int20h Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 SATA-II fra Hitachi i år Hitachi Global Storage Technologies har planer om å introdusere harddisker med Serial ATA II-grensesnitt allerede i løpet av dette året. Les artikkelen her
panzerwolf Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hitachi er på hugget for tida tydeligvis. Men jeg trodde at SATA-I også støtter "hot plug"? Jeg har ikke prøvd det selv, men min SATA-disk kommer opp i "safely remove hardware" på maskinen min...
TechBoy Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hørtes koselig ut, S-ATA II er 300 MB/sec isteden for S-ATA som er 150 MB/sec?
chma Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Hotplug er vel bare "consumer" utgaven av hot swap som brukes i servere og er tilgjengelig med sata..
G Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Dette er spennende. Hvordan står det til med tilgjengelighet på S-ATA II kontroller nå da?
iron_knuckle Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Hørtes koselig ut, S-ATA II er 300 MB/sec isteden for S-ATA som er 150 MB/sec? Der ikke akurat noen vits med all den bånbreden da siden de fleste hardisker i dag ikke klarer og utnytre 150 MB/sec en gang
Velkator Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Men hva er det som er nytt med et SATA II grensesnitt?? Hot-plug, javel. Ikke den store tingen for oss normal-brukere da. Er dette det ENESTE som er forbedret i et SATA II grensesnitt? Det står jo ikke noe mer om det... Må det nye hovedkort til for å bruke dette? Hvis ikke, mister du alikevel noen av funksjonene på disken? Eller trengs det ikke noe som helst hovedkort for å støtte dette nye grensesnittet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå