Gå til innhold

Webshop som oppererer med betalingsutsettelse?


Anbefalte innlegg

Får inn en slump penger om en stund, men ser egentlig helst at jeg får varene mine så fort som mulig. I overkant av 200,- er ikke mye å betale for en liten utsettelse, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet om webshops som oppererer med noe slikt?

 

Vet om PSdata.no så langt, noen fler?

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Ser at du oppererer ulikt fra Psdata.no sitt system også.

 

Edit: chil, du er inne på noe. Skulle gjerne gjort det, men banken krever at du er kredittverdig. De legger altså stor vekt på sikkerhet, om du har jobb osv.. Det gjør seffølgelig disse webbutikkene også, men oftest mye enklere. Min mor går god for meg intill jeg får pengene mine, og hun vil som regel ha det letteste.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Sendte Netshop en mail for å sjekke opp litt rundt denne løsningen igår.

Dette fikk jeg til svar da jeg spurte om litt info/kriterier om denne løsningen:

 

For å kunne bruke Cresco finansiering så må du oppfylle visse krav :

-Du må være eldre enn 21 år

-Er du student så må det være på høyskole og ha studentbevis

-Er du ikke student og har inntekt så må det oppgis

 

Vet ikke om alle opererer med disse kravene, men det er ihvertfall hva jeg fikk beskjed om fra Netshop. Og tar jeg ikke feil så bruker Mamoz samme leverandør.

Endret av ArchEnemY
Lenke til kommentar

Det beste er selvfølgelig å vente til du har penger, og kjøpe det du måtte ønske da...

 

Skummel sirkel å komme inn i det der... Bruker penger du ikke har, og må bruke penger du får senere på å betale tidligere forlystelser..

 

Om du har kontroll på dette eller ikke, har jeg ingen som helst slags formening om.. Men det fins nok av gjeldsslaver rundt omkring, som ikke tenker 1,5 meter foran seg.

 

:p

Lenke til kommentar

Jo større beløp du handler for jo gunstigere er det med betalingsutsettelse. Imidlertid er det ikke utsettelsesgebyret finans-selskapene tjener penger på. De tjener pengene sine på de som ikke har summen klar når fire måneder er gått.

 

Da "slipper" du å betale og utsettelsen går over i en avbetaling med ågerrente...

Lenke til kommentar

hvis du har litt omlp oppi hodet, så er det egentlig en genial måte å handle på. Er som en sa under her, er når du ikke klarer å betale at finans selskapene tjener penger. Ta beløpet og del på 4 (antall måndter), og sett det på en sparekonto hver måndte. Da skal det ikke være noe problem. Har handla sånn før, og har alltid funka greit. Er når du begynner med rentekjøret dems at du sliter. 25% etc :!:

Lenke til kommentar

Da jeg handla hvitevarer tidligere i år på utsettelse (Her & Nå), var de veldig flinke til å reklamere for hvor mye bedre livet mitt ville bli om jeg betalte i månedlige rater (med rente selvfølgelig) etter at de 4 månedene var over. Derimot var det nesten vanskelig å se hva man skulle betale når sluttoppgjøret kom. Bare pass derfor på at du har oversikt selv over hva du skylder og betal det så inn så snart du kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...