Gå til innhold

Digital Impuls i Møllergata


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært skeptisk til å handle PC/deler over disk pga at vi har så mye sterkere rettigheter ved netthandel. Det er jo allikevel fristende å stikke innom butikker som har "nettpriser", slipper fraktkostnader når det ikke er storkjøp, og slipper den ulidelige postgangventingen.

 

Kjøpte en logitech mx510 på DI i Oslo, etter 1-2 ukers tid begynte RMB å slippe taket når den holdes nede. Dette skjedde ikke ofte, og det er jo bare å trykke på nytt. Altså ikke noen stor feil, men i FPS spill med alt-fire på RMB er det jo små marginer. Prøvde å rive meg i håret i frustrasjon over at musa ikke var kjøpt på nett siden dette hendte innen nett-angrefrist, kom ikke langt med det siden jeg er snauskalle. Tok med musa til DI og de testet den i 10-20 min uten å kunne gjenskape feilen, ble bedt om å komme igjen dagen etter så de fikk "langtidstestet" den på kvelden.

 

Nå sitter jeg her med en ny mx510 og er storfornøyd, tenkte at de fortjente litt skryt for god kundebehandling da mange nok ikke ville gitt reklamasjon i denne saken. Kjekt å kunne handle trygt også over disk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge vært skeptisk til å handle PC/deler over disk pga at vi har så mye sterkere rettigheter ved netthandel.

Vel, et stort klarer signal på "et barn av tiden" finner man jo ikke. Jeg tror alle over den nette alder av 25 vil heller si det motsatte. Men faktum som en over her sier er jo at det er 100% likgyldig hvor du kjøper. Som forbruker er du beskyttet av angrefrist og garantier.

 

Men jeg hadde gjerne likt å vite hvorfor du trodde du hadde større rettigheter ved å kjøpe på nette enn over disk? Hvor kom den konklusjonen fra?

 

Happy fragging!! Nestegang kjøp MX 1000...stort råere mus skal du lete lenge etter!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Enten dette hadde vært reklamasjon eller ikke, skal Digital Impuls ha skryt for god service og ganske gode priser. Jeg har handlet hos Digital Impuls flere ganger, og jeg har til og med fått god hjelp til å finne ut hva slags deler jeg skulle ha da jeg bestilte PCen min. Dette pleier å koste penger, men de gjorde et unntak for meg. Jeg har sett dem gjøre unntak for flere andre kunder også. De personene som jobber der er hjelpsomme, hyggelige, og de har god peiling på varene sine (og andre varer).

 

I Møllergata er det to databutikker (jeg vet om): Digital Impuls og Datakjeden. Digital Impuls er enormt mye bedre enn Datakjeden, etter mine erfaringer. Hos Datakjeden vet de lite og har dårlig service, i tillegg til at det er dyrere der og at det veldig ofte er lang kø der. Det eneste som tvinger meg til å kjøpe ting hos Datakjeden er det litt for lite vareutvalget de har hos Digital Impuls...

Men en ting skal Datakjeden allikevel ha. Hvis du skal f. eks. kjenne hvordan et tastatur er å trykke på, og de ikke har en demovare av det tastaturet, så åpner de bare pakken, og du får prøve allikevel. Uten at du må betale, selvsagt.

Lenke til kommentar
Jeg har lenge vært skeptisk til å handle PC/deler over disk pga at vi har så mye sterkere rettigheter ved netthandel.

Vel, et stort klarer signal på "et barn av tiden" finner man jo ikke. Jeg tror alle over den nette alder av 25 vil heller si det motsatte. Men faktum som en over her sier er jo at det er 100% likgyldig hvor du kjøper. Som forbruker er du beskyttet av angrefrist og garantier.

 

Men jeg hadde gjerne likt å vite hvorfor du trodde du hadde større rettigheter ved å kjøpe på nette enn over disk? Hvor kom den konklusjonen fra?

 

Happy fragging!! Nestegang kjøp MX 1000...stort råere mus skal du lete lenge etter!!

