Gå til innhold

"Bonuspoeng" på webshop?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg driver til stadighet og kjøper inn komponenter for andre, og bygger og reparerer PC'er for omtrent alle jeg kjenner.

Men som de fleste vet så er det ikke lett å ta betaling av kjente, hehe.

 

Tenkte derfor at det måtte vært en god ide å ha en wbshop med en slags "bonuspoeng" ordning, slik at man kunne bytte inn poeng som man hadde opptjent i varer, eller noe i den dur?

 

Noen som vet om det finnes webshop'er som har noe slikt?

Synes det er en knakende god ide, da ville jo folk holdt seg til en butikk stort sett?

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo starte et enkeltmannsforetak eller noe slik og skaffe deg en forhandleravtale med Hattelco, Itegra, Norek eller noen andre. Koster vel ca. kr. 3000,- å registere i brønnøysundregistrene.

 

Da handler du bittelitt rimeligere (slettes ikke alltid), og kan sitte igjen med noen stakkars kroner for bryderiet. Antar at vi snakker i gjennomsnitt 5-6 prosent rimeligere pris hvis du har en fakturaavtale som medfører noe lavere kostnad på frakt/oppkrav, sammenlignet med å handle på billigste sted til enhver tid.

 

Merker meg imidlertid at f.eks. Norek i de tilfellene jeg har kunnet sjekke opp ligger likt eller marginalt høyere enn rimeligste webshop. Antar at man må være storkunde for å oppnå hyggeligere priser.

Lenke til kommentar

Det er ikke lov, det var en grunn til at Rimi måtte begynne å gi ut domino eller hva det hette i kontanter. Det er ikke tilatt ifølge norsk lov med slike bonus poeng.

 

Jeg handler selv mye hardware ca 30k i måenden(bygger pcr å selger, ikke mye fortjeneste på vært pc men jeg synes det er morro :)) så jeg hadde også vært intrisert

Lenke til kommentar

Norek har en minimumsgrense som man må handle for i løpet av et år for å kunne beholde "forhandlerstatus". Regner med at en må handle en god del for å kunne opprettholde denne.

 

Regner forsåvidt med at folk som trenger hjelp til innkjøp og bygging av datamaskiner er villig til å betale noen kroner for jobben, eventuelt tilby andre tjenester tilbake. Personlig sluttet jeg å hjelpe gud og hvermann med dette for mange år siden. Etter min mening er det sjeldent verdt bryet med å hjelpe en som kjenner en kompis av deg og tilsvarende med å bygge en datamaskin. Det eneste du oppnår er at telefonen ringer døgnet rundt fordi datamaskiner som du har bygget er virusinfisert o.l. I slike situasjoner er det plutselig langt verre å si nei til å hjelpe, selv om problemet ikke har noe med den jobben du utførte å gjøre. Just my two cents.

Lenke til kommentar
Du kan jo starte et enkeltmannsforetak eller noe slik og skaffe deg en forhandleravtale med Hattelco, Itegra, Norek eller noen andre. Koster vel ca. kr. 3000,- å registere i brønnøysundregistrene.

 

Da handler du bittelitt rimeligere (slettes ikke alltid), og kan sitte igjen med noen stakkars kroner for bryderiet. Antar at vi snakker i gjennomsnitt 5-6 prosent rimeligere pris hvis du har en fakturaavtale som medfører noe lavere kostnad på frakt/oppkrav, sammenlignet med å handle på billigste sted til enhver tid.

 

Merker meg imidlertid at f.eks. Norek i de tilfellene jeg har kunnet sjekke opp ligger likt eller marginalt høyere enn rimeligste webshop. Antar at man må være storkunde for å oppnå hyggeligere priser.

Kjøper du varene som bedrift og ikke som privatperson, gjelder ikke forbrukerkjøpsloven. Så om prosessoren din svir seg, og du vil svindle Komplett for en ny, sier de bare "In your face, mofo!". Eller ikke. Du taper sannsynligvis flere penger på det enn du sparer, i allefall om du kjøper like mye hardware som gjennomsnittsnerden.

Lenke til kommentar
Norek har en minimumsgrense som man må handle for i løpet av et år for å kunne beholde "forhandlerstatus". Regner med at en må handle en god del for å kunne opprettholde denne.

 

Regner forsåvidt med at folk som trenger hjelp til innkjøp og bygging av datamaskiner er villig til å betale noen kroner for jobben, eventuelt tilby andre tjenester tilbake. Personlig sluttet jeg å hjelpe gud og hvermann med dette for mange år siden. Etter min mening er det sjeldent verdt bryet med å hjelpe en som kjenner en kompis av deg og tilsvarende med å bygge en datamaskin. Det eneste du oppnår er at telefonen ringer døgnet rundt fordi datamaskiner som du har bygget er virusinfisert o.l. I slike situasjoner er det plutselig langt verre å si nei til å hjelpe, selv om problemet ikke har noe med den jobben du utførte å gjøre. Just my two cents.

Hehe, kjenner meg igjen der ja!

Kan bli sliten til tider....har vurdert å sette stopp jeg også.

Lenke til kommentar

Bonus poeng, eller en bonus side der du fikk først tillgang til demovarene, men det først etter å ha handlet for en viss summ etc. Som mange andre her bygger jeg pc for venner\kjente å haddet nokk konsetrert meg om å handle hos en webshop om noe slikt haddet blitt gjennomført, haddet vært genialt om vi faste kunder på "komplett" kunne få de fete fingrene våre på demolageret først :yes:

 

Selv synes jeg dette var en genial ide, har sett det på bokklubber o.l men har aldig tenkt på at webshopper burdet gjøre det samme.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...