Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UPDATE

 

Jepp, da har jeg vært på posten og henta primusen min, tror jeg lar bildene fortelle hva som så skjedde..

 

P1010085.jpg

Her er da første øyekast på primusen, den er malt i en slik uggen camomaling.. ikke optimalt

 

P1010087.jpg

Ikke er den rengjort heller ;)

 

P1010091.jpg

her har jeg tatt ut brenneren og tanken.. 2 skruer så er det gjort..

 

P1010092.jpg

rust åsså, noen som har peil på rustfjerning? må være en grunn til at jeg fikk primusen for 300 kr...

 

P1010094.jpg

 

så det fatale øyeblikket, mini-itx-hovedkortet er plukket frem og jeg skal testfitte..

Så er sannheten som jeg har fryktet, det er for stort.. her er det snakk om 3-4 mm i lengderetning og 1-2mm i bredden... men funker fortsatt dårlig.. ÆSJ

 

P1010098.jpg

her ser man hvordan klaringen er...

 

P1010099.jpg

sååå nesten da! UFF!

 

Så nå veit jeg ikke hva jeg gjør... er jo nesten umulig å modde hovedkortet mindre også, er jo stappa med komponenter helt ut i kanten.. Har ingen umiddelbare ideer på hvordan få primusboksen større heller....

 

men jeg vil ikke gi opp helt enda.. må prøve å finne på noe.. kanskje bygge inn i en ammunisjonskasse.. men det har jo mange gjort før.. æsj.. evt kjøre på stormkjøkken ideen.. vi får se..

 

noen som har forslag til hvordan slanke hk'et litt er jeg meget intressert!

 

-Atle (skuffa)

Lenke til kommentar

Er selve kortet for stort, eller er det bare i hjørnene det butter? Hvis det bare er i hjørnene kan du gutse på at det ikke ligger noe elektronikk i noen av di midterste lagene og kutte litt. På eget ansva selvfølgelig ;) Er selve kortet litt for stort tror jeg i grunn du kan lete etter noe annet å bygge i. Ta deg en tur i skogen og stek pølser så lenge.

Lenke til kommentar

WEEE! det er håp!

 

 

Satt meg ned i går og tok frem det jeg hadde av verktøy (en leatherman og en tapetkniv) og tok en nærmere titt på hk'et, virka som om det bare var kantene, så da gikk jeg løs på dem:

 

P1010104.jpg

 

P1010105.jpg

 

P1010106.jpg

 

nå passer det nesten, må bare kappe litt til og få vekk disse:

 

P1010108.jpg

 

skal få lånt en dremel og kappa dem vekk for å få litt luft inn her..

 

og Prnkster: man elsker primusen ! opplest og vedtatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...