Gå til innhold

Osama bin Laden: Message to America


Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Syns det er merkelig at ingen har sagt noe om dette enda...

Som kanskje dere far med dere imorgen... pa TV... sa har bin Laden dukket opp pa en tilsynelatende ny video, der han skal visst tale direkte til den amerikanske befolkningen. I dette budskapet, snakker han om 9/11, litt om hvorfor han gjorde det, og slenger inn litt Bush-bashing. Men jeg ma si at Osama bin Laden ikke er like flink til propaganda som Michael Moore.

Jeg venter pa teksten fra hele videoen, men den har visst ikke kommet ut enda. Har enda ikke sett hele videoen heller, den skal visst vaere 18 minutter lang...

 

Men jeg skulle bare nevne en liten del av det bin Laden skal ha sagt, som jeg syns var utrolig latterlig:

 

You American people, my speech to you is the best way to avoid another conflict about the war and its reasons and results. I am telling you security is an important pillar of human life. And free people don't let go of their security contrary to Bush's claims that we hate freedom. He should tell us why we didn't hit Sweden for instance.

 

Hehe. Jeg skal si deg hvorfor du ikke angrep Sverige jeg du bin Laden: for det har ingen strategisk relevans for deg. Unnskyld meg herr bin Laden, men du lurer ikke meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=320413

 

I owned you.

 

EDIT: Hvorfor i granskogen legger du aldri med kilde ? Er du redd for at folk skal få vite noe som ikke kommer overens med din mening ? Jeez...

Jaja, jeg var opptatt i timene for og gadd ikke slenge opp topicen for i dag, var visst om dette siden kl 21 eller no. :p Men jeg startet iallfall en ny trad om bare det!

 

Anyways, hvorfor trenger jeg legge til kilde i denne sammenheng? Vi vet jo alle at alle aviser og alle kilder kommer til a ha om dette i kveld/natt/imorgen. Velg og vrak din egen kilde sier na jeg, i denne sammenheng. Noe som ikke kommer overens med min mening? La jeg ut en mening her som jeg kunne skjult til noe ved a ikke legge til kilde?? Geez..

Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=320413

 

I owned you.

 

EDIT: Hvorfor i granskogen legger du aldri med kilde ? Er du redd for at folk skal få vite noe som ikke kommer overens med din mening ? Jeez...

Jaja, jeg var opptatt i timene for og gadd ikke slenge opp topicen for i dag, var visst om dette siden kl 21 eller no. :p Men jeg startet iallfall en ny trad om bare det!

 

Anyways, hvorfor trenger jeg legge til kilde i denne sammenheng? Vi vet jo alle at alle aviser og alle kilder kommer til a ha om dette i kveld/natt/imorgen. Velg og vrak din egen kilde sier na jeg, i denne sammenheng. Noe som ikke kommer overens med min mening? La jeg ut en mening her som jeg kunne skjult til noe ved a ikke legge til kilde?? Geez..

Like greit å legge med link til der du fant det VG, Daglbadet, Al-Jazeera elns. Jeez...

 

(Jeez står ikke for geez, men jeesus)

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det er jo poenget mitt, det er urelevant hvor jeg fant det, siden det er overalt. Jeg ble tipset om det fra en kollega i USA faktisk, ogsa stakk jeg bort pa www.drudgereport.com for a se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det at bin Laden prover a motbevise at han hater var frihet, ved a si "ja, OK, hvis vi hater frihet, hvorfor angrep vi ikke Sverige da?" beviser faktisk at han hater var frihet. Det er et propagandatriks, et veldig darlig et, fordi alle med en hjerne skjonner at Sverige er av ingen strategisk relevanse for bin Laden, og for at han skal gjore noe om friheten var, ma han operere mye mer strategisk enn det...

 

Men ja, gleder meg til nyhetene imorgen. ;)

Lenke til kommentar

Ærlig talt tror jeg ikke det ligger noe bevisst propaganda bak det i det hele tatt. Kun en blanding av ren dumhet og hat som vi skal bruke tid, penger og ressurser på å spekulere over. På den måten er Bin-Laden blitt en av nåtidens "hotteste" menn - kanskje bare oppmerksomhetskåt?

 

EDIT: leifer som bare det i dag...

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Er så vanvittig naivt av han å tro at ussel terrorisme kan knekke USA og den frie verden. Er nesten søtt...hihi

Er det så naivt? Ikke bare har islamistene store – og stadig økende – mengder allierte innenfor frie lands grenser, de har også noe vi i vesten mangler: en moralsk overbevisning om at ideene deres er verdt å kjempe for. Vesten hadde aldri knust nasjonalsosialismen om man ikke hadde en moralsk overbevisning om at den vestlige sivilisasjon og dens verdier var verdt å kjempe for; ettersom en slik overbevisning mangler i dag, er jeg stygt redd for at vesten kan være under islamistisk styre om noen decennier.

Lenke til kommentar
Vesten hadde aldri knust nasjonalsosialismen om man ikke hadde en moralsk overbevisning om at den vestlige sivilisasjon og dens verdier var verdt å kjempe for; ettersom en slik overbevisning mangler i dag, er jeg stygt redd for at vesten kan være under islamistisk styre om noen decennier.

Hvilket grunnlag har du for å påstå at vi mangler en slik overbevisning?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Vesten hadde aldri knust nasjonalsosialismen om man ikke hadde en moralsk overbevisning om at den vestlige sivilisasjon og dens verdier var verdt å kjempe for; ettersom en slik overbevisning mangler i dag, er jeg stygt redd for at vesten kan være under islamistisk styre om noen decennier.

Hvilket grunnlag har du for å påstå at vi mangler en slik overbevisning?

Vel, Bush ser ut til a ha fatt en slik overbevisning...

Men generelt sa har Vesten ikke dette. Hvis vi hadde det, hadde vi invadert hele Midt-Osten og Afrika og skapt demokrati og et hav av menneskerettigheter overalt. Men det gjor vi ikke - fordi vi ikke har en slik overbevisning som bin Laden har. Tro om bin Laden hadde gjort det om han hadde midlene!

 

Vesten lider av syndromet at vare friheter trenger bare vi a ha, mens resten av verden kan bare sulte og ratne ihjel. Og det er nettopp denne holdningen som har fort til denne terrorismen.

 

Noen ganger tror jeg at bin Laden er egentlig en slags Martin Luther King Jr. som vil bare at folket i regionen hans skal fa leve like godt som alle oss andre, og har innsett at den eneste maten det kommer til a skje er om han provoserer oss til a fjerne alle regimene i regionen og gjore slik som vi gjor i Irak.

 

Men... denne teorien holder nok ikke, siden terroristene motvirker akkurat dette fra a skje i Irak... Men kanskje det er bare et spill? Hvem vet.

 

Enten sa er bin Laden ute etter a innfore Shariah Islam over hele verden, eller sa er han egentlig ikke religios og prover a fa bedre vilkar for regionen hans ved a provosere oss til a bry oss om dem.

Lenke til kommentar
Vesten er gjennomsyret av irrasjonelle ideer som (kultur-)relativisme og subjektivisme. De som tør å hevde at den vestlige sivilisasjon er overlegen alle andre kulturer, blir beskyldt for å være rasister og det som verre er.

Vesten er gjennomsyret av ideer generelt. Konformitet av ideer ville være særdeles skremmende. At noen er kritisk til vår egen sivilisasjon ser jeg på som sunt. Da er vi i hvert fall nødt til å begrunne hvorfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...