Gå til innhold

Hvem forsvinner av Bushs ministere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Colin Powell blir og Donald Rumsfeld forsvinner.

Snarere tvert imot, vil jeg si. Collin Powell er meget omstridt i egen administrasjon, jeg tror vi vil se at han forsvinner. Man snakker om hvorvidt Rice skal overta posten som utenriksminister. Donald Rumsfeld er en sikker vinner - hvis han ikke fortsetter som forsvarsminister (noe jeg tror han gjør), får han garantert tildelt et annet ansvarsområde. En såpass solid venn av Bush-familien, mister ikke sin post - vi så jo hvordan han ble skånet for tortursaken i de irakiske fengslene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hvertfall godt at Ashcroft forsvant.  :thumbup:

Neppe, da denne Gonsales visstnok er ennå mindre opptatt av de såkalte borgerrettigheter.

Ja, men han er latino-amerikansk, sa da er det greit. ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hvertfall godt at Ashcroft forsvant.  :thumbup:

I second that. Aschcroft dannet ingen særlig god figur i administrasjonen - jeg tror det var et godt trekk å bytte ham ut.

Ja, men hvem er det som har dannet det bilde da?? Hmmmmm... ;)

Lenke til kommentar
Hvertfall godt at Ashcroft forsvant.  :thumbup:

I second that. Aschcroft dannet ingen særlig god figur i administrasjonen - jeg tror det var et godt trekk å bytte ham ut.

Ja, men hvem er det som har dannet det bilde da?? Hmmmmm... ;)

Hvis du tenker på den samme jeg tenker på, skjønner jeg hvorfor. :D

 

Men ærlig talt... it goes without saying.

Lenke til kommentar
Powell trakk seg i ettermiddag.

Ja og det er synd , for det inneberer at han slipper til betydelig mere ekstreme folk i sin plass .

Powel har gjordt en god jobb , eneste feilen var den redgjørelsen han kom med ang alle de fabrikkene i Irak og at Irak hadde atomvåpen , dette viste seg å være løgn . Men dette var jo et bestillingsverk fra Bush da han ikke hadde en reell grunn til å trosse Fn .

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ja og det er synd , for det inneberer at han slipper til betydelig mere ekstreme folk i sin plass .
Litt "pre-emptive action" her Snekkeren? Ikke sett hesten for kjerren. ;)
Powel har gjordt en god jobb , eneste feilen var den redgjørelsen han kom med ang alle de fabrikkene i Irak og at Irak hadde atomvåpen , dette viste seg å være løgn . Men dette var jo et bestillingsverk fra Bush da han ikke hadde en reell grunn til å trosse Fn .

1. Fabrikkene var basert pa fire forskjellige vitner.

2. Han sa aldri at Irak hadde atomvapen.

3. Nar skal du komme tilbake til denne verden?

4. Fremstillingen din av Powell som en liten nikkedukke er like toskete som dine logner om at Powell sa Irak hadde atomvapen. Hvis det er noen som lyver her, sa er det deg.

Lenke til kommentar
Ja og det er synd , for det inneberer at han slipper til betydelig mere ekstreme folk i sin plass .
Litt "pre-emptive action" her Snekkeren? Ikke sett hesten for kjerren. ;)
Powel har gjordt en god jobb , eneste feilen var den redgjørelsen han kom med ang alle de fabrikkene i Irak og at Irak hadde atomvåpen , dette viste seg å være løgn . Men dette var jo et bestillingsverk fra Bush da han ikke hadde en reell grunn til å trosse Fn .

1. Fabrikkene var basert pa fire forskjellige vitner.

2. Han sa aldri at Irak hadde atomvapen.

3. Nar skal du komme tilbake til denne verden?

4. Fremstillingen din av Powell som en liten nikkedukke er like toskete som dine logner om at Powell sa Irak hadde atomvapen. Hvis det er noen som lyver her, sa er det deg.

Den saken diskuterer jeg ikke på nytt med deg , da du er den eneste som fortsatt tror haan ikke sa det .

Bla så var Odd K tveit på dagsrevyen i dag og der var det vist et klipp fra den uttalelsen og Tveit sa det samme som meg , men det er jo også fiendlig propaganda :whistle:

Har aldri hatt noe mot Powell untatt den brølern han gjorde der , men jeg regner med at han ikke hadde noe valg heller om han ønsket å bli i jobben . :hmm:

Her er hva han selv svarte :

 

Men på spørsmål fra pressen om han personlig følte seg såret etter den i ettertid pinlige FN-presentasjonen, svarte Powell alltid ifølge NTB-Reuters:

 

-Jeg tjener presidenten så lenge presidenten har bruk for meg.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Den saken diskuterer jeg ikke på nytt med deg , da du er den eneste som fortsatt tror haan ikke sa det .

Bla så var Odd K tveit på dagsrevyen i dag og der var det vist et klipp fra den uttalelsen og Tveit sa det samme som meg , men det er jo også fiendlig propaganda

Men som vi har erfart, har du en tendens til a si at andre har sagt noe helt annet enn det de faktisk sa. Sa jeg vedder en god del pa at Odd K Tveit sa noe helt annet enn det du gjengir her.

 

Colin Powell har aldri sagt at Irak hadde atomvapen. Hele teksten fra presentasjonen hans er fullt tilgjengelig.

 

Her Snekkeren:

http://www.state.gov/secretary/rm/2003/17300.htm

 

Finn en sitat der hvor han sa at Irak hadde atomvapen. Du sa han sa det i presentasjonen hans, der er teksten. Bevis det du sier. Jeg har lagt frem din egen kilde. Skulle vaere enkelt nok for deg. Kom igjen. Finn sitaten.

 

 

PS. Har tatt ekstra tid til a sjekke Dagsrevyen pa nrk.no, og jeg siterer:

 

"Det var Powell som i sitt beromte foredrag i Sikkerhetsradet forut Irak-krigen hevdet at USA kunne bevise at Saddam Hussein hadde lagre med masseodeleggelsesvapen og utstyr til a lage dem. En pastand som etterpa viste seg a ikke holde stikk, men som var kronargumentet for a starte krigen.

 

- an Iraqi major who defected confirmed that Iraq has mobile biological research laboratories in addition to the production facilities I mentioned earlier.

 

Powell er i dag 67 ar gammel....."

 

Skal ikke kommentere hvor feilaktig denne fremstillingen er, men her igjen bruker jeg kilden din, og den sier ikke det du sa den gjorde. Atomvapen var aldri snakket om i Dagsrevyen, og heller ikke av Powell.

 

Men jeg ser fram til at du skal finne sitaten fra Powell hvor han har gjort dette.

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...