Gå til innhold

Hvilken distribusjon bruker du?


Hvilken distribusjon bruker du?  

169 stemmer

  1. 1. Hvilken distribusjon bruker du?

    • Fedora Core
      28
    • Slackware
      31
    • Mandrake
      14
    • SuSE
      17
    • Debian
      19
    • Ubuntu
      6
    • Gentoo
      26
    • ArchLinux
      11
    • Yoper
      3
    • FreeBSD
      3
    • OpenBSD
      1
    • Annen Linux
      8
    • Annen Unix
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde Slackware 10 på desktop'en inntil for noen dager siden, da fant jeg ut at jeg skulle teste ut ArchLinux så kjører nå altså Arch 0.7 *

 

En gammel server jeg har stående kjører Suse 8.2, men planlegger å erstatte det med Debian når jeg får tid/gidder.

 

 

* OFFTOPIC: KDE 3.3 fungerer ypperlig i Arch, men tenkte også jeg skulle teste nyeste GNOME 2.8, men der er default oppsettet helt mongo. Jeg får et bittelite tomt panel midt på skjermen, og diverse feilmeldinger om keyboard instillinger. gnome-theme-manager fungerer heller ikke, klager over at den ikke finner "default theme schemas". Er det noen her som bruker GNOME i Arch??

Lenke til kommentar
jeg er Slackware 10.0 på desktopen her, men siden at jeg skal levere inn PC`en min til service i morra så har jeg sletta Linux inntil videre. men ja Slackware fungerer best hos meg også :D den er konge. så klart.

Hvorfor har du slettet Linux før maskinen skal på service, da?

For at ikke 14-åringen hos Elkjøps "PC-doktoren" skal få hetta når han finner noe han ikke vet hva er?

 

"... men i svarte, disken er jo på 40Gb, men windows bruker bare 30?! Her må vi fram med partition magic, gitt. Han blir sikkert sååå glad når han får en ny partisjon på de 10Gb som han ikke visste han hadde ..."

Lenke til kommentar
jeg er Slackware 10.0 på desktopen her, men siden at jeg skal levere inn PC`en min til service i morra så har jeg sletta Linux inntil videre. men ja Slackware fungerer best hos meg også :D den er konge. så klart.

Hvorfor har du slettet Linux før maskinen skal på service, da?

For at ikke 14-åringen hos Elkjøps "PC-doktoren" skal få hetta når han finner noe han ikke vet hva er?

 

"... men i svarte, disken er jo på 40Gb, men windows bruker bare 30?! Her må vi fram med partition magic, gitt. Han blir sikkert sååå glad når han får en ny partisjon på de 10Gb som han ikke visste han hadde ..."

:p

Lenke til kommentar

Gentoo på laptop(det er hovedsakelig denne jeg bruker), Arch på workstation(dette skal hives ut til fordel for Gentoo <3).

Kjørte inntil nylig OpenBSD på serveren, men har nå gått over til FreeBSD. Har ikke helt bestemt meg for om det var en bra eller dårlig avgjørelse enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...