Gå til innhold

ny pc til under 4000kr


Anbefalte innlegg

Og en 1,75 GHz AMD prosessor yter omtrent tilsvarende en 2,6 GHz Intel celeron. Skal du ha bedre enn det, holder nok ikke budsjettet du har.

er du sløv? en amd raser fra en celly på dagen! men jeg ville nok heller ha godt for ett barton oppsett! er forsatt noen shapper som har den igjen.

men som sagt en celeron kan du bare glemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, kan jeg få en litt kraftigere prossesor som passer like bra til alt det andre? Eller blir det veldig mye dyrere? Leste det på den guiden at prossesor og skjermkort var noe av det viktigste.

 

edit : f.eks denne . Den er jo ikke så dyr heller.

Endret av csboy
Lenke til kommentar

til trådstarter:

Nei, det er ikke veldig vanskelig å bygge PC, men om det er første gangen, så bør du ha god tålmodighet og være flink til å bruke manualene som følger med delene.

 

Jeg ville ha gått for forslaget som ble nevnt her, med en AMD Athlon XP 2500+, men jeg ville ha gått for et radeon 9800pro 256bit 128MB grafikkkort, da dette yter ganske mye mer enn et 9600pro. Men såklart, 9600pro er absolutt ikke et dårlig valg om du har veldig begrenset med penger.

 

Og som folk har nevnt, så sats for all del på 512MB minne. 256MB blir i minste laget i dag om du skal bruke maskina til spilling.

Lenke til kommentar

Tror nok at 4000 er litt lite hvis du skal spille CS:Source spillbart. Særlig den integrerte grafikken på 4 mb, den drar ikke 1.6 spillbart en gang. Minimum 64 mb! Skal du kunne spille CS:S, må du nok ut med minst 7-10000. Og overklokking er å få ytelsen høyere enn den i utgangspunktet er. Altså en smart måte å spare penger på. Se Overklokking.nos forum for å lese om sånt. Mulig jeg er litt spydig nå, men sier det likevel: Ikke tro at overklokking kan hjelpe deg i CS:S med integrert grafikk.

 

Edit til forrige post: Ja, 3.0GHz holder i massevis.

 

Edit2: Prøv 640 mb RAM og et av kortene som er nevnt tidligere, så holder nok PC-en du nevnte i første post.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar

Potetfar: Mente du at den pc`en som de hadde satt sammen til meg er for dårlig? Isåfall, det er ikke den dell pc`en jeg kommer til å kjøpe (hvis det er den du mente) får de folka her sa ikke så veldig mye pent om den. isåfall hvis jeg skal få den pc`en om ikke så alt for lenge kan jeg ikke gå så mye mer opp i pris. Men jeg kan jo vente til komfen til neste år da.

Lenke til kommentar
Potetfar: Mente du at den pc`en som de hadde satt sammen til meg er for dårlig? Isåfall, det er ikke den dell pc`en jeg kommer til å kjøpe (hvis det er den du mente) får de folka her sa ikke så veldig mye pent om den. isåfall hvis jeg skal få den pc`en om ikke så alt for lenge kan jeg ikke gå så mye mer opp i pris. Men jeg kan jo vente til komfen til neste år da.

2500+ og radeon9800pro og 512MB ram bør holde fint til Halflife2 & CS: source.

Lenke til kommentar

Og en 1,75 GHz AMD prosessor yter omtrent tilsvarende en 2,6 GHz Intel celeron. Skal du ha bedre enn det, holder nok ikke budsjettet du har.

er du sløv? en amd raser fra en celly på dagen! men jeg ville nok heller ha godt for ett barton oppsett! er forsatt noen shapper som har den igjen.

men som sagt en celeron kan du bare glemme.

Nei, jeg er ikke sløv.

 

Hvis du sammenligner tilsvarende prosessorer stemmer det jeg sa rimlig bra.

Med andre ord:

 

1,75 GHz Sempron = 2,6 GHz Celeron D

1,75 GHz Duron = 2,6 GHz Celeron (gammel)

 

AMD XP konkurerte med P4 (533 MHz), og AMD64 konkurerer med P4 800 MHz.

Lenke til kommentar

Hva med denne pc`en:

 

EPoX EP-8RDAE hovedkort for Socket A DDR Demo1 344.88

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

In-Win S551 Midi Tower ATX Hvit/Sort Kabinett m/300W 591.49

 

eller

 

AOpen QF50AAOpen QF50A 428,-

--------------------------------------------------------------------------------

 

AMD Sempron 2600+ 1.833 GHz Socket A 333Mhz,256KB cache, BOXED 895,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Samsung SpinPoint PL40 40GB IDE ATA/133 450,00

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 765.01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 256MB AGP ,128bit bus,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail 1.395,-

 

eller

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail 1.895,-

--------------------------------------------------------------------------------

 

Totalt: 4896.38 (med det dyreste skjermkortet)

 

Det er vel ikke en så ille pris, hvis dere annbefaler det skjermkortet så skal jeg nok klare å få tak i pengene.

Endret av csboy
Lenke til kommentar

En AMD Athlon XP Mobile 2400+ egner seg mye bedre hvis du skal klokke. Sempron prosessoren kan nok også klokkes litt, men med XP mobile kommer du mye lenger. Ca. samme pris har de også.

 

Resten av oppsettet kan være som det er, + cd/dvd og operativsystem.

 

Edit: Mulig 300 W strømforsyning blir i minste laget hvis du skal klokke. Minimum 350 W kvalitets PSU er da å anbefale.

Endret av meeg
Lenke til kommentar

Prisen på en ny PC blir fort høy dersom du skal ta imot alle råd i forumet pø om pø. Mange av medlemmene her har meget bestemte oppfatninger av hva som er en brukbar PC, og når det ikke blir spesifisert fra første post at du også trenger kabinett og DVD-spiller/brenner (f.eks.), så vil prisen selvfølgelig gå opp mer og mer.

 

For 4000,- så får du en bra brukt PC. Dersom du skal ha en ny PC til spilling, så kan du jo se på tilbudene til forskjellige webshop´er. De tar noen hundrelapper for å bygge PCen, og det kan det absolutt være verdt for en nybegynner.

 

Du går ikke feil dersom du kjøper en PC med et skjermkort av typen Radeon som har tallet 9600 eller høyere, og som ikke slutter på "SE". Når det gjelder CPU, så gir AMD mer for pengene for gamere.

 

Lykke til med kjøpet. Det er et salig virrvarr av priser og produkter på nettet, så det er absolutt å anbefale at du søker om råd på forumet, men ta alle råd med en klype salt.

 

EDIT: dette er et veldig bra kjøp (OBS! Du må skaffe deg et skjermkort i tillegg!):

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10061

 

Denne PCen har alt du trenger, den er framtidsrettet, og den er ganske billig.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...