Gå til innhold

ny pc til under 4000kr


Anbefalte innlegg

prossesor: Intel® Pentium® 4 Prosessor med HT teknologi (3.00 GHz, 1 MB cache, 800 MHz FSB

 

minne: 256MB Dual Channel DDR (2X128MB DIMM)

 

hardisk:40GB IDE Harddisk (7200RPM)

 

grafikkort: Integrert 4MB Intel 3D AGP grafik

 

lydkort: Integrert 5.1 Audio

 

Pc`en skal brukes mest til spilling. Spiller mest cs1.6 og source.

Jeg trenger ikke skjærm for det har jeg fra før.

Dette skal bli min første egen pc og har derfor ikke så mye peiling på som er bra så jeg tar gjerne imot bedre råd fra dere. Har ikke heller ikke så mange penger nå så prisen bør ikke bli så mye over 4000. Har også tenkt til å oppgradere pc`en litt etterhvert.

 

du kan se den på denne siden. :thumbup:

 

edit: Vet heller ikke hva klokking vil si. kan noen fortelle meg det?

Endret av csboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne vil fungere mye bedre til spill enn Dell maskinen (Plukket ut fra Komplett.no) :

 

EPoX EP-8RDAE hovedkort for Socket A DDR Demo1 344.88

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

In-Win S551 Midi Tower ATX Hvit/Sort Kabinett m/300W 591.49

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Sempron 2500+ 1.750 GHz Socket A BOXED 795,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung SpinPoint PL40 40GB IDE ATA/133 450,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 765.01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP 865,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Totalt: 3811.38

 

Skjerm har du fra før av, så da kommer det mus, tastatur (hvis du ikke har det også) og frakt (ca. 130,-) i tillegg.

 

Sette den sammen må du gjøre selv, evnt. få noen til å hjelpe deg med det.

Lenke til kommentar

kan kankje strekke meg litt i pris, hvis det lønner seg veldig

Hvis den pc`en er så mye bedre tror jeg at jeg heller g for den. Vil denne pc`en takle cs greit?? :)

Må jeg bestille alle de delene for seg selv på komplett.no?? Eller får jeg den ferdig montert?

Endret av csboy
Lenke til kommentar
Denne vil fungere mye bedre til spill enn Dell maskinen (Plukket ut fra Komplett.no) :

 

EPoX EP-8RDAE hovedkort for Socket A DDR Demo1 344.88

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

In-Win S551 Midi Tower ATX Hvit/Sort Kabinett m/300W 591.49

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Sempron 2500+ 1.750 GHz Socket A BOXED 795,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung SpinPoint PL40 40GB IDE ATA/133 450,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 765.01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP 865,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Totalt: 3811.38

 

Skjerm har du fra før av, så da kommer det mus, tastatur (hvis du ikke har det også) og frakt (ca. 130,-) i tillegg.

 

Sette den sammen må du gjøre selv, evnt. få noen til å hjelpe deg med det.

bra forslag det der :thumbup:

Lenke til kommentar

HAHAHA.... 4mb grafikk minne... gå ALDRI under 64 i dag(helst 128 om du kan)... Dell tar minst 1000kr for å være dell... Pluss at du MÅ ha med OS (operativsystem)

 

PS! Alle prosessorer er klokket... den Dell-prosessoren er klokket til 3.0GHz... Hvis du klokker den til f.eks. 3.2GHz er den overklokket. Du kan Overklokke de fleste komponentene i pcen (minne chipsett skjermkort osv.)

Lenke til kommentar

Du må ikke finne på å bare sette inn 256 MB ram i maskinen. Jeg bruker selv en P4 2.8c, og er veldig fornøyd med ytelsen. Men jeg fant det utilstrekkelig med 512mb ram. (mest pga softsynther) men hvis du bare skal spille, er det helt ok med 512.

 

Kanskje du bør gjøre som foreslått å velge en litt svakere prosessor for å få til mer minne og et dedisert grafikkort. En maskin yter ikke bedre enn sitt svakeste ledd, så du vil få bedre ytelse hvis du balanserer komponentene bedre.

Lenke til kommentar

Som nybegynner er det lett å stirre seg blind på antall Mhz når man skal velge prosessor. Dette vet Elkjøp, Dell og de andre PC-pusherne og bruker det til å lure kundene sine. Generelt sett så har Intel høyere antall Mhz på sine prosessorer enn AMD uten at det nødvendigvis betyr bedre ytelse.

 

Om budsjettet ditt er på rundt 4000,- er forslaget til meeg veldig bra. Har du en tusenlapp ekstra og spiller mye, kan du legge pengene i et bedre skjermkort.

 

Forslag:

 

Radeon 9800 pro 128bit

Radeon 9800 pro 256bit

 

R.

Lenke til kommentar
Er dette alt jeg trenger til en komplett pc?? bortsett fra tastatur,mus og skjerm?

Det du trenger i tillegg er CD/DVD spiller/brenner, og Windows eller Linux hvis du ikke har det fra før.

 

Og en 1,75 GHz AMD prosessor yter omtrent tilsvarende en 2,6 GHz Intel celeron. Skal du ha bedre enn det, holder nok ikke budsjettet du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...