Gå til innhold

Skjermkort til max 500 kr, har dere anbefaling?


salah

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har 500 kr (jeg har ikke mer nei!) som jeg vil bruke til et nytt skjermkort.

 

Jeg bruker kortet for det aller meste til Linux-bruk (HTML, PHP, Java programmering) og litt til Windows (noen visse programmer, pluss Battlefield).

 

Av spill spiller jeg kun Battlefield 1942 og DesertCombat (som er en Battlefield 1942 mod) og CS, men det er bare når jeg er på LAN!

 

Jeg er veldig takknemlig om dere kunne finne et kort som passer til mitt bruk?

 

Jeg har NULL peiling på skjermkort!

 

Skjermkortet må passe til Abit NF7, som bruker 1.5 volt!

 

Takker for alle svar!

 

(Grunnen til et så billig skjermkort er at jeg ikke spiller mye, pluss at jeg har brukt mange tusen kroner på andre deler allerede)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersomo jeg skulle ha brukt kun 500,- på nytt skjermkort så hadde jeg nok vurdert å kjøpe brukt.

 

Jeg gikk nettopp over fra et Nvidia GeForce 4200Ti til 6800LE, overgangen er stor men jeg må si at jeg er sterkt imponert over at mitt gamle 4200 kort holdt ut så lenge. Det kryr av brukte 4200 kort på blant annet qxl, så det er absolutt et godt bruktkjøp.

 

Skal du absolutt ha støtte for DX9 så finner du også endel brukte kort i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Med et budsjett på 500 kroner ville jeg heller ha satset på noe brukt. Finnes mange bra Geforce4-kort til rundt den prisen (Ti4200 f.eks.). Sjekk ut QXL og bruktmarkedet her på HW.

 

Edit: Slått på målstreken av BareGjest :D

Hm ja men jeg er ikke 18 år ennå og kan ikke registrere meg på QXL.

 

Kan noen forresten lete etter et brukt kort på QXL eller bruktmarkedet for meg?

 

Har som sagt null peiling :blush:

 

Takker for mer hjelp!

Lenke til kommentar

Med forbehold om drivere til linux vil jeg tro Radeon 9550 burde være tilstrekkelig.

 

Eller kanskje GeForce FX5500

 

Begge kortene er noen tiere over budsjett, og ikke akkurat de raskeste, men dersom kravene ikke er så høye bør de kunne gjøre nytten.

 

Ellers er det et bra tips å kikke på bruktmarkedet, men det er ikke eneste løsning som noen ser ut til å mene...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Hm ja men jeg er ikke 18 år ennå og kan ikke registrere meg på QXL.

 

Kan noen forresten lete etter et brukt kort på QXL eller bruktmarkedet for meg?

 

Har som sagt null peiling  :blush:

 

Takker for mer hjelp!

Her har du f.eks. et kort fra bruktmarkedet: Creative Geforce4 Ti4200. I utgangspunktet er dette ihvertfall et rimelig bra kort. Tror du skal kunne kjøre Battlefield ganske greit med det, men det kommer selvsagt også ann på resten av maskina di.

Lenke til kommentar

Synes ikke dette ser ut som noe stort problem. Han vil ha et AGP kort som passer til hovedkortet sitt med en makspris på 500,-. Hvorfor ikke holde seg til disse rammene?

 

To valg. Bruktmarkedet eller nytt.. Kravene var jo ikke store. Skal hovedsaklig kjøre linux så cluet er jo bare å finne noe som funker. Som noen sier så har vel Nvidia et fortrinn med sine drivere.

 

på komplett.no så er det ca 10 kort som er i prisklassen og 2 av disse er Nvidia. Siden du ikke spiller så mye så trenger du vel ikke all verden.

 

Dette kortet burde være passe spør du meg.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke legger inn mer enn 500 i skjermkort så får du bare et elendig kort som ikke egner seg til spilling, punktum.

 

 

 

Det er lit tøys å si. Han sier jo at han bare skal spille bf. (som tyngste spill) Det holder fint med et ti4200 eller høyere så lenge resten av maskinen er god. (1024*768 , alt på low, ingen aa-af) Får han et ti4600 til 500,- kommer det til å gå glimrende.

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=14...um=1&Catg=11760

 

er jo et greit kort på qxl til en billig penge.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Synes ikke dette ser ut som noe stort problem. Han vil ha et AGP kort som passer til hovedkortet sitt med en makspris på 500,-. Hvorfor ikke holde seg til disse rammene?

 

To valg. Bruktmarkedet eller nytt.. Kravene var jo ikke store. Skal hovedsaklig kjøre linux så cluet er jo bare å finne noe som funker. Som noen sier så har vel Nvidia et fortrinn med sine drivere.

 

på komplett.no så er det ca 10 kort som er i prisklassen og 2 av disse er Nvidia. Siden du ikke spiller så mye så trenger du vel ikke all verden.

 

Dette kortet burde være passe spør du meg.

Helt enig! har selv hatt 5500 og spilt rome total war, så dette burde gå brillefint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...