Gå til innhold

Noen ganske basice spørsmål i premier 6.5


Anbefalte innlegg

Hei hei. Det har seg slik at vi skal lage en liten film i et engelsk-prosjekt, og da trengs det litt redigering. Jeg har lært meg stort sett de aller mest basice tinga, men er en del ting jeg ikke får til. Bruker forresten adobe premier 6.5.

 

1) Hvordan importerer jeg film fra kameraet?

 

2) Jeg får ikke til transitions, og skjønner ikke hva jeg gjør feil. Jeg drar den effekten jeg ønsker ned på transtition-linjen. Men når previewen går over der trasition-effekten skulle vært, får jeg bare et kryss øverst i venstre hjørne, og ingen transition. Btw, noen som vet om det finnes en transition som "fader til black", og hvor jeg finner denne?

 

3) Hvordan stiller jeg ett lydspor lavere, og ett annet høyere?

 

Vet at premier 6.5 sikkert ikke er det beste akkurat, men er det eneste jeg hadde tilgjengelig.

Tusen takk for all eventuell hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koble til med firewire, file-capture-movie

 

Videoklippene må ligge på hver sin linje, og overlappe hverandre litt. transitionen legger du i mellom.

 

Klikk på den lille røde firkanen på lydsporet, så får du opp "rubberband", som du kan stille lyden med.

 

Premier 6.5 var det eneste du hadde tilgjengelig....ikke det beste? Ikke dårlig å ha et program til langt over 5000 kroner liggende å slenge, og på toppen av alt ikke være særlig fornøyd med det :)

 

Tommy

Lenke til kommentar

Ahh, tusen takk for svarene, men jeg fikk ikke til alt...

 

Når jeg trykker file, så capture, så movie, så kommer det at jeg kan ta opp film? Jeg vil gjerne importere noe som allerede ligger på kameraet...Hvordan gjør jeg det?

 

Transitions og fade to black fikk jeg til, tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Du høres ut som en bruker som kunne ha adskillig større glede av et program som Pinnacles Studio...Vanvittig mye enklere å bruke med bortimot selvforklarende brukergrensesnitt.

 

Hvis du kan ha et såpass kostbart program som Premier 6.5 ligggende å slenge, skulle være en smal sak å bla opp noen hundrelapper for Studio ;)

 

Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar

Takk for all hjelp, får til det meste nå.(i hvertfall det jeg MÅ kunne)

Eneste jeg lurer på er om det finnes en bedre metode å fjerne støy på enn å skru ned trebble? Det går forsåvidt greit, men lyden blir ganske rar da...

 

Og til de som antyder at jeg piratkopierer, kan jeg si at jeg fikk programmet lovlig(så vidt det er meg bekjent)gjennom min fars jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...