Gå til innhold

Nødvendig med 1 GB i nye spill?


fantaboy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på om jeg trenger å oppgradere til 512 minne til for å henge litt med i de nye spillene? Resten av speccsa mine ser dere i specs. Eller er det bedre å bruke pengene på noe annet og heller vente med å kjøpe mer minne til jeg kjøper helt ny sokkel en god stund frem i tid ? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jo bedre grafikk, jo mer minne kreves. Problemet med for lite minne er at når minnet er brukt opp, kan du få enorme FPS-drops. Spillet kan rett og slett stoppe opp et sekund eller tre når du f.eks går inn i et rom eller fyrer av et skudd. Ekstremt irriterende. Skjermkortet sørger for høy gjennomsnittlig FPS, men det hjelper ikke om du har 1000 FPS så lenge den ramler ned i 2 med jevne mellomrom, spør du meg. Men kan du ikke bare prøve de spillene du lurer på og sjekke selv?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
men nødvendig til noe annet? videoredigering kanskje? men jeg spiller stort sett CS, CM og Fifa 2005, så det går egentllig greit der.. Tror kanskje jeg venter til jeg kjøper helt nytt system :p

I videoredigering er det CPU og harddisken som bestemmer hvor lang tid det tar (rendering), og så er det en fordel å ha så mye av filmen i minnet under redigering da.

Lenke til kommentar

Det som mentes var vel at store rambrikker har høyere tilgangstider en små brikker.

F.eks. 1024Mb brikke er som oftest CL3 mens en 256Mb brikke er CL2.

Dette er generelt, dyrere brikker har lavere timinger en billige.

Men uansett mye ram er å foretrekke.

Uttrykkene "for mye ram" "for stor harddisk" og "for rask CPU" finnes ikke.

Lenke til kommentar

Eg har 512 mb ddr, og kjøpte meg 6800gt. Sidan eg opplever hakking, som beskreve i postar i denne topicen, trur eg at eg treng meir ram. Eg spurde ein kompis og han sa at eg måtte ha ram som passa til socketen på hovekortet. Korleis finn eg ut kva socket eg har, og kva socket det er på ram'en eg kjøper? :roll:

 

Takker for svar :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...