 

AKIRA

Vel, er man missfornøyd med et produkt som er kjøpt over disk så kan du ikke returnere det, utgjør en god forskjell. Poenget mitt her var igrunn det at mange vil avfeie en slik reklamasjon etter å ha testet produktet i butikken og ikke funnet feil. Det har mange erfart.

Lenke til kommentar
Vel, er man missfornøyd med et produkt som er kjøpt over disk så kan du ikke returnere det, utgjør en god forskjell.

Men de fleste butikker vil vel ha fornøyde kunder? Jeg jobber i fotobutikk (over disk), og senest i dag byttet vi ett kompaktkamera i et speilrefleks fordi kunden ikke var fornøyd med kompaktkameraets muligheter. De hadde da hatt mulighet til å teste kameraet i butikken, men fant ut etter ett par måneders bruk at det ikke passet deres behov. I stedet for å få en misfornøyd kunde, byttet vi kameraet, og selger det de leverte inn som demo. Eneste var at speilreflekskameraet var på tilbud og kostet en hundrelapp mindre en kompaktkameraet, men det syntes kunden var helt ok ettersom han hadde hatt kameraet et par måneder allerede. Det gjelder å finne en løsning som er akseptabel for begge parter.

 

Det må da de fleste butikker se på som en fordel, å ha fornøyde kunder.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

jeg er også storfornøyd med denne sjappa.

tar turen innom der titt og ofte.

de har liksom TID til å slå av en prat om der ikke er for mange folk der også.

OG de har virkelig forstått dette med at folk har lyst til å se og føle på tinga de evt. skal kjøpe.

aldri noe fuzz der.

en ting til:
jeg ringer ofte til dem for å etterspør ting og saker.
de tar alltid telefonen og jeg har til gode å vente i over 20 sekund før noen tar den.
får nesten sjokk hver gang. hehe

siste kjøpet mitt der var noen lian-li thumbscrews.

de hadde det ikke i varelisten engang, men la det inn "on the fly" mens jeg var på telefonen.
noen dager etterpå var de der!

Lenke til kommentar

Veldig hyggelige og serviceinnstilte folk på Digital Impuls. Bare synd de har så begrenset utvalg... =( Skulle gjerne handla mer der, hvis de bare hadde hatt de tinga jeg vil ha!...Datakjeden derimot, har stoort utvalg, men noen bryske ekspeditører innimellom de mer normalt greie folkene...køen deres går meg igrunn mest på nervene, og en gang ble jeg lurt opp i stry mht. tidsaspektet jeg ble forespeilet da jeg bestillte et kabinett. Istedetfor at jeg fikk det over helga, gikk det over 2 uker! :mad: Det var heller ikke noen beklagelser å få i etterkant...akkurat de ukene uten PC ga meg maksimalt med problemer...

 

Hvis Digital Impuls leser denne tråden: "Ta inn Plextors nye dvd brenner litt brennkvikt!" Ellers...må jeg gå til fienden :no:

Endret av PapstSkalle
Lenke til kommentar
Hvis Digital Impuls leser denne tråden: "Ta inn Plextors nye dvd brenner litt brennkvikt!" Ellers...må jeg gå til fienden :no:

Da jeg var på Digital Impuls og spurte etter Plextor, fikk jeg inntrykket av at de har et eller annet i mot Plextor sine DVD brennere. De anbefalte NEC i stedet. Greit at NEC er billigere, men dette var på den tiden den første DVD brenneren til NEC var på markedet, og den hadde på den tiden en god del mindre positive egenskaper som Plextor var mye bedre på. Om Plextor er så mye bedre nå vet jeg ikke, men det kunne uansett vært en god ide å ta de inn så lenge det er et marked for de.

Lenke til kommentar
Vel, er man missfornøyd med et produkt som er kjøpt over disk så kan du ikke returnere det, utgjør en god forskjell.

