står bak.

 

Det virker som det er liten forskjell i "features" fra ATX til BTX. Bare et triks for å få folk til å oppgradere igjen.

Så med andre ord så hadde dette vært greit om amd stod bak :hmm:

Slutt nå med dette tullet , amd og intel introduserer vel begge hva de synest er best for dem .

At Intel er størst i dette markede viser vel kun at de har vært flinkest i årenes løp , sånn er det i alle bransjer .

Noen reiser seg og gjør noe menst andre sitter på ræva og prater om at de skal gjøre noe .

Lenke til kommentar
BTX blir sikkert en av de produktene som selger på navnet og fordi O'Store Intel står bak.

 

Det virker som det er liten forskjell i "features" fra ATX til BTX. Bare et triks for å få folk til å oppgradere igjen.

Så med andre ord så hadde dette vært greit om amd stod bak :hmm:

Slutt nå med dette tullet , amd og intel introduserer vel begge hva de synest er best for dem .

At Intel er størst i dette markede viser vel kun at de har vært flinkest i årenes løp , sånn er det i alle bransjer .

Noen reiser seg og gjør noe menst andre sitter på ræva og prater om at de skal gjøre noe .

Haha, du drar "om amd hadde stått bak var det greit trikset"?

 

La meg brekke dette ned, vedkommende sa: "Det er ett av disse produktene som bare selger fordi Intel (les ett stort firma) står bak"

 

Hvorfor tolker du dette som at det hadde vært greit om AMD stod bak? Det hadde kanskje vært greit i den forstand at da hadde det vært mindre sannsynlig at produktet hadde blitt innført.

 

Det er liten tvil om at en ny standard har mer tyngde når ett stort firma står bak. At du velger å dra "hadde det vært bedre om AMD står bak" synes jeg desverre gir mer tyngde bak de delvis latterlige angrepene som har vært mot deg i det siste. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor du gir folk mer skyts med slike uttalelser.

 

AtW

Lenke til kommentar
BTX blir sikkert en av de produktene som selger på navnet og fordi O'Store Intel står bak.

 

Det virker som det er liten forskjell i "features" fra ATX til BTX. Bare et triks for å få folk til å oppgradere igjen.

Så med andre ord så hadde dette vært greit om amd stod bak :hmm:

Slutt nå med dette tullet , amd og intel introduserer vel begge hva de synest er best for dem .

At Intel er størst i dette markede viser vel kun at de har vært flinkest i årenes løp , sånn er det i alle bransjer .

Noen reiser seg og gjør noe menst andre sitter på ræva og prater om at de skal gjøre noe .

Haha, du drar "om amd hadde stått bak var det greit trikset"?

 

La meg brekke dette ned, vedkommende sa: "Det er ett av disse produktene som bare selger fordi Intel (les ett stort firma) står bak"

 

Hvorfor tolker du dette som at det hadde vært greit om AMD stod bak? Det hadde kanskje vært greit i den forstand at da hadde det vært mindre sannsynlig at produktet hadde blitt innført.

 

Det er liten tvil om at en ny standard har mer tyngde når ett stort firma står bak. At du velger å dra "hadde det vært bedre om AMD står bak" synes jeg desverre gir mer tyngde bak de delvis latterlige angrepene som har vært mot deg i det siste. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor du gir folk mer skyts med slike uttalelser.

 

AtW

Her er det jo snakk om hvordan en tolker et slikt utsagn , ikke sant .

Jeg tolket det en vei du en annen , men det jeg prøver å si her er jo at det er uvesentlig hvem som står bak , da enhver bedrift vil syte for sine egne intresser .

 

TorgeirS skrev :

"De bør heller utvikle CTX som er rettferdig for både Intel og AMD "

 

Ja hadde det vært så greit så hadde sikkert mange problemer vært løst , men desverre så funker ikke verden slik .

Lenke til kommentar
Jeg tolket det en vei du en annen , men det jeg prøver å si her er jo at det er uvesentlig hvem som står bak , da enhver bedrift vil syte for sine egne intresser .

 

ja, du tolker alt som kritikk mot intel mens 90% av forumet ikke reagerer i det hele tatt. og det er MEGET vesentlig hvem som står bak, intel som er den dominante kan(og vil) diktere hva standarer som skal brukes.

Ta en chill pill eller noe.

Lenke til kommentar
Jeg tolket det en vei du en annen , men det jeg prøver å si her er jo at det er uvesentlig hvem som står bak , da enhver bedrift vil syte for sine egne intresser .

 

ja, du tolker alt som kritikk mot intel mens 90% av forumet ikke reagerer i det hele tatt. og det er MEGET vesentlig hvem som står bak, intel som er den dominante kan(og vil) diktere hva standarer som skal brukes.

Ta en chill pill eller noe.

Nei jeg tolker ikke 90% som kritikk mot Intel , men det er en kjent sak at mellom 80 og 90% av forumbrukerne er amd folk og dermed er det ikke rart de ikke reagerer , men de er jaggu snar å reagere om noen tør ytre noe ang amd som ikke oppfattes som lovprising , noe du sel viser i klartekst her .

Jeg er ikke mostander av hverken amd eller intel , men jeg har klart sagt at jeg liker Intels P4 prosessor bedre en amd sin A64 , dette til tross for at jeg vet A64 er raskere da jeg har den selv .

Men her er det desverre ikke lov til å ytre slik , for enten lovpriser du amd eller så blir du stemplet som Intelfanatiker .

Ja det er vesentlig hvem som står bak men da for å kunne gjennomføre en sak , Intel har gjennom mange år klart å opparbeide seg et forsprang og blitt større en andre , dette skulle det bare mangle at de ikke skulle benytte seg av , det er dumt og blåøyd det som serveres av enkelte at dette ikke er retferdig og realt . Tror du telenor lar være å introdusere ting som gagner dem bare fordi tele2 er mindre :cry: Nei kutt ut slikt sludder og vås , ethvert firma har den posisjon i markede som de har klart å opparbeidet seg denne vil de bruke for å styrke eller bevare denne posisjonen uansett hva de heter .

Så pillen tror jeg du tar selv :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor lenge PC-platformen vil overleve. Den vil helst sikkert overleve så lenge firmaene kan hale penger ut av oss forbrukere, men samtidig så tror jeg ikke en splittelse mellom AMD og intel er så lurt.

 

Grunnen til at jeg tror dette er fordi programvarefirmaene må velge hvilken av de nye platformene de vil støtte. Majoriteten vil nok gå den veien intel går siden de har flest kunder, og AMD vil nok mest sannsynlig gå konk til slutt. Skjer dette skal i allefall jeg kjøpe meg mac ;) Mulig fremtiden ikke er så mørk likevel med tanke på at både AMD og intel snakker om å bruke gjøre CPU'ene bedre i stand til å bruke virtuelle maskiner og emulering.

 

Videre ser man at Microsoft stadig prøver å gjøre PC'en til sin platform. Jeg synes Microsoft på mange måter går feil vei med sin forenkling av brukergrensesnittet. Greit at ikke alle er så flinke med windows, men i stedet for å lage store knapper som fyller hele skjermen som det står "trykk her" på, burde de heller satse på å lage et dynamisk miljø som både nybegynnere og viderekomne kan dra nytte av. Jeg føler at fremtiden i Microsoft sine hender vil gjøre PC'en til en boks som står koblet til TV'en, og at man til slutt bare kan velge mellom winBox 1, 2 og Pro. Det føles som man ikke har noe valg.

 

Men det er vel sånn moderne markedsøkonomi fungerer dessverre :ermm:

Lenke til kommentar

Mye sant i det du sier der , en ser stadig vekk mer og mer vridning til å iplementere pcèn i sammenheng med tv,video og dvd .

La oss håpe det ikke går den veien selv om det helt klart er et marked for slike løsninger .

At AMD og Intel konkurerer og kommer til å fortsette med dette er det vel liten tvil om , her kunne det jo vært greit om de kunne sammarbeidet mere på enkelte ting som feks en felles plattform som ivaretok begges intresser .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...