Gå til innhold

Tv kort til 1000.- kr. Men hvilket?


LilleG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et Leadtek Winfast TV2000XP Expert, og er meget fornøyd med det. Det kommer med det beste standard tvtuner-programmet i bransjen (etter min og mange andres meninger på diverse fora), og har meget gode opptaksmuligheter, med ting som direkte brenning til dvd og svcd som eksempler. J

 

eg har PCI-versjonen, men tror det er en tilsvarende USB-versjon tilgjengelig om du ønsker dette i stedet. Jeg har selv ikke prøvd andre TV-kort enn dette, så jeg kan ikke sammenligne kvalitet og lignende, men jeg er iallefall meget fornøyd med dette kortet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde PCTV RAVE på min p4 3.4Ghz og den slukte 50 % av cpu kraften lol :thumbdown::whistle::cry::no::nei::hrm::hmm::ohmy:

Leverte kortet tilbake til elkjøp og fikk igjen mine 500kr. Nå har jeg derimot investert i ny datakapital og anskaffet meg ett Happauge 350 kort :D som natt og dag. bruker lite cpu og bildet er enormt mye bedre :cool:

Lenke til kommentar
Si du har 1000mhz og den tar 20% av cpuen. Vil det da si at den tar 10% av en 2ghz? :blush:

En halvveis grei sammenligning kan være DivX-avspilling på min Athlon 64 med Cool´n´Quiet. Med CPU på ca 1000 MHz, ligger CPU-bruk på rundt 15-20% syns jeg å huske. Med standard 2200MHz ligger tilsvarende på 10-15% mener jeg.

 

Man får nok ikke en fordobling av ytelsen, da man alltid har mange andre prosesser som kjører i tillegg.

Lenke til kommentar
Si du har 1000mhz og den tar 20% av cpuen. Vil det da si at den tar 10% av en 2ghz?  :blush:

Veldig enkelt forklart: Ja

 

Litt vanskeligere forklart: MHz er ikke alt, Det kommer også en del an på CPU-arkitektruen. F.eks yter ikke en Celeron 2GHz i nærheten av det en Opteron eller Pentium-M 2GHz gjør.

Vist begge cpuene har samme CPU arkitektrur, eneste forskjell er mhz`en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...