Men de fleste butikker vil vel ha fornøyde kunder? Jeg jobber i fotobutikk (over disk), og senest i dag byttet vi ett kompaktkamera i et speilrefleks fordi kunden ikke var fornøyd med kompaktkameraets muligheter. De hadde da hatt mulighet til å teste kameraet i butikken, men fant ut etter ett par måneders bruk at det ikke passet deres behov. I stedet for å få en misfornøyd kunde, byttet vi kameraet, og selger det de leverte inn som demo. Eneste var at speilreflekskameraet var på tilbud og kostet en hundrelapp mindre en kompaktkameraet, men det syntes kunden var helt ok ettersom han hadde hatt kameraet et par måneder allerede. Det gjelder å finne en løsning som er akseptabel for begge parter.

 

Det må da de fleste butikker se på som en fordel, å ha fornøyde kunder.

Jepp , kjøpte selv et kamera på en lokal fotobutikk men var ikke fornøyd med dette så etter to dager dro jeg tilbake og fikk levert inn kameraet og fikk pengene tilbake (ca 5000.-9 de tok riktinok 200.- kr fordi jeg hadde brukt det , men det er jo ikke stort mere enn frakta til en webshop .

Lenke til kommentar
Hvis Digital Impuls leser denne tråden: "Ta inn Plextors nye dvd brenner litt brennkvikt!" Ellers...må jeg gå til fienden  :no:

Da jeg var på Digital Impuls og spurte etter Plextor, fikk jeg inntrykket av at de har et eller annet i mot Plextor sine DVD brennere. De anbefalte NEC i stedet. Greit at NEC er billigere, men dette var på den tiden den første DVD brenneren til NEC var på markedet, og den hadde på den tiden en god del mindre positive egenskaper som Plextor var mye bedre på. Om Plextor er så mye bedre nå vet jeg ikke, men det kunne uansett vært en god ide å ta de inn så lenge det er et marked for de.

DI selger da Plextor brennere.

 

Jeg er forøvrig svært fornøyd med min NEC, vet ikke noe om tidligere modeller. Har prøvd et utall forskjellige plater og den tar alle. Har venner med plextor og kan ikke se at prisforskjellen er verdt pengene. Bra å høre at mange har gode erfaringer med innbytte av foto/Pc fra butikk.

Lenke til kommentar

Poenget med handel over disk er at du skal få tilstrekkelig med informasjon før du kjøper slik at du vet 100% sikkert om du ønsker varen eller ikke. Hvis du ikke har fått tilstrekkelig informasjon og føler deg lurt av selgeren pga mangel på informasjon, så har du rett til å levere varen og kreve pengene tilbake. Man får angreretten ved kjøp over fjernsalg grunnet det ikke er alltid man vet hva man får og dermed får det som en ekstra sikring.

 

Mange som ikke vet om dette, men hvis ikke selger har gitt tilstrekkelig info slik at du vet at du ønsker den, så er det feil/mangel på informasjon og dermed har du krav på penger tilbake. Hvis et produkt blir ødelagt innen reklamasjonen har man såklart krav på et nytt produkt, samme eller tilsvarende.

 

EDIT: Snekker'n: Du hadde krav på alle pengene tilbake, hvis du ikke var fornøyd med kamera så kan man gå tilbake og klage på dårlig informasjon fra selger og dermed kan dem ikke kreve penger for at du brukte et produkt du ikke var fornøyd med i to dager.

Endret av Basus
Lenke til kommentar
Hvis et produkt blir ødelagt innen reklamasjonen har man såklart krav på et nytt produkt, samme eller tilsvarende.

Feil... selger har lov til å prøve å reparere produktet for samme feil to ganger før kunden har rett til å kreve nytt/tilsvarende produkt, eller å heve kjøpet.

 

Snekker'n: Du hadde krav på alle pengene tilbake, hvis du ikke var fornøyd med kamera så kan man gå tilbake og klage på dårlig informasjon fra selger og dermed kan dem ikke kreve penger for at du brukte et produkt du ikke var fornøyd med i to dager.

