ManagHead Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Har problemer med at når kablen fra routeren til maskinene blir for lang, så klarer jeg ikke å kjøre gjennom 100Mbit/sec, men må kjøre på 10Mbit/sec isteden. Det er en D-Link DI 704P router. Kabelen er mellom 25 og 30 meter. På en kabel som er ca. 3 meter kjører den 100Mbit glatt. Kan det bli bedre om man setter en switch før nettverkskortet og så kjører derfra og inn på maskinen? Evt. finnes det noen forsterkere som man kan sette på for å få bedre signal? På forhånd takk for hjelp! ManagHead
agvg Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Har problemer med at når kablen fra routeren til maskinene blir for lang, så klarer jeg ikke å kjøre gjennom 100Mbit/sec, men må kjøre på 10Mbit/sec isteden. Det er en D-Link DI 704P router. Kabelen er mellom 25 og 30 meter. På en kabel som er ca. 3 meter kjører den 100Mbit glatt. Antagelig er kabelen din ikke koblet korrekt etter skjema, da får du akuratt disse symptomene du beskriver.
ManagHead Skrevet 11. november 2004 Forfatter Skrevet 11. november 2004 Har problemer med at når kablen fra routeren til maskinene blir for lang, så klarer jeg ikke å kjøre gjennom 100Mbit/sec, men må kjøre på 10Mbit/sec isteden. Det er en D-Link DI 704P router. Kabelen er mellom 25 og 30 meter. På en kabel som er ca. 3 meter kjører den 100Mbit glatt. Antagelig er kabelen din ikke koblet korrekt etter skjema, da får du akuratt disse symptomene du beskriver. Hva mener du med korrekt etter skjema? Den er koblet med akkurat samme fargene fra høyre til venstre på begge sider, hvis du skjønner hva jeg mener. Vi prøvde med en kort kable som vi koblet akkurat likedann, da virket det.
agvg Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Den er koblet med akkurat samme fargene fra høyre til venstre på begge sider, hvis du skjønner hva jeg mener. Vi prøvde med en kort kable som vi koblet akkurat likedann, da virket det. Ja, rekkefølgen på fargene er viktig. Likt i begge ender duger som regel ikke på lange kabler. http://www.duxcw.com/digest/Howto/network/cable/cable5.htm
ManagHead Skrevet 12. november 2004 Forfatter Skrevet 12. november 2004 Ok, skal teste det Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå