Gå til innhold

Komplett er treeeige + feil på Visa bet. system


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Tenkte jeg skulle dele dagens dont med dere for å se om det er fler som mener det samme om tregheten og har vært borti det samme ang. Visasytemet deres.

 

Vel, ca. kl. 10:30 i dag la jeg inn en bestilling på div. hardware som er på lager.

Valgte å betale med Visa for å slippe oppkravsgebyret.

Etter å ha fullført, kommer det en melding opp med rød skrift og noe med "Feil/mangler i kredittkortinformasjon" og forslag til mulige årsaker til dette. Det sto også: "Fyll inn riktig kredittkortinformasjonen nederst på siden og trykk Fullfør igjen."

Når jeg har sjekket Visakortinfo igjen (ingenting galt) og trykker på "Fullfør", går transaksjonen gjennom.

Alt vel. :)

 

Trodde jeg... :no:

 

Når jeg sjekker nettbanken, ser jeg at jeg er trukket for ordrebeløpet to ganger! :ohmy:

 

Sjekker kontosidene mine, men der er ordren kun oppført en gang.

 

Ergo, Komplett har reservert pengene for den transaksjonen som de meldte fra om feil kortinformasjon på!

 

Ringte Komplett, og der skulle de se på saken og ta kontakt med meg. Har ennå ikke hørt noe (6 timer siden) og regner ikke med å høre noe fra dem før tidligst på mandag. Litt dårlig service her... :thumbdown:

Regner med at de slipper Visareservasjonen uten mer fuzz.

 

MEN det som også er irriterende, er at det tar 2 arbeidsdager før slike Visareservasjoner slippes, ergo får jeg ikke mine penger (ca. 2500,-) før tirsdag/onsdag. :mad:

DET er irriterende når Komplett har ene og alene har skylden! :mad:

 

I tillegg ser jeg nå (kl. 17:15) at varene ennå ikke er plukket! Det er nesten 7 timer siden :ohmy:

 

Dette er for dårlig, Komplett!!! :thumbdown:

 

Vurderer sterkt å bryte min årelange og trofaste kundeforhold nå.

 

Noen som har hatt lignende opplevelser?

 

Ahh... godt å få sluppet ut litt "steam" her på forumet. Det har jo en viss terapeutisk effekt også :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke helt se at Komplett har gjort noe galt her. Feil med visabetalingen er vel noe som kan skje, og som nevnt over så er det vel visa som er å laste for dette. Og når man handler i en nettbutikk så må man belage seg på at det tar litt tid. Litt drøyt å klage når det er gått 7 timer

Lenke til kommentar

Har handlet en 3-4 ganger med Visa på Komplett og har absolutt ingen ting å klage på :-)

 

Dersom man imidlertid blir bedt om kode etc. flere ganger kan det være grunn til å tenke seg om... Tror ikke det er Komplett som tuller her, da så vidt jeg har forstått dette er en transaksjon som er mer eller mindre styrt direkte mot Visa og egen bank...

Lenke til kommentar

x800 : herregud mann, det er VISA som reserverer pengene, ikke Komplett.

Ser ut som du forventer supermann service på minuttet her. Komplett er store,

har mange kunder, ergo de har mye å gjøre. Litt tålmodighet kommer nok godt med :roll:

 

Det at det trekkes dobbelt bør vel ikke være det største problemet, VISA gjør det

andre beløpet synlig innen 2-3 arbeidsdager. Det er det VISA som har noe med, IKKE

Komplett, de har ikke noe med dette i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Når jeg sjekker nettbanken, ser jeg at jeg er trukket for ordrebeløpet to ganger! :ohmy:

 

Sjekker kontosidene mine, men der er ordren kun oppført en gang.

 

Ergo, Komplett har reservert pengene for den transaksjonen som de meldte fra om feil kortinformasjon på!

 

Visa har reservert, ikke Komplett. Man bør skylde på riktig selskap når man skal klage på noe i det minste.

 

MEN det som også er irriterende, er at det tar 2 arbeidsdager før slike Visareservasjoner slippes, ergo får jeg ikke mine penger (ca. 2500,-) før tirsdag/onsdag.  :mad: 

DET er irriterende når Komplett har ene og alene har skylden! :mad:

 

Nok en gang, Visa har skylden, ikke Komplett. Og at Visa har bestemt at det skal ta 2 arbeidsdager blir det litt for dumt å kjefte på Komplett for.

 

I tillegg ser jeg nå (kl. 17:15) at varene ennå ikke er plukket! Det er nesten 7 timer siden :ohmy:

 

Dette er for dårlig, Komplett!!!  :thumbdown:

 

Ikke får totalt sjokk nå, men Komplett har sannsynligvis hatt mer enn en bestilling å ta seg av i dag :ohmy:

 

 

Edit: Skrivefeil som endret innholdet totalt :roll:

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er kanskje greit å bruke forumet for å få ut litt "steam", men det er kanskje litt dumt å vise frem at man har absolutt litt lite greie på hva man "ranter" om.. :p

Det blir litt barnslig å "true med" .. "Nå vil jeg ikke leke med KOmplett lenger asså"

 

Dersom du handler med Visa(kort) på nett (eller drar kort i butikken) *kan* man oppleve at en transaksjon feiler, men at det likevel reserveres..

Er man fryktelig redd for det.. eller har en saldo som ikke er allverden... Kjøp ting kontant... eller oppkrav..

Verre er det ikke...

Og så utrolig utålmodig da!!!

Du bestiller rett før helga.. du er kanskje klar over at du ikke er den eneste kunden til den klart største webshopen (data) i landet?

Enda ett tegn på lavt modenhetsnivå kanskje?

:thumbdown:

 

Edit:

Beklager den noe krasse tonen, men når man raser ut på den måten trådstarter gjør.. da må man tåle litt tilbake...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Forventet faktisk utsendelse i går, en nettbutikk BØR ikke trenge over 24 timer for å plukke en ordre...

Det er vel ikke så veldig lett for noen nettbutikker og plukke ut varer etter de har fått orderen da. Du er ikke den største kunden komplett har mann. Så du må nok vente med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Forventet faktisk utsendelse i går, en nettbutikk BØR ikke trenge over 24 timer for å plukke en ordre...

tja.. de gangene jeg har bestilt der har de blitt plukket og sendt samme dag. med unntak av en gang hvor jeg bestilte ganske "tunge" ting ( kabinett, psu, hovedkort osv.. ) :) men må nok regne med at ALLE webshops, om det så måtte være data eller "vanlig" hardware, så går det "tregt"(tregere enn normalt) pga. jula nærmer seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...