Gå til innhold

Kjøpt meg X800XT, har jeg gjort et godt kjøp?


8-Ball

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette kortet. Har jeg gjort et godt kjøp? Som står i stil med maskinen i profil?

Noen som vet hvor godt dette klokker med serdeles bra kjøling? Pelt å vannkjøling på GPU og gode ram-sinks med bra vifte?

Dette er jo helt klart en patetisk skryte-tråd... med det utstyret du har, skal det godt gjøres å ikke være klar over at kortet "står i stil" med resten av pc'en. Du vet hva Vappo er, du bruker vannkjøling, med peltier vel å merke, og argumenterer faktisk mot personer som stiller avgjørelsen din om skjermkortet i tvil. Mitt råd: get a life...

Beklager at du føler det slik. :no: Du må være ganske patetisk selv når du gidder å skrive slikt. Ser det står i profilen din under interesser; : PC, PC og hm... la meg se... PC.. Så jeg vet ikke hvem som burde "get a life"som du sier.. :whistle:

 

Hadde jeg vært skrytepetter som du framlegger her så hadde jeg kjøpt dette kortet for lenge siden.

 

At en skal få slike annklagelser når en lager en tråd for å vite om jeg har gjort et godt kjøp prismessig, ytelse messig og om jeg burde valgt XT PE av en eller annen grunn er jo helt bak mål.

 

Hvis du ikke vil være med å poste konstruktivt så la ver å poste i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en del av thresholden, du kan definere hvor den skal disable TAA ved FPS

Ikke uten videre.

 

men grunnen er vel i hovedsak at det er en illusjon, som aldri vil bli kunnet banchmarke, med mindre man har fixed 60FPS på alle korta?

TAA i seg selv gir ikke ytelsetap, men vsync (som slår seg automatisk på når man enabler TAA) kan gi deg det.

 

Eneste måten å ta bilde av det er vel med kamera også...

Eller blende sammen SC fra frame1 og 2, men uansett vil det gi feil inntrykk siden hvor effektivt denne metoden er avhenger av hvor raskt kantene beveger på seg. Jo raskere jo mindre effekt vil det ha.

 

Dt som skjer ved TAA er at hvis du har en 6x2 løsning vil tre punkter genreres på første frame mens på neste frame vil det genereres tre andre punkter, så hvis man blender de to framsa så har man sampler mønsteret (Rotated sampling grid eller hva ATi bruker (nVidia bruker fixed) så har man i praksis 6xAA.

Det du beskriver her er 3x2. 3 samples med 2 vekslene mønstre.

nVidia bruker nå også RGAA, men som du sier, et fixed mønster.

 

Så hvor kommer det egentlig frem at det er 12xMSAA i det hele tatt da? Siden mønsteret blir delt opp slik over ant. frames?

Man vil ikke få mer enn 6 MSAA samples så det blir feil å påstå noe annet. Men hvor dem har det ifra er at man får en AA kvalitet (med de rette forholdene) som er tilsvarende med 12xMSAA, "12x effektivt AA", og velger da å beskrive dette som 12xMSAA. Eller kan de rett og slett ha missforstått.

Lenke til kommentar
Kjøpte dette kortet. Har jeg gjort et godt kjøp? Som står i stil med maskinen i profil?

Noen som vet hvor godt dette klokker med serdeles bra kjøling? Pelt å vannkjøling på GPU og gode ram-sinks med bra vifte?

Dette er jo helt klart en patetisk skryte-tråd... med det utstyret du har, skal det godt gjøres å ikke være klar over at kortet "står i stil" med resten av pc'en. Du vet hva Vappo er, du bruker vannkjøling, med peltier vel å merke, og argumenterer faktisk mot personer som stiller avgjørelsen din om skjermkortet i tvil. Mitt råd: get a life...

Beklager at du føler det slik. :no: Du må være ganske patetisk selv når du gidder å skrive slikt. Ser det står i profilen din under interesser; : PC, PC og hm... la meg se... PC.. Så jeg vet ikke hvem som burde "get a life"som du sier.. :whistle:

 

Hadde jeg vært skrytepetter som du framlegger her så hadde jeg kjøpt dette kortet for lenge siden.

 

At en skal få slike annklagelser når en lager en tråd for å vite om jeg har gjort et godt kjøp prismessig, ytelse messig og om jeg burde valgt XT PE av en eller annen grunn er jo helt bak mål.

 

Hvis du ikke vil være med å poste konstruktivt så la ver å poste i det hele tatt.

ot : pent! :yes:

 

Intel og AMD er så og si like i ytelse... I spill er det prat om 2-3 fps i favør amd, mens i krevende regneoperasjoner osv. tar intel en nogenlunde "betryggende" ledelse. Jeg sier ikke at "intel er best, amd suger", men det jeg sier er at intel er mest sannsynlig den beste "allround" cpu'en. Men for de som "bare" gamer, ( da driver med f.eks. irc, surfing, og ellers bare spiller ) så er vell amd den beste cpu'en..

 

On topic:

 

Nydelig valg ;)

Lenke til kommentar
Ikke uten videre.

sant det... standard er vel i forhold til VSync etterhva jeg har forstått, så kjører man på 85Hz, så må man ha 85FPS for at det skal funke.

 

Det du beskriver her er 3x2. 3 samples med 2 vekslene mønstre.

nVidia bruker nå også RGAA, men som du sier, et fixed mønster.

Sant det med 3 samples, min feil, leste litt fort.

 

Leste nå også at nVidia har bytta til RGAA med NV40 serien.

 

JiHaa... enkel verden vi lever i! Synes fortsatt noen burde maile netshop om MSAA 12X ;)

Lenke til kommentar

Jeg kunne selvfølgelig gått med på å senke meg ned til ditt nivå, men av mange grunner (for eksempel den at jeg fylte 6 år for maaaange år siden) lar jeg være.

 

Det at jeg har stor interesse for PC er ikke på noen som helst måte patetisk, og jeg ville være forsiktig med å si slikt på dette forumet. Noe selv du burde forstå.

 

Når du har skrapt sammen penger til å kjøpe et slikt kort, er jeg fullstendig likgyldig til, og det har selvfølgelig ingenting med å skryte å gjøre.

 

For å kommentere det siste du skriver, er det ingen tvil om at du mener det du har kjøpt, er det beste valget. Så noen som foreslo xt pe, men han bare svarte du med at det er samme kort, med forskjellig klokk... Du gjemmer deg bak en fasade der du virker som en hyggelig fyr med masse penger. Men er i realiteten oppslukt av ditt eget ego.

 

Jeg er klar over at dette blir litt drøyt, men det er satt på spissen så du kan forstå hva jeg mener. Med slike "skrytetråder" blir forumet forsøpla. Postene fra andre brukere er gode, og det er ikke de jeg rakker ned på...

 

Jeg er klar over at du selvfølgelig kommer til å forsvare deg mot mine påstander, og du skal vite at jeg ikke svarer på de, fordi jeg ikke har intensjoner om å ødelegge andre sin glede av å poste i denne tråden.

Lenke til kommentar
8-ball

 

Jeg har ett ATI X800XTPE fra HT. Jeg er litt datanoob men vil gjerne klokke det litt. Kjølinga er god da vifta blåser lufta ut av kabinettet. Den står i 520/560.

Hvor mye kan jeg forvente å øke dette uten problemer med standard kjøling ?

Kan tippe 550core og 590mem stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...