 

Feil igjen... bare at man ikke er fornøyd med kameraet er ikke grunn god nok til å kunne kreve pengene tilbake. Har man derimot fått feil informasjon fra selger, kan man kreve dette. Men Snekker'n sier ingenting om dårlig informasjon.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Jeg har handla litt hos DI i Møllergate i det siste. Har vel litt blanda følelser nå siden jeg ved to anledninger nå har mottatt feil vare.

 

Første gang oppdaget jeg det da jeg sto i butikken og spøkte litt rundt det ("jasså du tar betalt for den dyreste utgaven av PSU`n og utleverer den rimeligste..." lettere spøkefullt) og tenkte at slike ting skjer i ny og ne uten å legge noe mer i det (prisforskjellen på varen jeg hadde betalt for og varen jeg fikk utlevert var på 500,-).

 

Var nede der igjen på Fredag, og hadde forhåndsbestilt diverse vifter mm. Jeg skulle også bestille endel varer de ikke har i utvalget i butikken men som de kan få tak i. Får utlevert 2 vifter som eskene var store nok til å inneholde 120mm vifter og tenker ikke mer over det. Betaler det jeg hadde bestilt på nettet og sier at jeg er på jakt etter en Rimelig kjøler til Socket A. Etter litt frem og tilbake begynner vi å snakke om en ribbe de hadde i utstilling (men som er gått ut av produksjon for lenge siden) og jeg spør om de har en slik på lager og hva jeg eventuelt kan få den for. Får beskjed om at vi sikkert kan få til noe.

 

Deretter forsvinner selgeren inn på bakrommet for å bestille det de måtte bestille for meg (jeg regner da logisk nok med at vedkommende skulle komme ut igjen og fortsette samtalen, det skjedde ikke før noen var ett par ganger inne på bakrommet).

 

Etter litt frem og tilbake med en av de andre (som ikke kjente til varen spesielt godt) kommer første selger ut igjen og nermest fremstiller meg som en idiot for å ikke ha kjøpt varen fra en av de andre selgerene i butikken (som førøvrig ikke fant frem varen uten hjelp fra selger nr1).

 

Ja dette er misforståelser frem og tilbake, men har selv jobbet med salg og hadde aldri fremstilt en kunde slik foran andre på tross av hvor tullete jeg mente det var at vedkommende ventet på meg.

 

Anyways, kommer meg til slutt hjem og pakker ut varene. Oppdager til min irritasjon at de viftene jeg trodde var 120mm var 92mm vifter i 120mm esker (varenummeret er 92mm, men esken er lik som 120mm). Ringer sporenstreks ned og gir beskjed om at jeg har mottatt feil vare. Får beklagelser og beskjed om at jeg må komme ned med varen. Jeg spør pent om å få slippe å dra tilbake med en gang og heller ta det når jeg skal ned å hente de andre varene jeg har bestilt. Dette var ikke noe problem (+ i margen for det).

 

Så min erfaring med DI i møllergate er litt både og :p

Lenke til kommentar

Jeg har aldri fått dårlig service hos DI. Jeg har dog flere ganger blitt møtt med arrogante selgere de gangene jeg har vært inne på Datakjedens lokaler i møllergata.

En gang (for cirka trekvart år siden) ga jeg kassafyren et hovedkortnavn og spurte om han kunne gi meg pris og tilgjengelighet. Han spadde opp feil kort, og da jeg poengterte det, ble han sur og påsto hardnakket at jeg tok feil og han hadde rett. Min spontane reaksjon var et skjevt smil og "- Der mistet du akkurat en kunde og et potensielt salg."

 

Så gikk jeg til DI. Jeg ga karen bak kassa hovedkortnavnet og han la inn bestilling og ga meg 2 dager leveringstid. Da det viste seg at kortet kom i sjappa bare dagen etter grunnet flaks, ringte de meg opp på mobilen og sa ifra. Det kaller jeg service. :)

 

Siden har jeg sikkert lagt igjen 20 lapper der, og stikker stadig innom for å sjekke priser og slå av en liten prat med selgere som faktisk vet hva de snakker om...

 

Og det beste; Er det noe jeg er hypp på, så skaffer de det. Uten videre dikedarier. Og til en rimelig penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...